روزی برای گردش دسته جمعی دانش آموزان

سیزده آبان یک روز خاطره انگیز و نماد یک حرکت استکبارستیزی در تاریخ مبارزات ملت ما است . این روز با سه اتفاق مهم و تأثیرگذار در تقویم و ذهن مردم ایران زمین ثبت و ماندگار است و هرسال برای زنده نگه داشتن روح استکبار ستیزی در مردم ، مراسم هایی در سراسر کشور برگزار می شود.

مدتی است برگزاری مراسم در این روز چهره ای متفاوت تر از گذشته به خود گرفته است . حضور کم رنگ مردم و بخصوص دانشجویان با ازدحام جمعیت دانش آموزی چهره ی این روز را دانش آموزی کرده است. تقلیل مقام و جایگاه روز ملی مبارزه با استکبار جهانی به روز دانش آموز نشان از عدم جوابگویی سخاوتمندانه نام گذاری روزهای سال به نام های متفاوت و خسته کننده است.

امروزه روز سیزده آبان ، به روزی برای تعطیلی کلاس و مدرسه و روزی برای تفریح وگردش دسته جمعی دانش آموزان با پرچم های رنگارنگ و بنرها و پلاکارهای مدارس برای خودنمایی در میان جمعیت تبدیل شده است ؛ ظاهرسازی جای خود را به آموزش و یادآوری روز استکبارستیزی به دانش آموز داده است.

اگر سیزده آیان یک روز ملی است ؛ چرا در آموزش و پرورش و دانش آموزان خلاصه می شود؟ و اگر روز دانش آموز است چرا برنامه های این روز در مدرسه در مدرسه برگزار نمی شود؟ و اگر روز تعطیلی کلاس و مدرسه است چرا برای زندگی مردم مزاحمت ایجاد می شود و رفت آمدروزانه آنان در هنگام برگزاری این مراسم ،دچار اختلال می شود؟

به نظر می رسد ؛ برای برگزاری چنین روزهایی در آینده باید فکری نو و نگاهی جدید عرضه کرد. آیا لازم است هرکاری را به روش گذشته پاسداری نمود؟ آیا زمان تجدیدنظر در نحوه ارائه این چنین برنامه هایی نرسیده است؟ آیا میزان هزینه های مصرف شده برای این چنین برنامه ای با میزان بازدهی آن مطابقت دارد؟

۲ نظر:

  1. بیانیه عمومی خبرگزاری صدای کرمانشاه
    با سلام و عرض خسته نباشید خدمت کاربران گرامی.خبرگزاری صدای کرمانشاه از مرداد ماه سال 88 فعالیت خود را در ضمینه اطلاع رسانی در سطح استان شروع کرد .این خبرگزاری صداقت در قلم را سر لوحه کار خود قرار داده وهم سو با همان آرمان ها پیش خواهد رفت. اما به دلیل مشکلاتی که برای این خبرگزاری پیش آمده فعالیت این خبرگزاری در فروردین ماه سال جاری به دستور دستگاه قضایی و در پی شکایت یکی از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی متوقف شد ,هر چند که پس از بررسی موضوع در دستگاه قضایی هیچ مسئولیتی متوجه این خبرگزاری نشد.
    هماکنون پس از مدتی این پایگاه خبری فعالیت خود را از سر گرفته وبا تلاشی مضاعف کار خود را پی میگیرد و در این راه نیازمند عزیزانی است که دوست دارند مشکلات شهر و روستای خود را به گوش مسئولان برسانند و آنان را از دقدقه های خود آگاه سازند .
    شما میتوانید گزارشات و اخبار خود را جهت انتشار به این خبرگزاری ارسال کنید.همچنین اگر سوالی از مسئولی دارید گزارشگران ما میتوانند به صورت رایگان سوال شما را از مسئول مذکور پرسیده و پاسخ آن را در پایگاه خبری درج کنند
    راههای دیگری برای حمایت از این خبرگزاری خصوصی که با هزینه های شخصی اداره میشود وجود دارد
    - در پیوند های وبلاگ یا وب سایتتان خبرگزاری را پیوند بزنید
    -با استفاده از لوگو ها از ما حمایت کنید
    -در وبلاگ یا وب سایتتان پستی را به عنوان معرفی این واحد انتشار دهید
    -اخبار خروجی سایت خبرگزاری را با ذکر منبع منتشر کنید
    -خبرنگار افتخاری باشید -برای اطلاعات بیشتر با ایمیل
    info@vok.ir
    مکاتبه نمایید.
    بابک علی زاده -مدیر مسئول خبرگزاری صدای کرمانشاه
    web: www.vok.ir

    (این پیغام به صورت اتوماتیک ارسال شده است )

    پاسخحذف
  2. سلام
    درست است ، باید گفت :
    فسانه گشت و کهن شد حدیث اسکندر
    سخن نو آر که نو را حلاوتیست دگر
    فسانه‌ی کهن و کارنامه‌ی به دروغ
    به کار ناید رو در دروغ رنج مبر
    حدیث آنکه سکندر کجا رسید و چه کرد
    ز بس شنیدن گشته ست خلق را از بر
    شنیده‌ام که حدیثی که آن دوباره شود
    چو صبر گردد تلخ، ارچه خوش بود چو شکر

    پاسخحذف