دو حکم محکومیت برای معلمان بازداشتی

حکم دادگاه بدوی رسول بداقی،عضو هیآت مدیره ی کانون صنفی معلمان صادر گردید. برپایه ی سخن مسعود شفیعی،وکیل مدافع،بداقی به 6 سال زندان و 5 سال محرومیت از فعالیت های اجتماعی محکوم گردیده است. یک سال از زندان او به جرم تبلیغ علیه نظام و5 سال دیگر به جرم تبانی و تجمع غیر قانونی صادر شده است. رسول بداقی از تاریخ 10/6/88 در زندان بسر می برد و تاکنون هیچ گونه مرخصی نداشته است. گفتنی است این حکم دادگاه بدوی است و وکیل قصد اعتراض به آن را دارد. قاضی این پرونده ،قاضی صلواتی می باشد.

*******

حکم آقای " محمد داوری " مسئول آموزش و اطلاع رسانی سازمان معلمان ایران و سردبیر سایت سحام نیوز صادر شد. خانم " مینا جعفری " وکیل ایشان به سخن معلم گفت :

« دو روز قبل یعنی سه شنبه این حکم به من ابلاغ شده است .شعبه 54 دادگاه تجدید نظر انقلاب به ریاست آقای موحدی حکم صادره توسط شعبه 28 به ریاست آقای مقیسه را تایید کرده است .به نظر می رسد که به دفاعیات بنده و موکل من اصلا توجهی نشده و حتی به نامه آقای مهدی کروبی مبنی بر پذیرش کل مسئولیت پرونده نیز اعتنایی نگردیده است .من 3 بار به دیدن آقای موحدی رفتم اما موفق به دیدار ایشان نشدم .در این جا کار حقوقی نمی توان انجام داد .در حال حاضر به دنبال این هستیم که ببینیم می توانیم برای آقای داوری مرخصی بگیریم یا نه و نیز آیا مبلغ وثیقه را می توان کاهش داد .ایشان در پایان از حکم صادره و تایید آن ابراز تاسف کرد .

لازم به ذکر است که آقای محمد داوری در دادگاه بدوی به 5 سال حبس تعزیری محکوم شده بود .
برگرفته از وبلاگ: سخن معلم

۱ نظر:

  1. دوست من
    درود
    از اطلاع رسانی شما سپاسگزاریم.
    سبز و پاینده باشید.

    پاسخحذف