وقتی تجمع غیر قانونی برگزار می گردد!

تجمع تشکل هایی با نام بسیج دانشجویان سراسر کشور که گویی همگی آنان در تهران دفتر دارند که در چند ساعت یک هماهنگی بین تمام آنها، بوجود می آید و بیانیه صادر می شود و بدون مجوز از وزارت کشور ، در مقابل مجلس شعار می دهند و گروهی از همراهان دیروز خود را مارقین زمان می نامند و به نمایندگان مجلس اولتیماتم می دهند که مطابق میل آنان قانون تصویب کنند؛ این پیغام را دارد که فرماندهی واحد می تواند این چنین، اقتدار رزمایش انسانی و سپس نظامی را به مردم ومجلس نشان بدهد.

مگر محمد علی شاه چه کرد ؟ مگر او حلقوم نمایندگان را فشار نداد که اوضاع مملکت را با این قانون گذاری ها ، به هم می زنید و سرانجام مجلس مشروطه به توپ بسته شد. آیا این نمونه نمی تواند مقایسه تاریخی برای رفتار خودسرانه بعضی آقایان باشد؟

مجلسی که نتواند اسقتلال نظر داشته باشد و نماینده ای که با ترس از منابع تهدید کننده ، بخواهد تصمیم بگیرد ، نمی تواند در مواقع ضروری از منابع کشور دفاع کند.

اقدام بدون مجوز کسانی که در برابر مجلس، به تهدید و شعار و تهمت به نمایندگان ملت پرداختند جدای از جناح بندی سیاسی موجود جامعه ، اقدامی خودسرانه ولی برنامه ریزی شده مراکز قدرت برای تضعیف جایگاه مجلس بود و نمی تواندخیرخواهانه باشد .

باید پرسید : آیا فقط خودی ها حق دارند در هر تجمعی و در هرجایی ، هر سحنی ولو بر خلاف منافع کشور باشد بگویند وبه زبان آوررند؟ مطمئناً اقدام امروز این افراد صف بندی جدید را در بین اصولگرایان به دنبال خواهد داشت .

حال نوبت نمابندگان مردم است که بدور از هیاهوی سیاسی ، به بررسی واقع بینانه این طرح اقدام نمایند و راه حرمت شکنی جایگاه قانون گذاری را ببندند > البته اگر توان نــــه گفتن داشته باشند.

۴ نظر:

  1. قدرت بسیج را نادیده گرفتید؟ بسیج لسکر مخلص خدا. به همه چیز کار دارد...

    پاسخحذف
  2. این نظر توسط یک سرپرست وبلاگ حذف شد.

    پاسخحذف
  3. دوست عزیز سلام
    ممنونم از حضور گرم شما
    باید قبول کرد؛ کار دیروز گروهی هدایت شده به نام بسیج ، هیچ ربطی به بسیج و بسیجیان ندارد و دفاع های این چنینی است که فرصت سواستفاده از بسیج را به دیگران می دهد...
    به گزارش خبرنگار عصرایران این افراد تعدادشان حدود 200 نفر بود اما برخی رسانه های یک جریان خاص سیاسی تعداد آنان را تا 2000 نفر اعلام کردند.
    نکته جالبتر اینکه در بین این دانشجویان خودروهای مجهز به سیستم صوتی و آب سرد کن و منبع آب دیده می شد و از همه عجیب تر اینکه این خودروها فاقد پلاک بودند.
    این تجمع ، مجوز از وزارت کشور نداشت و پلیس نیز بارها اعلام کرده است با هر گونه تجمع بدون مجوز برخورد خواهد کرد.
    سوالی که در بین خبرنگاران مجلس مطرح بود این بود آیا افراد به همین آسانی می توانند در مقابل نهاد ریاست جمهوری تجمع کنند و علیه رئیس جمهور کشور شعار سر دهند؟!
    با این حال برخی نمایندگان از جمله حمید رسایی نماینده تهران نقش اصلی را در سازماندهی این افراد و جهت دادن به شعار ها داشتند و با حضور در بین آنان افراد را دعوت به جلو رفتن و سر دادن شعار علیه رئیس مجلس می کردند.

    پاسخحذف
  4. بسیج قدرتش را از رهبری می گیرد. زیر نظر مستقیم رهبر. و تنها نهادی که حق دارد هرکاری انجام دهد و کسی مانعش نشود. در حوادث این یکسال اخیر بارها این اتفاقات افتاده و تکرار میشه. بعضی مواقع ظاهرا برخوردهایی صورت می گیره. اما هیچگاه این برخوردها به طور جدی نبوده. اگر برخورد جدی بود مطمئن باشید این حرکتهای به ظاهر خودجوش کمتر می شد.

    پاسخحذف