ممانعت از سخنرانی سیدحسن خمینی، «حادثه تلخ» بود .

دکتر علی مطهری در یادداشت اختصاصی که برای تابناک ارسال کرده است، نسبت به ممانعت از سخنرانی سید حسن خمینی، نوه امام (ره) واکنش نشان داده و از آن بعنوان «حادثه تلخ» یاد کرده است.

به گزارش خبرنگار «تابناک»، یادداشت ارسالی دکتر علی مطهری، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی عینا بدون هیچ گونه تغییر در ادامه می آید.

حادثه ممانعت از سخنرانی حجت الاسلام سید حسن خمینی در مجلس سالگرد رحلت امام خمینی (ره) یک حادثه تلخ و مخالف آرمانهای انقلاب اسلامی از جمله آزادی بیان بود و البته یک حادثه از پیش طراحی شده بود که شخص رئیس جمهور در آن نقش اساسی داشت و می توان گفت از سنخ مناظره انتخاباتی ایشان بود که زمینه فتنه را فراهم کرد. نوع سخنان رئیس جمهور محترم که به جای وحدت، تفرقه انگیز بود، اصرار بر طولانی کردن سخنان خود تا وقتی برای سیدحسن باقی نماند و نیز جمله آخر ایشان که "اکنون به سخنان رهبر انقلاب گوش فرا می‏دهیم" دلیل بر این مدعا است.

اگر قوه قضاییه عوامل فتنه انتخاباتی 88 یعنی آقایان موسوی، کروبی و احمدی نژاد را به طور همزمان محاکمه می کرد و مجازات هریک را به نسبت جرم آنها اعلام می نمود در 14 خرداد 89 این اتفاق نمی افتاد .احمدی نژاد مانند کودک عزیزکرده یک خانواده شده است که هرچه دیگران را اذیت می کند مورد تشویق قرار می گیرد.

من درصدد دفاع از مواضع آقای سید حسن خمینی نیستم و شاید ایشان می‏بایست انتقاداتی را به رهبران معترض وارد می‏کرد اما آیا اگر کسی به نحوه مدیریت بحران اخیر انتقاد داشت باید از صحنه انقلاب حذف شود و نباید حق اظهار نظر داشته باشد؟ شاید سید حسن دیروز می خواست انتقاداتی به موسوی و کروبی وارد کند. پس ابتدا حرف او را گوش کنیم، اگر قبول نداشتیم اعتراض کنیم و شعار بدهیم، نه اینکه از چند روز قبل تصمیم بر این باشد که به او اجازه سخن گفتن ندهیم.

آقایانی که اصرار بر شبیه سازی حوادث امروز با حوادث صدر اسلام دارند آیا صحیح می دانند که آنها و دار و دسته شان را به سپاه عمر سعد و ابن زیاد تشبیه کنیم که در روز عاشورا با ایجاد سر و صدا اجازه نمی دادند نوه پیغمبر سخن بگوید؟ در روزی که باید از وحدت سخن رانده می شد، پروژه تفرقه اجرا شد و این به صلاح کشور نبود

۱ نظر:

  1. با سلام به دوست خوب و دیرین
    آری تاریخ تکرار میگردد و یا آنرا تکراری مینگارند اما تلقی از این تکرار زمانی متفاوت میگردد که سایه و سیطره حاکمان برتاریخ های تکرار یافته کمرنگ گردد و اهل انصاف بتوانند بدور از جو و مصلحت به مطالعه آن و قضاوت ماوقع بنشینند

    پاسخحذف