اخلال در سخنان يادگار امام موجب تفرقه و تشتت است

ایلنا: عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با ضد انقلابي خواندن حركت اخلال در سخنراني روز گذشته يادگار امام(ره)، آن را اهانت به نمازجمعه‌اي دانست كه مقام معظم رهبري امامت آن را برعهده داشتند.
مجيد انصاري در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا، در پاسخ به سوالي در مورد وقايع روز گذشته مراسم سالگرد ارتحال امام(ره) هنگام سخنراني حاج‌سيدحسن خميني اظهار داشت: آنچه ديروز در برخورد با مراسم سالگرد امام و شخص يادگار امام رخ داد، نمايش اوج جهالت و سقوط اخلاقي و يادآور منطق كفار جاهلي در برخورد با پيامبر اكرم بود كه پيروزي خود را در ناشنوا كردن مردم در مقابل حقايق مي‌ديدند، زيرا از بيان آنها هراس دارند.
وي افزود: جرياني كه حادثه ديروز را آفريد، با دروغ‌پردازي و تبليغات مسموم حاضر است هر كس غير از خود را به دوري از امام، انقلاب و ارزش‌ها متهم كند و لذا هر كس از امام صحبت كند، از آن جلوگيري مي‌كند. همانگونه كه در سال گذشته در حرم امام و حسينيه جماران حضور يافتند و مراسم را به هم ريختند و ديروز هم با اقدامات خود وقت حاضران را ضايع كردند.
عضو مجمع روحانيون مبارز با بيان اينكه اخلال در سخنراني يادگار امام در روز گذشته شكستن حريم حرم امام و قبله بسيجيان واقعي است، تصريح كرد: براي اولين‌بار عده‌اي به جاي عرض تسليت، به صاحبان مراسم اهانت كرده و مانند برخورد جهال كوفه با امام حسين، رفتار كردند و با وجود آنكه خانم‌هاي خانواده امام و حاج‌سيدحسن آقا و تمام مردم ايران عزادار بودند، اين گروه با كمال بي‌شرمي موجبات ناراحتي آنها را ايجاد كردند و حيثيت نظام و انقلاب را در مقابل ده‌ها خبرنگار خارجي در معرض آسيب قرار دادند.
انصاري گفت: گروه مذكور به جاي احترام به شعار وحدت و نمايش همدلي ملي و حضور بيت امام در كنار نظام اينگونه القا كردند كه خداي نكرده بيت امام و طرفداران ايشان در مقابل نظام هستند و نظام هم مقابل آنهاست. لذا تمام دلسوزان نظام كه در مراسم ديروز حاضر بودند از اين اتفاق ناراحت بودند.
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اينكه نبايد حادثه ديروز را ساده انگاشت، اظهار داشت: جريانات مشكوك متاسفانه در برخي مراكز نفوذ كرده‌اند و در مراسم سال گذشته نيز شخصيت‌هاي مورد احترام امام را مورد هتك حرمت قرار دادند. آنها مي‌خواهند به دنيا القا كنند كه دوران حرمت امام(ره) و بيت ايشان گذشته است. لذا اين رفتار قطعا ضدانقلابي بوده است و جا دارد دادستان تهران با اين حركت ضدانقلابي كه آبروي نظام و انقلاب را در مقابل رسانه‌هاي خارجي به بازي گرفت، برخورد كند. در اين زمينه خوب است كه به بازتاب اين واقعه در راديوهاي بيگانه و سايت‌هاي خبري خارج از كشور نگاهي بياندازد تا نتايج آن را ملاحظه كند.
وي همچنين از مقامات و دستگاههاي اطلاعاتي و امنيتي خواست تا جلوي اين هتك حرمت‌ها كه به اصول انقلاب نزديك شده است، بايستند.
انصاري در پاسخ به سوال ديگري در مورد تاثير اتفاق ديروز حرم امام در وحدت، با بيان اينكه مطمئنا اين اقدامات موجب تفرقه و تشتت است، گفت: چرا در سالي كه شعار مراسم سالگرد امام به عنوان ”وحدت“ انتخاب شده بود، آقايان اين اقدام تفرقه‌آميزي را انجام دادند؟ اگر اين شيوه رايج شود، پس از اين در هر مراسمي كه حضار سخنان خطيب را نمي‌پسندند، تشنج‌آفريني مي‌كنند و موجي از تشنج مي‌تواند كشور را در بر بگيرد. اين برخلاف مسائل ملي است و لذا از همه دستگاه‌هاي ذيربط مي‌خواهم با اين جريان ضدانقلاب برخورد كنند؛ به خصوص اينكه وقايع مذكور در نماز جمعه كه فلسفه آن گسترش همبستگي و اتحاد ميان مسلمين است رخ داد و اگر سخنران پيش از خطبه‌ها مورد توهين قرار گيرد كدام نمازجمعه در امان مي‌ماند؟
وي با اشاره به اينكه ديروز مقام معظم رهبري امامت جمعه مراسم سالگرد ارتحال امام(‹ه) را برعهده داشتند، اخلال در سخنان يادگار امام را در حقيقت توهين به نمازجمعه‌اي خواند كه ايشان امامت آن را برعهده داشتند. چرا كه به اين ترتيب به امام(ره)، حرم و خانواده ايشان و جايگاه نماز جمعه و خطيب آن توهين صورت گرفت.
عضو مجمع روحانيون مبارز در پايان گفت: تمام شخصيت‌هايي كه در رديف جلوي مراسم ديروز نشسته بودند، از شدت ناراحتي سرشان را پايين انداخته بودند، زيرا هيچ ضدانقلابي نمي‌تواند اين كار را در چنين مكاني انجام دهد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر