آقای وزیر؛ لطفا با معلمان هم، دیدار و گفتگوکنید!

وزیر آموزش و پرورش بعد از یک دوره تبلیغاتی خوب و حساب شده رسانه ای ؛ آن چنان برای مردم ، جا انداخت و تشریح کرد که تقریبا مشکلات معلمان را حل کرده و در تلاش است تا بعداز رفع مشکلات معیشتی و صنفی معلمان، به تحول در بنیان های آموزشی و موضوع تعلیم وتربیت بپردازد.

ایشان در ادامه این تلاش ها دیداری با مراجع معظم و بعضی از روحانیون صاحب نظر در قم داشته اند که اخبار این موضوع از رسانه ها منتشر شد. ما به این تلاش ها ، ارج می نهیم و دوست داریم فاصله بین دین و آموزش در رفتار دانش آموزان و معلمان که حاصل آموزش عملی بعضی متولیان و عنایت به ترویج دوگانگی ادعا و رفتار است و در نهاد بخشی از جامعه هم نهادینه شده است ؛ ( الناس علی دین ملوکهم ؛ مردم به روش حاکمان خود رفتار می کنند ) به مرور زمان برطرف شود و بتوان با اطمینان، به آموزش و ترویج اندیشه های ناب اسلام ، بدور از هرگونه دروغ و ریاکاری دغل بازی رفتاری اقدام کرد.

اما نکته مهم، این است که آقای وزیر نمی توانند در عمارت و اتاقی که معلمان حضور ندارند و در آن جایگاه و محل ، با تردید به معلمان و نقش آموزشی آنان ، نگاه می شود به تدوین برنامه ای بپردازد که همین معلمان مجری آن باشند.

ای کاش !! وزیر محترم؛ اول به رفع کدورت های موجود بین معلمان و مسئولین بپردازند ؛ جایگاه تشکل های صنفی سیاسی معلمان به عنوان منتقدان دلسوز که خود روزی با آنان ارتباط داشته و به قولی مشوق آنان در اعتراضات معلمان برای احقاق حق ضایع شده فرهنگیان بوده است ؛ اهمیت بدهد . با نخبگان سیاسی معلمان، مشورت نماید .و به فکر نظرانتقادی سیاسیون معلم، احترام بگذارد تا زمینه لازم برای رفع نگرانی ها و بی اعتمادی معلمان آماده شود ، معلمان دربند و زندانی که جرمی بجز پیگیری احقاق حق صنفی معلمان نداشته ، آزاد نمایند و یا حداقل پیگیری آزادی آنان بشد، احکامی که به خاطر اعتراضات صنفی و به ناحق صادر شده، ناعادلانه بدانند و مدیران ناتوانی که از قِـــبــَـــل رای که داده اند و به مسند مدیریت آموزش وپرورش ، نشسته اند برکنار نمایند و از مدیران همفکر خود که توانایی اجرایی علمی و فکری بیشتری دارند استفاده نمایند و .... آن گاه با معلمان ؛ نظر و نگاه صاحب نظران را به بحث و گفتگو گذاشته بگذارند و برای تحول بنیادین آموزش و پرورش اقدام نمایند. وگرنه این اقدامات نتیجه مطلوب برای آموزش و پرورش در پی نخواهد داشت.

در این ارتباط بخوانید:

1 2 3 4 5

۲ نظر: