یک نکته

یک وقتی از ظریفی شنیدم که می گفت :

« می دانی چرا همیشه بوق و کرنا می کنند و می گویند که از تهران خارج شوید ، می خواهد زلزله بیاید ؛ هر که از تهران به شهرستان ها مهاجرت بکند ، امکانان رفاهی و به او می دهیم و .... بعد گفتند که به خاطر گناهکار بودن مردم نهران ، در آینده نزدیک زلزله می آید و.... همه این مطالب و تبلیغات بخاطر این بود که هر جوری شده ، تهران خلوت بشود و راحت بتوان در مواقع لازم آن را کنترل کرد ... اعتراضات مردم در بقیه شهرها ، تاثیرگذاری اعتراض تهران را ندارد....»

کمی تأمل کردم و به اوج بی اعتباری سخنان مسئولین دقیق شدم؛ امروز می بینم اقدام دولت در تعطیلی تهران برای برگزاری یک کنفراس بین المللی ، شاید اثبات نظر این دوست نکته دان باشد.

ما که دائم از حضرات مسئولین می شنویم ؛ تعطیلات در ایران زیاد است و به اقتصاد وفرهنگ و تولید و ... ضرر می رساند باید کنترل و محدود شود و بخصوص این که نباید در روزهای عزاداری مردم به تفریح ومسافرت تشویق شوند و... تا مبادا احترام این روزها در تفریحات مردم شکسته شود و بی حرمتی به مقدسات انجام گیرد !!! حالا چه شده که تقریبا به حساب ما شهرستانی ها چهار روز ، و به حساب تهرانی ها با احتساب روزپنج شنبه ؛ 5 روز ، پایتخت تعطیل می شود؟؟؟ و به مردم تهران فرصت داده می شود تا با خیال راحت به تفریح بروند؟ واستراحت کنند ؟خدا می داند.

البته ما خود با نطر این دوست موافق نیستیم ولی می بینیم که مجموعه تصمیمات و رفتارهای مدیریتی چنین ذهنیاتی را تقویت می کند و تصمیم گیری های افراد دلسوز برای مدیریت جامعه تحت شعاع قرار می گیرد و بی اثر می شود.

۱ نظر:

  1. khob masaleye dgei ham hast

    shayad vaghean gharare zelzele biad

    ama momkene tabii nabashe!

    chon tebghe ghavanine beinolmelaly hichkas hagh nadare be keshvare zelzele zade hamle kone .... man ke gij shodam!! beharhal khoda kone nayad

    پاسخحذف