سخنان هاشمی ، واکنش مصلحی

سخنان آیت الله هاشمی رفسنجانی در مشهـــــد ،

واکنش حیدر مصلحی وزیر اطلاعات در قــــــــــم

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام در ميان دانشجويان در مشهد به سوالات آنها در خصوص مسایل و مشکلات نفس گیر جامعه ی امروز ایران ، تا حد زیادی صریح و مبسوط پاسخ داد .

خبرگزاری دولتی ایرنا ،حواشي اين ديدار و پرسش هاي دانشجويان را به نقل از يکي از اعضاي جامعه اسلامي دانشجويان مشهد منتشر ساخته است.

در یکی دو جا ، ایرنا سوالاتی که از هاشمی شده است را منتشر ساخته اما چیزی در باره ی پاسخ وی ننوشته است .گزارش ایرنا را از اظهارات خواندنی هاشمی رفسنجانی ، در زیر بخوانید :

ديدار دانشجويان عضو جامعه اسلامي دانشگاه‌هاي خراسان و تعدادي از دانشجويان دانشگاه آزاد با هاشمي رفسنجاني ساعت 15/50 تا 16/40 روز شنبه در آستانه عيد غديرخم و در تالار آئينه حرم امام رضا(ع) انجام گرفت. در اين ديدار، ياسر و فاطمه هاشمي نيز حضور داشتند .

در بخش مباحث مربوط به رسانه ها، دبير سابق جامعه اسلامي دانشجويان دانشگاه علوم پزشکي مشهد از رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام سوال کرد: آقاي هاشمي آيا در زمان رياست جمهوري شما رسانه‌ها جرأت انتقاد داشتند؟

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: من الان بحث اين دولت و آن دولت را ندارم، در زمان من مگر چند روزنامه بود؟ روزنامه سلام تقريبا هر روز همه چيز را زير سئوال مي‌برد اما من هيچ چيز نمي‌گفتم تا اينکه اين روزنامه وارد فازي شد که ديگران آن را تعطيل کردند.

وي افزود: کسان ديگر نيز در مجلس حرف‌هايي مي‌زدند اما من هميشه موضع فعلي را مي‌گرفتم و به اعتقاد من اين صف‌بندي‌ها به مصلحت نظام نيست .

توکليان در ادامه سوالات خود پرسيد: اگر توصيه‌اي به رئيس صدا و سيما داريد، آيا اجازه مي‌دهيد صحبت‌هاي موسوي، رهنورد و کروبي که مصاحبه‌هاي وقيحانه‌اي را با رسانه‌هاي بيگانه داشته‌اند، در صدا و سيما پخش شود؟ وي ادامه داد: امام فرمودند حفظ نظام اسلامي از اوجب واجبات است. يک سري اسناد و شواهدي وجود دارد که نشان مي‌دهد احتمال انجام کودتاي مخملي در کشور بوده است، آيا بحث وحدت با کساني که انقلاب را قبول ندارند، درست است؟‌

هاشمي رفسنجاني در پاسخ به اين سوال گفت: من نگفتم که عده‌اي بيايند و در مناظره‌ها هرچه مي‌خواهند بگويند، من گفتم يک بار با مقام معظم رهبري بوديم که خبر رسيد شخصي را زنداني کردند که آقا در واکنش به اين اقدام به من گفتند مامورين ما اگر خودشان يک روز هم به زندان مي‌رفتند، اينگونه عمل نمي‌کردند...اگر منطق باشد و به مردم آگاهي بدهيم، ديگر مردم از دو طرف فريب نمي‌خورند. در چارچوب قانون بيايند و صحبت کنند.

هاشمي همچنين در سخنان خود با اشاره به اينکه حکومت پول دارد، نيرو و رسانه دارد و مي‌تواند با اين ابزار در خيابان‌ها آدم جمع کند، اظهار داشت: حکومت بسيج و سپاه دارد و اين طرفي‌ها هم استاد،‌ دانشجو،‌ نخبه، کارگر و مدير دارند و من نظرم اين است که ما بايد درگيري‌هاي خياباني را با آزاد کردن رسانه‌ها به رسانه‌ها بکشانيم و احزاب و رسانه‌ها را طبق قانون آزاد کنيم.

وي افزود: بايد اجازه دهيم صاحب‌نظران بيايند در رسانه‌ها بحث کنند و مسائل مورد نظر خود را در مناظره‌ها به بحث بگذارند تا مردم به آنها گوش بدهند. اگر منطق باشد و به مردم آگاهي بدهيم، ديگر مردم از دو طرف فريب نمي‌خورند.

رئيس مجلس خبرگان رهبري با اشاره به اينکه جامعه‌اي که 3 الي 4 ميليون دانشجو دارد، نمي‌تواند با فريب اداره شود، تصريح کرد: خانم‌ها تا امروز مجال نداشتند که اقدامي کنند و الان اکثريت دانشگاه‌ها را اشغال کرده‌اند،‌ در حال حاضر در تجمعات نمي‌شود با خانم‌ها با خشونت برخورد کرد و من از آن مي‌ترسم که اين قضايا به دبيرستان‌ها، خانم‌ها و کارگاه‌‌هاي توليدي برسد و نظام بايد بپذيرد و بحث‌ها را باز بگذارد.

هاشمي با بيان اينکه حضرت علي(ع) زماني که انتقادات از ايشان زياد شده بود و يک نفر هنگام سخنراني ايشان در مسجد به امام بدگويي کرد،‌ به اطرافيان خود فرمودند که آن شخص را رها کنيد و اگر او بدگويي کرده، شما وي را نزنيد، افزود: ما بايد با بچه‌هاي خوبمان، با اساتيدمان طوري رفتار کنيم که آنها احساس بي‌پناهي در ابراز عقيده نکنند.

وي با بيان اينکه صدا و سيما يکطرفه است، چرا نبايد روزنامه‌هاي منتقد آزاد باشند، در حالي که روزنامه‌هاي حکومتي خيالشان راحت است، تاکيد کرد: اطلاع‌رساني امروز مانند سابق نيست، اگر حرف کوچکي را در خيابان بزنيد و يا اينکه يک کاري را در خيابان بکنيد، فيلم آن را گرفته و به رسانه‌هاي خارجي ارسال مي‌کنند و همينگونه است که مردم اخبارشان را از BBC مي‌گيرند و بعد هم اين مسائل را به نام اسلام و امام تمام مي‌کنند.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام ادامه داد: درحال حاضر، خبرها توسط رسانه‌هاي اجنبي زودتر به دست مردم مي‌رسد تا رسانه‌هاي خود ما.

هاشمي افزود: هيچکس نمي‌تواند فکر کند که سانسور در جامعه ما جواب مي‌دهد. اگر رسانه‌ها آزاد باشند و مردم قانع شوند، ديگر هيچ جواني به خيابان‌ها نمي‌آيد، پس اولا همه بايد در چارچوب قانون حرکت کنيم،‌ ثانيا آزادي زندانيان و دلجويي از آسيب‌ديدگان که "آقا" نيز به اين مسئله عمل کردند و ثالثا آزاد کردن رسانه‌ها در چارچوب قانون، بايد به اين سه مسئله عمل شود.

وي افزود: امروز اکثريت جامعه جامعه‌اي که 3 الي 4 ميليون دانشجو دارد، نمي‌تواند با فريب اداره شود..در تجمعات نمي‌شود با خانم‌ها با خشونت برخورد کرد و من از آن مي‌ترسم که اين قضايا به دبيرستان‌ها، خانم‌ها و کارگاه‌‌هاي توليدي برسد ما استدلال را مي‌فهمند، مشکلي که من امروز خيلي از آن غصه مي‌خورم، اين است که هم دولت و هم برخي از مبلغان خام حرف‌هايي مي‌زنند و همه را به پاي رهبري مي‌گذارند.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام تصريح کرد: دولت مي‌گويد زنداني‌ها کار ما نيست، سپاه هم مي‌گويد ما فرمانبرداريم، اما فرمان را آن جور که مي‌خواهند مي‌برند نه آن جور که آقا مي‌خواهد.

هاشمي افزود: يک بار با مقام معظم رهبري بوديم که خبر رسيد شخصي را زنداني کردند که آقا در واکنش به اين اقدام به من گفتند مامورين ما اگر خودشان يک روز هم به زندان مي‌رفتند، اينگونه عمل نمي‌کردند.

تاکنون دادگاهي مهدي را احضار نکرده است

دبير جامعه اسلامي دانشجويان دانشگاه فردوسي مشهد از هاشمي سوال کرد: در رابطه با تخلف اطرافيان و منتسبان شما مطلبي که در ميان عموم جامعه مطرح است، نگاه مردم به عکس‌العمل شماست، چند ماه پيش فرزند شما به کشور انگليس سفر کرد و دفتر وي در دانشگاه آزاد با صدور بيانيه‌اي اعلام کرد وي به خاطر سفر کاري و افتتاح يکي از واحدهاي دانشگاه آزاد به لندن رفته است، حال مردم از خودشان مي‌پرسند که آن بيانيه براي چه بود و اين نيامدن دو سه ماهه مهدي هاشمي چيست؟ سکوت شما در اين زمينه به نفع شما نيست.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام درخصوص عدم بازگشت مهدي هاشمي به کشور بعد از گذشت چند ماه گفت: مهدي ما رفته خارج و خيالش از پرونده‌هايش راحت است، مهدي بارها به ديوان محاسبات رفته است اما مجلس با وارد شدن به آن قضيه، وي را مبرا دانسته است.

هاشمي ادامه داد: وزارت اطلاعات اعلام کرده است دو سال روي پرونده مهدي کار کرده است و وزارت نفت هم گفته مهدي ما مبرا است.

وي به ماجراي استات اويل نروژ نيز اشاره کرد و گفت: در آن ماجرا که برخي از دانشجويان شلوغ‌بازي کردند و قضيه به مجلس کشانده شد، ماجرا اين بود که در داخل استات اويل چند نفر بازي در آورده بودند و بين خودشان پول‌هايي را رد و بدل کرده بودند و همه را به گردن مهدي انداخته بودند، درحالي که پشت اين قضيه اسرائيل بود و مي‌خواست ما را خراب کند.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام تاکيد کرد: من مطمئنم که مهدي در اين انتخابات هيچ دخالتي نداشت و در هيچ يک از اغتشاشات و در هيچ نقطه‌اي نبوده است. او فقط تنها دخالتي که کرد، اين بود که تجربه خودش را در کميته صيانت از آرايي که در انتخابات مجلس خبرگان خوب جواب داده بود، به ديگران انتقال داد. وگرنه مهدي ما پول ندارد که به بقيه بدهد.

هاشمي در رابطه با سفر مهدي هاشمي به خارج از کشور گفت: مهدي به سفر کاري رفته است و اين نيز مسئله عادي بوده است، ما 6 دانشگاه در خارج داريم که الان مهدي رفته به درحال حاضر، خبرها توسط رسانه‌هاي اجنبي زودتر به دست مردم مي‌رسد تا رسانه‌هاي خود ما...اگر حرف کوچکي را در خيابان بزنيد و يا اينکه يک کاري را در خيابان بکنيد، فيلم آن را گرفته و به رسانه‌هاي خارجي ارسال مي‌کنند و همينگونه است که مردم اخبارشان را از BBC مي‌گيرند و بعد هم اين مسائل را به نام اسلام و امام تمام مي‌کنند. لندن و بيروت براي سرکشي، درحالي که بقيه دانشگاه‌ها را هم هنوز سرکشي نکرده است.

وي ادامه داد: الان هم در زنگبار زميني گرفته‌ايم که بايد در آن دانشگاه بسازيم و هنوز کارهاي ارمنستان و تاجيکستان و دبي نيز مانده است.

وي تصريح کرد: مهدي دائما مي‌خواهد بيايد ولي من به او مي‌گويم نيايد و کارهايش را انجام بدهد، جالب اينکه هيچ دادگاهي تا امروز به وي احضاريه نداده است. او هر وقت که لازم باشد، مي‌آيد. الان هم رفته دکترا ثبت نام کرده است و قرار است رساله‌اش را در يکي از دانشگاه‌هاي خارج از کشور بگذراند.

تندرويي که عاليجناب سرخپوش را نوشت امروز از ما حمايت مي کند

هاشمي رفسنجاني گفت: يک جريان افراطي هميشه در جناح راست و گاهي در جناح چپ بوده است. آن تندرويي هم که کتاب عاليجناب سرخپوش را نوشت، حالا مصلحت خود را در اين مي‌بيند که از ما حمايت کند.

هاشمي همچنين اظهار داشت: تندروهاي اين طرف، يعني برخي اصولگراها و محافظه کاران هم همين‌طور هستند اما اکثريت جامعه از جمله تحصيل کرده ها اعتدال را مي پسندند.

در ابتداي اين ديدار تيمور عسگري نماينده مردم مشهد در مجلس هفتم از هاشمي رفسنجاني پرسيد: امنيت از ديدگاه شما چيست؟ که وي نيز پاسخ داد: من از جرياني که در کشور مي‌گذرد، راضي نيستم و مناسب نبود که در شرايطي که از طرف دشمن تحت فشار هستيم اين مسائل به وجود بيايد، به خصوص جدا شدن قشر آگاه و متفکر جامعه از نظام نوپاي اسلامي.

هاشمي افزود: با توجه به آيات قرآن، جامعه‌ مومن، جامعه‌‌اي است که آلوده به ظلم نباشد و اين خواسته از خواسته‌هاي اصلي انقلاب بوده است.

دبير سابق جامعه اسلامي دانشجويان دانشگاه فردوسي از هاشمي پرسيد که شما دو بال نهاد رهبري که هم رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام و هم رئيس مجلس خبرگان هستيد، نقش‌تان در تحکيم وحدت حول رهبري چه بوده است؟

مهدي بادپا به عنوان ديگر سوال خود گفت:‌ کساني که به شما در مجلس خبرگان و مجلس ششم راي دادند، آنهايي بودند که در مساجد و منابر، شعار "خامنه‌اي زنده باد، هاشمي پاينده باد" را سر مي‌دادند اما الان کساني از شما حمايت مي‌کنند که کتاب "عاليجناب سرخپوش" را درباره شما نوشتند و شما را به قتل، ديکتاتوري و سرکوب متهم کردند و همان کساني هستند که در خارج از کشور همراه منافقين عليه انقلاب راه‌پيمايي راه انداختند، چرا اقدامي در اين زمينه انجام نداده‌ايد؟

اين فعال دانشجويي در مباحث اقتصادي نيز وارد شد و پرسيد: در اجراي طرح تحول اقتصادي چرا کناره گرفته ايد؟ يا اينکه شما را به بازي نگرفته اند؟ شما که رابطه‌تان با کشورهاي ترکمنستان، پاکستان، عربستان و ساير کشورهاي بين‌المللي خوب است، نبايد خودتان را به عنوان رهبر يک جريان سياسي تقليل دهيد. به اعتقاد ما، جايگاه شما بالاتر از اين مسائل است و در بحث تحول اقتصادي مي‌توانيد با کمک به رئيس جمهور، دولت دهم را در کاستن از آسيب‌هاي اين هيچکس نمي‌تواند فکر کند که سانسور در جامعه ما جواب مي‌دهد. اگر رسانه‌ها آزاد باشند و مردم قانع شوند، ديگر هيچ جواني به خيابان‌ها نمي‌آيد، پس اولا همه بايد در چارچوب قانون حرکت کنيم،‌ ثانيا آزادي زندانيان و دلجويي از آسيب‌ديدگان که "آقا" نيز به اين مسئله عمل کردند و ثالثا آزاد کردن رسانه‌ها در چارچوب قانون طرح کمک‌رسان باشيد، آيا شما نقش آفريني مي‌کنيد؟

ساکت نيستم، اکنون حرف زدن براي جامعه مفسده دارد

هاشمي در پاسخ به سئوالات شرکت‌کنندگان در جلسه اظهار داشت: من در مقابل اتفاقات اخير ساکت نيستم،‌ الان شرايطي در کشور است که برخي حرف مخالف را تحمل نمي‌کنند و در اين شرايط حرف زدن براي جامعه مفسده دارد، من موضع خود را صريح در نماز جمعه انتخابات گفتم، آن هم مبنايش نص صريح قرآن بود و من با توجه به آيات قرآن حرف زدم.

وي ادامه داد: در آن نمازجمعه گفتم که انقلاب ما بر اساس اسلام و قرآن است، اما حرفي که من مي‌زنم را تندروهاي اصولگرا نمي‌پسندند و راي مردم را زينتي مي‌دانند.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در ادامه اين جلسه با اشاره به روايتي از حضرت علي(ع) اظهار داشت: حضرت علي(ع) از سوي خدا منصوب بود و خدا به پيغمبر گفت: ولايت علي(ع) را اعلام کن و اين کار براي پيامبر سخت بود زيرا که جامعه آن زمان علي را به عنوان رهبر نمي‌پسنديدند و با گذشت چند ماه ديديم که مردم با علي(ع) چه کردند.

هاشمي افزود:‌ پيامبر به حضرت علي(ع) در مجلس خصوصي گفتند که تو حق ولايت داري اگر مردم قبول کردند جامعه را اداره کن ولي اگر قبول نکردند، خودت را تحميل نکن.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام اضافه کرد: پس از جنگ‌هاي اميرالمؤمنين(ع)، انتقادات به حضرت زياد شد که چرا اقدام به جنگ و آدم‌کشي مي‌کنيد و چرا ديروز که ديگران بر جامعه حاکم بودند، تو به آنها مشورت مي‌دادي اما در حال حاضر دائم در حال جنگ هستي که حضرت علي‌(ع) در يک جلسه خصوصي با 10 نفر از حواريون خود درباره سقيفه و خلفا فرمودند وقتي که من به خلافت رسيدم، شرايط و زمينه جنگ فراهم شد. حضرت علي در آن جلسه به آن 10نفر که کميل هم جزو آنها بود، فرمودند که شما در نماز‌جمعه‌هاي مناطق مختلف شرکت کنيد و حرف‌هاي مرا براي مردم توضيح دهيد و شهادت دهيد به حرف‌هاي من.

هاشمي در ادامه با بيان اينکه من اين روايت را از سيد‌بن طاووس نقل کردم، خاطرنشان کرد: ما انقلابمان را با مردم شروع کرديم و از امام خواستيم که رساله بنويسند اما ايشان نمي‌نوشتند اما با اصرارهاي ما، ايشان قبول کردند که رساله بنويسند، امام هميشه مي‌گفت که مردم، مردم.

وي تاکيد کرد: درجنگ هم اگر مردم نمي آمدند، ارتش شکست مي خورد. مردم ما معتقد و مسلمانند و اگر ما را نمي‌خواهند که حکومت کنيم ما مي‌رويم.

در نماز جمعه نگفتم انتخابات درست است يا باطل

هاشمي با اشاره به نماز جمعه 26 تير ماه که به امامت وي برگزار شد، تصريح کرد:‌ من در آن نمازجمعه نگفتم که انتخابات درست است يا باطل؛ فقط گفتم ترديد در جامعه حاکم است؛ اما برخي آمدند و به من گفتند چرا گفتي ترديد؟ در صورتي که آن روز ميليون‌ها نفر در خيابان‌ها ريخته بودند و قاطعانه مي‌گفتند که در انتخابات تقلب شده است و انتخابات باطل است. اما من قاطعانه نگفتم که تقلب شده است، گفتم ترديد دارم و چطور امروز اکثريت جامعه ما استدلال را مي‌فهمند، مشکلي که من امروز خيلي از آن غصه مي‌خورم، اين است که هم دولت و هم برخي از مبلغان خام حرف‌هايي مي‌زنند و همه را به پاي رهبري مي‌گذارند. مي‌شود ميليون‌ها نفر به خيابان‌ها بريزند و ترديد نکرد.

وي با بيان اينکه راه درست آن بود که ما فکر کنيم و ترديد‌ها را پاسخ دهيم، افزود:راه حلي را که من با تجربه 50 ساله‌ام‌ را ارائه دادم، اين بود که زنداني‌ها را آزاد کنيد و از آسيب‌ديده‌هاي حوادث پس از انتخابات دلجويي کنيد.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام ادامه داد: اگر همين قانون را همه بپذيرند و به آن عمل کنند، نه معترضين و نه کساني که مقابل معترضين بودند، اينگونه عمل نمي‌کردند و اگر قانون اجرا بشود، اينکه در برخي از دانشگاه‌ها مشاهده مي‌شود که دانشجويان نمي‌گذارند مسئولان صحبت کنند و با شعار و زدن وي در جلسه سخنراني آن مسئول اخلال ايجاد مي‌کنند، اين مسئله هم حل مي‌شد.

راهکار برون رفت از وقايع اخير را همان مي دانم که در نماز جمعه گفتم

نماينده مجمع دانش‌آموختگان دانشگاه آزاد نيز پرسيد: شما با توجه به اشرافي که به حاکميت نظام داريد، آيا در جامعه اسلامي ما هيچ راهکاري براي تمکين به قانون نيست؟ متاسفانه کساني که سينه‌چاک انقلابند، در اين چند ماه قانون گريزي کردند، توهين به استوانه‌‌ها و برخورد با دانشجويان از اقدامات اين افراد است، آيا راهکارهايي براي نقض اين قوانين وجود ندارد و سئوال بعدي من اين است که چرا رئيس جمهور در جلسات مجمع تشخيص مصلحت نظام شرکت نمي‌کند؟

هاشمي رفسنجاني دراين خصوص گفت: بنده الان 60 سال است که رهبري را مي‌شناسم و ايشان همانگونه‌اي است که گفتم. من راهکارهاي برون رفت از وقايع اخير را همان مسائلي مي‌دانم که در نماز جمعه اعلام کردم.

ايوب توکليان دبير سابق جامعه اسلامي دانشجويان دانشگاه علوم پزشکي مشهد و عضو شوراي مرکزي نيز گفت: آقاي هاشمي فرداي قيامتي هم است و اين مسئله آن روز مشخص مي‌شود. توکليان ادامه داد:‌ آقاي هاشمي در لابلاي صحبت‌هاي شما احساس کردم که شما فکر مي‌کنيد که دانشگاهيان در صف اول معترضين هستند، اما من با تحليل شما موافق نيستم و همانگونه که در زمان قبل از انتخابات در دانشگاه فردوسي مشهد نظرسنجي صورت گرفت و 55 درصد از دانشجويان به احمدي‌نژاد راي دادند، الان نيز فضاي دانشگاه‌ها همانگونه است.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام افزود: اينکه داخل دانشگاه‌ها چه جوي است، من اطلاعي ندارم اما اينگونه به من اطلاع مي‌دهند اما من چون در دانشگاه‌ها نيستم، زياد اطلاعي در اين باره ندارم.

يکي از دانشجويان دانشگاه آزاد بلند شد و گفت: بيشتر دانشجويان معترض هستند.

اما جمعي از دانشجويان حاضر در جلسه گفتند: اينها همه دانشگاه آزادي هستند و از خودتان وگرنه در دانشگاه‌هاي سراسري اين شرايط نيست .

http://www.fararu.com/vdcewz8x.jh8pxi9bbj.html

وزير اطلاعات در جمع طلاب مدرسه فيضيه:متاسفانه سخنان اخير هاشمي رفسنجاني در راستاي بيانيه هاي سران فتنه بود/ آقازاده‌ها لطمه‌هاي جدي به نظام وارد كرده‌اند

حجت‌الاسلام حيدر مصلحي چهارشنبه شب در نشست «تحليل و بررسي وضعيت امنيتي كشور» كه در مدرسه فيضيه قم برگزار شد با اشاره به نام‌گذاري دهه چهارم انقلاب اسلامي از سوي مقام معظم رهبري به دهه عدالت و پيشرفت در سخناني اظهار داشت: دسترسي به عدالت حقيقي لوازم خاص خود را مي‌طلبد كه طلاب و روحانيون با تسلط بر مباحث ديني مي‌توانند به اين مسائل پرداخته و جامعه را آماده رويارويي با آنها بسازند.

به گزارش رجانيوز، وي با بيان اينكه انقلاب اسلامي بايد در جهان الگو و تحول‌آفرين باشد خاطرنشان كرد: انسان امروزي از تعدي‌ها و ظلم‌هاي بسيار خسته شده و براي تحول مسائل مختلف به ايران اسلامي و انقلاب چشم دوخته است.

وزير اطلاعات گفت: امروز براي ملت ما اين پرسش مطرح است كه چرا جمهوري اسلامي آنگونه كه بايد و شايد به عدالت حقيقي دست نيافته است.

وي افزود: همواره شعارهاي انقلاب و خواسته‌هاي امام راحل (ره) در پيش چشمان مردم قرار دارد و امروز همگان خالصانه و يا رياكارانه براي جلب نظرات و‌ آراي مردم به سراغ سخنان و آرمان‌هاي امام راحل (ره) مي‌روند.

مصلحي ادامه داد: به دليل انتظارات داخلي و بين‌المللي از انقلاب اسلامي و نيز ايجاد زيرساخت‌هاي لازم براي پيشرفت و عدالت در همه عرصه‌ها در كشور، رهبري دهه چهارم انقلاب را به اين نام انتخاب كردند.

وزير اطلاعات گفت: شركت پرشور و گسترده مردم در انتخابات نشانه احساس مردم نسبت به جهت‌گيري درست نظام و حركت به سمت اهداف انقلاب اسلامي و خواسته‌هاي مردم است.

* عدالت در سايه ولايت محقق مي‌شود

وي خاطرنشان كرد: عدالت تنها در سايه امامت و ولايت قابل دسترسي است و مردم تنها با تكيه بر اين اصل مي‌توانند در راه رسيدن به عدالت تلاش كنند.

مصلحي گفت: عدالت ضامن امنيت و ثبات كشور است و آحاد جامعه بايد براي دستيابي به پيشرفت و عدالت حركت كرده و هيچ‌گاه از پاي ننشينند.

وي افزود: امروز جهانيان براي دريافت معارف ناب اسلامي و انقلابي دست نياز دراز كرده‌اند و عدالت از مهم‌ترين راه‌هاي توليد و توزيع اين معارف تحول‌آفرين است.

وزير اطلاعات گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامي مجموعه نظام را با فرمايشات حكيمانه خود همواره در مسير دستيابي به عدالت و پيشرفت حقيقي قرار مي‌دهند.

* فتنه اخير همچون كوه بزرگ يخي و شناور در آب‌هاي اقيانوس است

مصلحي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به حوادث و اغتشاشات پس از انتخابات رياست‌جمهوري خاطرنشان كرد: فتنه اخير همچون كوه بزرگ يخي و شناور در آب‌هاي اقيانوس است كه بخش عمده‌اي از آن در زير آب و تنها بخش كوچكي در ظاهر نمايان است، ولي متأسفانه هنوز عده‌اي باور ندارند كه اين حوادث، فتنه‌اي از سوي دشمنان اسلام و انقلاب بود.

وي با بيان اينكه همواره كساني كه در برابر نهضت انبياء الهي ايستادگي كردند مستكبران و همراهان آنها بودند، گفت: استكبار براي سنگ‌اندازي در انقلاب پيامبران همواره از خواص جامعه سوء‌استفاده كرده و مسير انقلاب انبيا را منحرف ساخته است.

وزير اطلاعات گفت: مگر رسول اكرم (ص) براي معرفي اميرالمؤمنين علي (ع) از چه گروه و دسته‌اي خوف داشته است و پس از واقعه غدير چه كساني مسير اسلام و امامت را منحرف ساختند.

مصلحي خاطرنشان كرد: امروز انقلاب اسلامي نيز در چنين شرايطي قرار گرفته است و مردم بايد نسبت به دسيسه‌ها و فتنه‌هاي دشمنان بسيار هوشيار و آگاه باشند.

وي در بخش ديگري از سخنان خود افزود: انقلاب اسلامي و رهبري نظام در 30 سال گذشته دچار فتنه‌هاي بسياري همچون فتنه بني‌صدر، منافقين، منتظري و جنگ تحميلي شده است كه همگي قابل تأمل و بررسي است.

وي افزود: متأسفانه مستندسازي هنرمندانه‌اي نسبت به فتنه‌هاي پس از انقلاب انجام نگرفته كه نسل جوان امروز با ابعاد مختلف آنها آشنا شود و بتواند مسايل مستحدثه امروزي را به راحتي درك كند.

وزير اطلاعات خاطرنشان كرد: در فتنه‌هاي پس از انقلاب اسلامي، فتنه پس از انتخابات داراي ابعاد و پيچيدگي‌هاي خاصي است كه بايد بسيار به آنها توجه و دقت كرد.

مصلحي همچنين ادامه داد: همواره در فتنه‌هاي به وجود آمده در كشور برخي واهمه دارند كه اگر اسم افرادي برده شود چه لطمه‌اي به انقلاب مي‌خورد، اما مي‌بينيم كه بحمدالله نظام اسلامي و انقلاب در 30 سال گذشته مستحكم و پابرجاست و برخورد با افراد خاص هيچ آسيبي به كشور وارد نكرده است.

* آقازاده‌ها لطمه‌هاي جدي به نظام وارد كرده‌اند

وي با بيان اينكه لطمات جدي در فتنه‌ها عمدتا از سوي خواص جامعه و آقازاده‌ها به نظام اسلامي وارد آمده است، اظهار داشت: فتنه اخير بي‌ترديد نتيجه جنگ نرم دشمنان است ولي عده‌اي همچنان تصور مي‌كنند كه اين يك دعواي انتخاباتي ساده است.

وزير اطلاعات گفت: متأسفانه كساني كه انتظار مي‌رود سينه‌چاك ولايت بوده و در صحنه‌هاي حساس انقلاب حاضر باشند، امروز شاهد هستيم ميان مخالفان و نظام اسلامي واسطه‌گري مي‌كنند و البته اين از ويژگي‌هاي جنگ نرم دشمنان است.

وي افزود: در جنگ نرم دشمنان بسياري از خواص چون شاخص و معياري در دست ندارند دچار شك و ترديدهاي بسيار مي‌شوند.

مصلحي تصريح كرد: در جنگ نرم تماميت نظام از درون به چالش و تهديد كشيده مي‌شود و امروز مي‌بينيم افرادي تأثيرگذار كه بايد از نظام و ولايت دفاع كنند در مقابل رهبري ايستاده‌اند.

وي با بيان اينكه دشمنان به دنبال اغناي حكومت توسط واسطه‌ها و كساني است كه در جامعه تأثيرگذار هستند، گفت: در نظرسنجي‌هاي انجام شده مقبوليت نظام و علاقه‌مندي مردم به حكومت اسلامي همانند نتيجه انتخابات بوده و اين مهم مستكبران را دچار سردرگمي و حيرت كرده است.
وزير اطلاعات با بيان اينكه جامعه حضور افرادي را كه براي خود همواره حاشيه امن تصور مي‌كردند نمي‌پذيرد، خاطرنشان كرد: اجازه نخواهيم داد كه سربازان گمنام امام زمان (عج) در پرونده‌هاي برخي خواص ذبح و قرباني شوند.

وي اجبار حكومت به عقب‌نشيني را از ديگر ويژگي‌هاي جنگ نرم دشمنان دانست و گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامي با تدبير و آينده‌نگري و خواندن دست دشمنان محكم و مقتدر در برابر اين خواسته نامشروع مخالفان ايستادگي كرد و اين مسئله از پيش برنامه‌ريزي شده را خاتمه داد.

مصلحي ادامه داد: بدون شك جنگ نرم دشمنان همچنان با نظام اسلامي ادامه داشته و دشمن هزينه‌هاي گزافي را براي آن پرداخت مي‌كند، اما اين كشور با حضور ولي‌فقيه و رهبري شجاعانه ايشان هيچ‌گاه تسليم انقلاب مخملي دشمنان و فتنه‌هايشان نمي‌شود.

* برخي خواص در فضاي وهم‌آلود فتنه سقوط كردند

حجت‌الاسلام مصلحي با اشاره به وقايع 16 آذر ماه تهران اظهارداشت: فتنه‌گران كه در روز 13 آبان شكست مفتضحانه‌اي خورده بودند، در روز 16 آذر به دنبال جبران اين آسيب جدي بودند كه باز هم با هوشياري و بصيرت دانشجويان ولايي به نتيجه نرسيده و چيزي به دست نياوردند.

وي خاطرنشان كرد: نكته مهم و قابل توجه، اقدامات گسترده در راستاي ساختارشكني در جامعه از سوي اين گروه اندك حدودا يك هزار و 200 نفري است كه به زحمت و از سراسر كشور جمع شده بودند.

وزير اطلاعات با اشاره به پاره كردن عكس امام راحل (ره) از سوي عوامل فتنه در روز 16 آذر تصريح كرد: شخصيت امام راحل (ره) متعلق به همه جهانيان و آزادي‌خواهان است و از نخبگان و فرهيختگان جامعه به ويژه حوزويان و طلاب انتظار مي‌رود كه در برابر اين اقدام وقيحانه عكس‌العمل مناسب و بزرگي نشان داده و پاسخ كوبنده‌اي به ساختارشكني فتنه‌گران بدهند.

مصلحي با بيان اينكه در فضاي وهم‌آلود فتنه در جامعه برخي خواص نه تنها مردود شده بلكه سقوط مي‌كنند، گفت: متأسفانه برخي خواص جامعه كه ما آنها را سرباز ولايت مي‌دانستيم امروز در دام دشمنان سقوط كرده‌اند ولي همچنان آن را نمي‌پذيرند.

وي خاطرنشان كرد: در دفتر يكي از اين آقازاده‌ها كه از همراهان يكي از سران فتنه است جزوه‌اي پيدا كرديم كه در آن به صراحت طرح براندازي نظام دنبال مي‌شد و بيانيه‌هايي كه امروز از سوي آنها صادر مي‌شود دقيقا بر اساس همين جزوه است.

وزير اطلاعات گفت: محتواي اين جزوه جنبش جديد اجتماعي با ماهيت شبكه‌اي است كه جريان سكولار غيرديني و براندازانه را دنبال كرده و ادبيات حزب توده را به ياد مي‌آورد.

مصلحي با اشاره به هويت محوري به جاي هدف محوري در اين جريان تصريح كرد: اين جريان بسيار متعصب و غير منعطف است و ما شاهد آن بوديم كه رهبر معظم انقلاب آغوش خود را براي اين عده گشوده بودند كه آنها اين محبت را با جنايت و خيانت جبران كردند.

وي ادامه داد: با آغاز فتنه بسياري از ارزش‌ها در جامعه فرو ريخت، ولي با اقامه نماز جمعه از سوي مقام معظم رهبري بار ديگر ورق برگشت و اين مهم نشان دهنده محوريت ولايت فقيه در نظام اسلامي است.

وزير اطلاعات با بيان اينكه وجه مشترك تمام فتنه‌هاي پس از انقلاب و در 30 سال گذشته، عده‌اي از خواص و آقازاده‌هاي آنها هستند خاطرنشان كرد: متاسفانه مستكبران اين عده را به خوبي مديريت كرده و از ضعف‌هاي آنان سوء‌استفاده مي‌كنند و ما شاهد آن بوديم كه پيش از انتخابات برخي از آنها چگونه به انگليس مرتب و مكرر سفر مي‌كنند.

وي با بيان اينكه مركز فتنه در ايران اسلامي بايد شناسايي و از ميان برداشته شود، گفت: وزارت اطلاعات آمادگي در اختيار گذاشتن مدارك و اسناد به افراد معتبر را دارد كه مردم نيز بايد براي شناسايي اين مركز فتنه پيش از آنكه دشمنان اقدام ديگري انجام دهند همكاري و تلاش كنند.

وزير اطلاعات همچنين تصريح كرد: امروز حوزه‌هاي علميه، روحانيون و مبلغان بايد سيستم حكومتي اسلام و اصل ولايت فقيه را براي مردم به ويژه جوانان تبيين كنند و اين موضوع بسيار مهم و قابل توجه است.

مصلحي گفت: دشمن در يك پروسه زماني مقوله براندازي نظام اسلامي را دنبال مي‌كند و اگر امروز نتوانيم نسل جوان جامعه را كه هدف اصلي جنگ نرم دشمنان است نجات دهيم، در اين جنگ شكست خواهيم خورد.

* با دستگيري برخي افراد براي دشمنان اسطوره‌سازي نمي‌كنيم

حجت‌الاسلام مصلحي در پاسخ به سئوالات روحانيون با اشاره به فتنه پس از انتخابات و موضع‌گيري خواص جامعه در سخناني اظهار داشت: متأسفانه هاشمي رفسنجاني در سفر اخير خود به مشهد مقدس صحبت‌هاي خود در خطبه‌هاي نماز جمعه را تأييد كرده و سخناني در راستاي بيانيه‌هاي سران فتنه مي‌گويد.

وي افزود: ايشان مشروعيت ولايت فقيه را در گرو مقبوليت مردمي مي‌داند و اعتقاد دارد كه هرگاه مردم پذيراي ولي‌فقيه نبودند وي بايد از اين سمت كناره‌گيري كند.

وزير اطلاعات خاطرنشان كرد: هاشمي همچنين برخي گروه‌ها و اقشار مردمي همچون زنان را نيز به حضور در خيابان‌ها دعوت كرد تا به نوعي قدرت برخورد نيروهاي انتظامي را از آنان بگيرد.

مصلحي در پاسخ به سئوالي در مورد عدم برخورد با فرزندان هاشمي رفسنجاني نيز گفت: اقداماتي در اين زمينه انجام گرفته كه با جديت ادامه پيدا مي‌كند.

وي افزود: اما بنا بر حكمت و تدبير كه رهبر معظم انقلاب اسلامي نيز بر آن تأكيد دارند، نمي‌خواهيم با دستگيري برخي افراد براي دشمنان انقلاب اسطوره‌سازي كنيم.

وزير اطلاعات گفت: امروز برخي شديدا به دنبال آن هستند كه از سوي نظام دستگير و زنداني شوند.

مصلحي همچنين تصريح كرد: با عنايات الهي و بعضا امدادهاي غيبي خداوند متعال كه نمي‌توانيم آنها را بيان كنيم، وزارت اطلاعات به خوبي وظايف خود را تا به امروز انجام داده و بدانيد نظام اسلامي هيچ‌گاه از تخلفات برخي خواص و آقازاده‌هاي ايشان نمي‌گذرد.

وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به موضوع مبارزه با مفاسد اقتصادي خاطرنشان كرد: در اين زمينه اقدامات خوبي صورت گرفته و موضع‌گيري اخير رئيس قوه قضائيه نيز بسيار مناسب بوده و حاصل گفتگوها و تعاملات في‌مابين است.

مصلحي افزود: در مسئله مفاسد اقتصادي، دلايل و علل به وجود آمدن آن مفسده بسيار مهم است كه بايد مورد توجه و كنكاش قرار بگيرد.

وي در مورد ارتباط دولت با مراجع و حوزه‌هاي علميه نيز گفت: مجموعه وزيران در آغاز راه دولت نهم و دهم ميثاق‌نامه‌اي را با رئيس جمهور امضا كردند كه از مهم‌ترين بندهاي آن پايبندي به اصول و ارزش‌هاي اسلامي و انقلابي و اعتقاد به ولايت مطلقه فقيه است.

* جهت‌گيري دولت در مسير منويات رهبري است

وزير اطلاعات با بيان اينكه جهت‌گيري دولت نهم و دهم در مسير اهداف انقلاب، امام راحل(ره) و منويات رهبري قرار دارد، گفت: ارتباط رئيس جمهور با مراجع عظام تقليد كاملا اعتقادي است و در آينده‌اي نزديك همه شاهد ارتباط تنگاتنگ حوزه‌هاي علميه و دولت هستيد.

وي افزود: كساني كه در دوران حاكميت خود به مرجعيت بها نمي‌دادند امروز دستمال به دست گرفته و اشك تمساح مي‌ريزند و با اعزام نمايندگان خود به بيوت مراجع تقليد كاملا مشخص است كه چه اهدافي را دنبال مي‌كنند.

مصلحي در پاسخ به سئوالي مبني بر حوادث كهريزك و مرگ پزشك آن خاطرنشان كرد: دستگاه قضايي اين مسئله را با جديت دنبال مي‌كند و تا آنجا كه من اطلاع دارم علت مرگ پزشك كهريزك نيز هنوز مشخص نشده و به نتيجه قطعي نرسيده است.

وي همچنين بر انجام اقدامات پيشگيرانه و اطلاع‌رساني درست و بهنگام به مردم و به خواص جامعه از سوي وزارت اطلاعات تأكيد كرد.

وزير اطلاعات در پايان با اشاره به موضوع سايت هسته‌اي فردو تصريح كرد: با اقدامات به موقع نيروهاي اطلاعاتي خوشبختانه نقشه‌اي كه دشمنان انقلاب براي ضربه زدن به نظام اسلامي درنظر داشتند به خودشان برگشت و بار ديگر جمهوري اسلامي از دسيسه‌هاي دشمنان سربلند بيرون آمد .

http://rajanews.com/detail.asp?id=41077

۱ نظر:

  1. درود بر تو کرد غیور
    مطالبت پر محتواست به ما هم سر بزن من
    هم از ایلامم

    پاسخحذف