انتقاد شدید یك مرجع تقلید:توهین و حكم صادر كردن بدون دادگاه رویه عادی شده!

آیت‌الله موسوی اردبیلی از مراجع عظام تقلید با انتشار بیانیه‌ای ضمن استقبال از قیام‌های آزادی‌خواهانه و عدالت‌طلبانه ملت‌های منطقه، از رفتارهای خلاف اخلاق تحت عنوان دفاع از اسلام و حكومت اسلامی ابراز نگرانی كرده و از مسئولان و آحاد ملت خواستند با التزام به قانون و توجه به حقوق شرعی و قانونی افراد، در جهت رفع كدورت‌ها بكوشند تا عرصه كشور جولانگاه فرصت‌طلبان داخلی و خارجی نگردد.
به گزارش روزنامه جمهوری اسلامی متن كامل این بیانیه بدین شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم - یا أیهاالذین آمنوا اتقوا الله و لتنظر نفس قدمت ما لغد واتقوا الله ان الله خبیر بما تعملون
شور و شوقی كه در این ایام در كشورهای اسلامی منطقه به چشم می‌خورد و آزادی‌خواهی و عدالت‌طلبی مردمی كه در این ممالك پس از رهایی از یوغ استعمار و برخلاف آموزه‌های جائر و مستبد گرفتار آمده بودند، یادآور خاطرات روزهای نخستین پیروزی انقلاب اسلامی ایران است و مردم كشورمان این رویدادها را آشنا با خود می‌یابند.

به یقین تجربه‌های ملت ایران در طی بیش از 30 سال جمهوری اسلامی، می‌تواند دستمایه‌ای قوی جهت درس‌آموزی برای این حركت‌های مردمی باشد.
ولی آنچه باعث نگرانی است،‌ رفتارهایی است كه موجب تشویه سیمای نورانی تعالیم متعالی اسلام در پیش دیگران و ابهام‌آفرینی در اسوه بودن آن می‌گردد.

بسی مایه تأسف و تأثر است كه رفتارهایی كه از جانب برخی به نام دفاع از اسلام و حكومت اسلامی انجام می‌شود، اعمالی برخلاف شرع، قانون، اخلاق و كرامت انسانی است و روح عدالت طلبی، حق‌جویی و آزادی‌خواهی هر نظام مبتنی بر تعالیم اسلامی را تهدید می‌نماید.
در شرایط امروز كشور، ناظر و شاهد تبدیل آن به روندی عادی و فراگیر هستیم و هر شخص مسؤول و غیرمسؤولی به خود این اجازه را می‌دهد كه بی‌پروا به هر فرد و گروهی كه خواست اهانت كرده و یا بدون این كه جرم وی در دادگاه صالحه ثابت شده و مجازات آن تعیین گردیده باشد، وی را متهم كرده و پیشاپیش حكم آن را صادر نماید و خود را از عواقب آن در امان می‌بیند.

بی‌شك این بلیه آتشی است كه اگر محدود و خاموش نگردد، دامن‌گیر خرد و كلان شده و نه تنها اعتماد مردم به نظام را دچار تزلزل می‌نماید كه آشفتگی و هرج و مرج اجتماعی را سبب می‌گردد و چشم‌اندازی تیره‌وتار در پیش رو به تصویر می‌كشد و چه بسا كه موجب سخط الهی و نزول بلا گردد. ان السمع و البصر و الفواد كل اولئك كان عنه مسؤولاً.
امید است كه مسؤولان محترم و آحاد ملت شریف ایران با یادآوری ارزش‌های گرانقدر اسلامی و با سرلوحه قرار دادن اجرای عدالت همراه با رأفت و رحمت و التزام به قانون و توجه به حقوق شرعی و قانونی افراد، جهت رفع كدورت‌ها بكوشند و دوستان قدیم از در آشتی در آیند و سوابق مجاهدت‌ها و نیك‌خواهی‌ها از یاد نرود و عرصه كشور جولانگاه فرصت‌طلبان داخلی و خارجی نگردد.

والسلام علیكم و رحمه الله
عبدالكریم موسوی اردبیلی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر