تعطیلی مدارس برای استقبال

زمانی اهل علم ، وقتی در باره اهمیت و جایگاه علم و علم آموزی سخن می گفتند و بیان می کردند که هیچ کاری نمی تواند مانع از تعطیلی کلاس درس بشود برای شاهد مثال به این داستان اشاره می کردند و می گفتند : « یکی از علما، وقتی منزل آمد ؛ همسرش به او گفت فرزند خردسال ما که ازقبل مریض بوده ، فوت کرده است به فکر تدفین و حاکسپاری او باشید»

آن عالم فرهیخته گفته بود :« الان طلبه ها برای درس می آیند و درست نیست که کلاس درس آنان را به خاطر مرگ فرزندم تعطیل کنم ، بعداز درس خودم به آنها خواهم گفت »

بعد از اتمام کلاس ، وقتی حاضرین می خواهند متفرق شوند جناب استاد می فرماید ؛ اگر امکان دارد با من همراهی کنید و مرا برای خاکسپاری فرزندم ، که فوت کرده ، همراهی کنید. همه می گویند چرا اول این مطلب را نگفتید و ...» و جناب استاد در جواب آنان ، به اهمیت یادگیری و آموزش و شاید حق مردم یعنی همان حق الناس ، اشاره می کند....که باید به مهمات پرداخت .

حالا نه تنها باید برای مسافرت های هر روزه، ادارات تعطیل می شوندو کار مردم معطل می ماند، بلکه باید مدارس و دانشگاه ها هم تعطیل بشوند بلکه استقبال آزادانه مردم از مسئولین با شکوه باشد. ممکن است گفته شود مدارس که الان تعطیل هستند ولی باید بدانیم که اگر امتحانی جابجا می شود در موقع شروع کلاس ها چند روز مدرسه دیرتر شروع خواهدشد .

حالا شما آن مطالب را با خبر زیر مقایسه فرمایید :

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان از عدم برگزاری امتحانات داخلی مدارس همزمان با سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به استان سمنان خبر داد.

وی در گفتگو با خبرنگار مهر در سمنان گفت: امتحانات داخلی در روزهای استقبال و روز بعد از استقبال در مدارس استان سمنان برگزار نمی شود.

به گفته وی، امتحانات دروسی که قرار بود طبق برنامه در این دو روز برگزار شود با درایت مدیران در مدارس استان، به روزهای بعد، با حفظ شرایط مشابه منتقل می شود.

قزوهی ادامه داد: معلمان و دانش آموزان همانند سایر آحاد مردم می توانند آزادانه در مراسم استقبال رئیس جمهور شرکت کنند

۲ نظر:

  1. باسلام لطفا در صورت صلاحديد مارا با نام غرب نيوز لينك بفرماييد.باتشكر

    پاسخحذف
  2. باسلام لطفا مارا لينك كنيد.با تشكر امين پرس

    پاسخحذف