ارادت اداری شرط ماندگاری

در بین معلمان ودر مدارس شایع است ؛ چوب خط رئیس فعلی سازمان آموزش وپروزش کرمانشاه کامل شده است و قرار در آینده نزدیک جایگزین وی معرفی و مشغول به کار شود. حضور 5 ساله رئیس فعلی در مسند سازمان آموزش وپرورش کرمانشاه نتوانسته است « یادگار ماندگار قابل ذکری » از وی در خاطره و حافظه فرهنگیان کرمانشاه به جای بگذارد و تنها خاطره قابل ذکر از وی تسویه آموزش وپرورش از نیروهای توانمند از مدیریت های خرد و کلان ادارات آموزش وپروش استان و جایگزین کردن افراد ضعیف و گوش بفرمان که اکثر قریب به اتفاق آنان هم، سفارش شدگان و توصیه شدگان از مراکز قدرت و صاحب منفذان کرمانشاه است ، می باشد. مشخصه اصلی و بارز همه این افراد " حرف شنوی مطلق از مقامات در اجرای فرامین خواسته شده است! " و شاید ؛ ارادت ها و همراهی های رئیس فعلی توانسته است تا به حال وی را در این مسند ماندگار نماید.

موضوع جابجایی در آموزش و پرورش نمی تواند فی نفسه مفید باشد چون نگرش حاکم بر بدنه مدیریت فعلی از افراد " اهل ارادت "تشکیل شده و عقلانیت و جرأت اقدام در امر آموزش و نوآوری در ارتباط با معلمان به فراموشی سپرده شده است لذا امیدی به بهبود در مدیریت بی تحرک موجود نمی باشد.

امروزه مرسوم است ؛کسانی به مدیریت مناصب مهم گماشته شوند که ارادت آنان ثابت شده باشد و متأسفانه ، تقویت بدگمانی در بین نیروها و فراهم آوردن زمینه های تهمت و بی اعتمادی در بین کارکنان شاخصه اصلی توانمندی افراد شمرده می شود؟
از طرفی شخصی که به عنوان جایگزین ایشان مطرح است ، کپی رفتاری و ثانی از ایشان است و چون نباید بی اذن دیگران اقدام نماید در نتیجه نمی تواند اقدامی هم داشته باشد ، همه می دانیم ، جامعه امروز به مدیران با جرأت و با اراده نیازمند است .

۲ نظر:

  1. با سلام و سپاس فراوان
    بسيار بهره بردم.ممنون.
    برخي را با ذكر منبع ذخيره كردم.
    شفيعي مطهر

    پاسخحذف
  2. سلام مهربان
    گفتارنیک را خود به نمایش گزارده ای که : " نگرش حاکم بر بدنه مدیریت فعلی از افراد " اهل ارادت "تشکیل شده و عقلانیت و جرأت اقدام در امر آموزش و نوآوری در ارتباط با معلمان به فراموشی سپرده شده است لذا امیدی به بهبود در مدیریت بی تحرک موجود نمی باشد"
    پس امیدی به بهبود روند قهقرائی این دستگاه مثلاً انسانسازنباید داشت لذا باید گفت :
    امیدواربود آدمی به خیر کسان
    مرابه خیرتوامیدنیست شرمرسان

    پاسخحذف