معلمان نبايد در هيچ نوع مدرسه‌اي براي ثبت‌نام فرزندان خود شهريه پرداخت كنند.

وزير آموزش و پرورش گفت: معلمان نبايد در هيچ نوع مدرسه‌اي اعم از شاهد، نمونه دولتي، تيزهوشان و غيره براي ثبت‌نام فرزندان خود شهريه پرداخت كنند.

حميدرضا حاجي‌بابايي امروز در مراسم افتتاح 6 پروژه آموزشگاهي پاكدشت كه در محل كانون شهداي اين شهرستان برگزار شد، با بيان اينكه هزينه كردن در آموزش و پرورش باعث عزت و اقتدار نظام مي‌شود، اظهار داشت: تحول بنيادين در آموزش و پرورش به اين معناست كه نگاه جامعه به معلم و آموزش و پرورش تغيير كند.

وي با اشاره به نقش آموزش و پرورش با نشاط و شاداب در كاهش انحرافات اجتماعي، افزود: گام اول استفاده از ظرفيت‌هاي ورزشي و تربيت‌بدني در آموزش و پرورش است چرا كه امروز ورزش فقط سلامت جسم نيست، بلكه اقتدار نظام است.

وزير آموزش و پرورش با تأكيد بر تلخ بودن موضوع معلم مازاد در مدارس اظهار داشت: گام برداشتن براساس ديدگاه‌هاي معلمان و فرهنگيان عزيز از آرزوهاي قلبي بنده است.

حاجي‌بابايي خاطرنشان كرد: معلمان نبايد در هيچ نوع مدرسه‌اي اعم از شاهد، نمونه دولتي، تيزهوشان و غيره براي ثبت‌نام فرزندان خود شهريه پرداخت كنند و اگر مدارس نيز در اين زمينه مشكل مالي دارند، ادارات آموزش و پرورش بايد آن را مرتفع كنند.

وي در پايان با اشاره به اينكه آموزش و پرورش و معلم بايد حريم پيدا كنند، افزود: اقدامات در حال انجام در آموزش و پرورش در راستاي اجراي سند ملي آموزش و پرورش است.

منبع:فارس

تقریرات : این پیشنهاد کاربرد محبوبیت برای وزیر دارد و الا همه می دانند جناب وزیر می توانسنتد قبل طرح این موضوع ، در رسانه های عمومی ، طی بخشنامه ای ، این گفتار را به رفتار و عمل تبدل می کردند و عمل ایشان بهترین تبلیغ برای ترویج محبوبیت وی می شد. البته شب های پاییزی و زمستانی می طلبد موضوع قصه ای برای خانواده ها وجود داشته باشد و می توان با قصه های امیدوارکننده هم ، ذهن های را گرفتار را مشغول کرد!

۲ نظر:

  1. بزرگان ما گفته اند . به عمل كار برآيد به سخنراني نيست .

    و اين ضرب المثل هم در پشتوانه آمده كه . دو صد گفته چون نيم كردار نيست .

    اما در روزگار ما لاف و گزاف و بلوف زدن هنوز هنر است .

    پاسخحذف
  2. سلام و سپاس مهربان
    هرچند تقریرات پاسخ امثال جناب وزیر را به نیکوئی در انتها تقریر نموده است فقط میتوانم آرزو کنم :
    کاشکی هستی زبانش باز بود
    "تبلی السرائر"هم در آغاز بود

    پاسخحذف