در چه اندیشه ای هستند؟

وقتی به یکی از عکس های منتشرشده از دیدار دیروز مسئولان کشوری با رهبری انقلاب، دقت می کردم ، دیدم فقط حرمت رهبری انقلاب است که این افراد را این چنین در زیر یک سقف نگه داشته و جمع کرده است . چهره های غمگین و در فکر فرو رفته ای که فقط خدا می داند وقتی رهبری سخن می گفته ، آنان در چه فکر و اندیشه ای بوده اند.

اگر چه توصیه به وحدت در سخنرانی دیروز از شکاف بیشتر بین اصولگریان و بین بخصوص مجلس و دولت موقتا جلوگیری خواهد کرد ولی مشخص نیست چه موضوع مورد اختلافی دوباره به اختلافات دامن بزند.

آیا درخواست رهبری برای وحدت وهمدلی ، بدون توجه به جایگاه و نقش هاشمی رفسنجانی فقط در دایره مسئولین کشوری و سران سه قوه ، خلاصه و محدود خواهد شد یا این که بزرگان قوم با فراهم آوردن زمینه های لازم ، حاصل از نسیم رحمت ماه مبارک رمضان است در اندیشه یک وحدت بزرگ ملی خواهند بود ؟ آیا عملکرد مجریان و دولتیان و حامیان آنان بذر محبت و دوستی را درجامعه ترویج خواهند داد یا حلقوم های شوم و فتنه ساز در اندیشه تفرقه و تشنج اجتماعی، گام برخواهند داشت؟

آیا قلم هایی که زندبودنشان در فضای بدبینی و نفاق و فتنه سازی در جامعه است ، می توانند مروج وحدت وهمدلی در بین مردم باشند؟

۱ نظر:

  1. سلام دوست من ، مهم دل افراد است که باهم باشند نه جسم آنان !
    هم‌زبانی خويشی و پيوندی است
    مرد با نامحرمان چون بندی است

    ای بسا هندو و ترک هم‌زبان
    ای بسا دو ترک چون بيگانگان

    پس زبان محرمی خود ديگر است
    هم‌دلی از هم‌زبانی خوشتر است

    پاسخحذف