تـــوجـه به جایــگاه آمـوزش وپـرورش کشور

کسانی که اخبار آموزش وپرورش را پیگیری می کنند ، نسبت به برحورد متولیان کشور با آموزش وپرورش حساس هستند . وقتی اجلاس روسای آموزش وپرورش با حضور حدود 1000 نفر از مجریان تعلیم وتربیت کشور در تهران برگزار گردید انتظار بود رسانه های کشور و بخصوص صدا وسیما به اندازه اهمیت یک دعوای محلی در مدارس آمریکا که آن را طی چندین نوبتو در شبکه های مختلف با آب وتاب پخش می کنند ؛ برای موضوع تعلیم وتربیت هم اهمیتی قائل می شدند و به با دعوت از صاحب نظران فرهنگی به این مهم می پرداختند . به هرحال چون جهت گیری فعالیت های آموزشی برای مسئولین کشوری در درجه چندم است ؛ اجلاس تهران بی سرو صدا بعداز سه روز و با حضور روسای قوا به کار خود پایان داد و کم و بیش اخبار آن در بعضی سایت ها و روزنامه ها منتشر شد.

بیانیه پایانی اجلاس روسای آموزش وپرورش بیشتر شبیه یک بیانیه سیاسی برای تبین اهداف یک گروه سیاسی بود و در بندهای آخر آن بصورت کلی به آموزش وپرورش پرداخته شد آن هم اشاره به تبعیت مجریان ، برای برآورده ساختن انتظارات مسئولین کشور و نه اشاره به جایگاه مهم معلم و آموزش و تربیت کشور ... .

مطابق رسوم سنوات گذشته می بایستی در پایان اجلاس ، دیداری با رهبری انجام می گرفت ولی چون آموزش وپرورش اولویت چندم کشور است این دیدار عملی نشد و اگر دیداری هم صورت می گرفت روسای آموزش وپرورش مانند بچه های با ادب فقط فرصت شنیدن داشتند و برنامه ریزان اجازه وفرصت نمی دادند که معلمان به طرح کاستی های این نهاد بزرگ تربیتی کشور بپردازند.

حال که اهمیت آموزش وپرورش تا این اندازه تقلیل یافته و نصیحت مجریان جای هم اندیشی با آنان گرفته است و مجریان سیاست های دولت در اندیشه پیشبر اهداف خود هستند ؛ می توان برای یک بار هم شده در ایام ماه رمضان که رهبری با اقشار و صنوف مختلف اجتماعی از جمله ؛ اساتید دانشگاه و دانشجویان و شاعران و مداحان و جوانان و.... دیدار اختصاصی دارند و مشکلات خود را با رهبری مطرح می نمایند ؛ متولیان آموزش وپرورش و بخصوص وزیر محترم پیگیر این مهم باشند و تا معلمان هم در چنین جلسه ای به طرح مشکلات و کاستی های آموزش وپرورش بپردازند و از هر استانی چند نفر برای طرح مشکلات آموزش وپرورش و معظلات تربیتی دانش آموزان در حضور رهبری به ضیافت افطاری دعوت شوند!

آیا برنامه ریزی و پیگیری برای چنین دیداری امکان پذیر خواهد بود؟

۳ نظر:

  1. دوست من
    درود
    افرادی که برای این گونه دیدارها انتخاب می شوند گزینش شده هستند .
    فکر می کنم همه مسئولان در جریان مشکلات آموزش و پرورش هستند منتهی اراده ای برای پیگیری وجود ندارد !
    معلمان با دانشجویان فرق دارند !
    سبز و پاینده باشید.

    پاسخحذف
  2. این که برای چنین جلساتی ، افراد گزینش شده انتخاب می شوند بحثی نیست ، مهم این است موضوع آموزش پرورش به عنوان یک موضوع کشوری و یک نیاز مهم اجتماعی طرح شود.
    اگر طرح موضوع برای متولیان اهمیت پیدا بکند می توان به رفع مشکلات آموزش وپرورش امیدوار بود...

    پاسخحذف
  3. با سلام و عرض خسته نباشید ...از وقتی کهانتصاب و ابقاء روسای آموزش و پزورش با نظر و صلاحدید نمایندگان مجلس ( نه مردم ) انجام می شود حداقل استقلال در این حوزه هم وجود ندارد این معامله شوم از اواخر وزارت دکتذر نجفی که الحق وزیر قوی هم بود شروع شد و نماینده پارلمانی اموزش و پرورش فقط واسطه چانه زنی با برخی نمایندگان برای مهره چینی در این سازمان است لطفا به مقاله اینجانب در وبلاگ تحت عنوان شیفتگان خدمت یا تشنگان قدرت 2 مراجعه قرمائید....ضمنا با توجه به هماهنگی قبلی و با افتخار وبلاگ شما را لینک کردم

    پاسخحذف