چهارمین سالروز انتشار تقریرات

هر وبلاگی تولدی دارد و مرگی ! هرکسی هم ، حداقل یک بار در زندگی ، یک کسی برای او جشن تولدی می گیرد . تقریرات هم تولدی دارد و یک بار هم به قتل رسید! روز نوزدهم سال 86 روز تولد و انتشار تقریرات بود ، حروفیه برای عدد 19 احترام خاصی قائل هستند چون تعداد حروف" بسم الله الرحمن الرحیم " 19 حرف است. روز نوزده را به این مناسبت انتخاب کردم . وقتی خواستم ؛ با تفال به دیوان حافظ؛ اسمی را برای نوشته هایم انتخاب کردم ؛ این شعر آمد:

دانی که چنگ و عود چه « تقریر » می‌کنند ..... پنهــان خورید باده کـــه تعزیــر مــــی‌کنند

نامـوس عشــق و رونـــق عشاق مـی‌بــــرنــد ..... عیــب جـــوان و سرزنش پیــــر مــــی‌کنند

جــز قلـب تیــره هیـچ نشد حاصـــل و هنـــوز ..... باطل در ایــــن خیال کـــه اکسیر می‌کنند

گویند رمـــــز عشــــــق مگویید و مشنـویــــد ..... مشکل حکایتیست که « تقریر » می‌کنند

.....

نام تقریرات که جمع کلمه تقریر به معنی بیان ها و نوشته ها است برای وبلاگم انتخاب کردم ، قبل از تقریرات یعنی از سال 80 و در دوره اصلاحات با نام حقیقی خودم دو وبلاگ؛ یکی در موضوعات سیاسی و اجتماعی و دیگری در یک موضوع تخصصی داشتم. اما مستعار نویسی نه بخاطر ترس از برملا شدن مشخصاتم ، بلکه به خاطر راحت نویسی، تجربه جدید من شد.

تقریرات دو سال در بلاگفا فعال بود مقالات او ؛ هم در سایت « رجا نیور » منتشر می شد و هم در سایت « کلمه » ، سایت ها و بلاگ های دیگری هم ، به مطالب ما لینک داشتند . با این که مشی اصلاح طلبی داشت ولی بر اصول خود پایبند بود و خوشحال از این است که به کسی تهمت نزد ولی نقدهای خود را با احترام بیان کرد.

با کمال تأسف وبلاگ تقریرات در روز بیستم تیرماه88 بعداز دو سال فعالیت در بلاگفا ، مسدود و به عبارتی فیلتر شد و تمام مطالب گذشته ام را مصادره کردند، چون از قبل این احتمال را می دادم لذا از آن مطالب، یک کپی، در وبلاگ دیگری نگه داری کردم و حدود 100مطلب را به اینجا منتقل کردم.

مسدود شدن تقریرات در بلاگفا برای من خیلی سخت بود ؛ قالب بلاگفا به مدیر وبلاگ، این اجازه را می دهد که با دلخواه و استفاده از فونت و رنگ های مختلف مطالبش را منتشر کند و حتی می توان یک جمله ناب را به عنوان یک پست ارائه کرد تا خواننده لذت وبهره ببرد ، به همین خاطر خوانندگان وبلاگ هر روز و هر روز بیشتر می شدند اما قالب بلاگر این مزیت را ندارد.

بعداز فیلتر شدن تقریرات در بلاگفا و غارت 500 مطلب آن ، به بلاگر منتقل شدم تا اگر روزی وبلاگم فیلتر شد ، لااقل مطالبش از بین نرود. در اینجا ، هم آن خوانندگان را قدیم ومتنوع را ندارد و هم ارائه مطالب ،برای من سخت است .

بعد از سه سال فعالیت تصمیم دارم مشی خودم را در ارائه مطالب تغییر بدهم ؛ امیدوارم بتوانم در جهت بهبود و ارائه مطالب ماندگار و اخلاقی وادبی بیشتر فعالیت کنم.

از فعالیت ها و نوشته های گذشته خود ، هیچ پشیمان نیستم و تمام مطالب گذشته آن در آرشیو مسدود شده بلاگفا و مطالب تازه در اینجا حاضر است ، ولی باید تغییر نگارش، داشته باشم تا بتوانم مطالبی که به خوانندگان عزیز ارائه می دهم آموزنده و ماندگار و تربیتی باشد . البته نقدهای خود را عرضه خواهم کرد.
چنان چه به ناحق تا این زمان از کسی بد گفته ام و نمی توانم حضوری از او حلالیت بطلبم و یا اگر مطلب شخصی را ارائه کرده ام و اسم او را ذکر نکرده ام ؛ از همین جا از تمامی آنها و کاربران عزیز و خوانندگان محترم پوزش می خواهم و حلالیت می طلبم.

۴ نظر:

  1. سلام
    دوست من
    تولدت تبریک باد !
    در این جامعه آگاه سازی هزینه های فراوانی دارد .
    اما در هر صورت سبز و پیروز و پایدار باشید.
    آدرس جدید من :
    http://smiedu5.blogspot.com/
    اگر خواستید تغییر دهید .

    پاسخحذف
  2. سلام
    با تبریک بعثت پیامبر اسلام ، از خداوند برای شما موفقیت و بهروزی درخواست می کنم.

    پاسخحذف
  3. salam manam tabrik migam az in be bad ta anjaee ke betunam miam mikhunam va agar narahat nemishin nazar midam

    پاسخحذف
  4. سلام
    مبارک است انشا الله
    خوشحالم که با اولویت دین مداری واقعی در این عرصه فعال هستید.
    دعا گویتان هستم.
    مایلم با مدیر محترم سایت اشنا شوم.
    پاینده باشید
    farhad.safaei@gmail.com

    پاسخحذف