خیابان ها را شخم بزنید!!

شنیده اید که : بعضی افراد برای حل مشکل خود و مخاطب ، صورت مسئله را پاک می کنند . داستان بعضی از اقدامات شهرداری در سطح شهر کرمانشاه هم ، داستانی این چنین است.

مسئله کنترل سرعت وسایل نقلیه درون شهری با ریختن تپه ای از آسقالت بر سر هر کوچه و برزن و نیز در بلوار های شهر حل نمی شود . این یک آموزش عمومی و ارتقا سطح نگرش فرهنگی جامعه را می طلبد ؛ زیرا :

اولا؛ این کار غیر قانونی است و کسی که به علت این کار دچار حادثه شود می تواند پیگری قانونی داشته باشد تا شهرداری محکوم به جبران خسارت شود چون « طبق استانداردهای موجود ارتفاع بلند ترین نقطه یک سرعت گیر باید 3 تا 4 اینچ(7تا 10cm) باشد و در اماکنی توصیه میشود که حداکثر سرعت وسایل نقلیه از 5تا 10 مایل(15km) تجاوز نمیکند. » نه درخیابان ها و بلوارها و بزرگ راه ها...

ثانیاً ؛اگر این کار غیرقانونی انجام می دهید حداقل با علائم هشدار دهنده بخصوص در شب ، رانندگان را از سرعت گیر در خیابان ها ، مطلع نمایید.

ثالثاً ؛می توانید تمام خیابان های شهر را شخم بزنید تا همه رانندگان بالاجبار ، با سرعت مطمئنه حرکت کنند.

آقایان اعضای شورای شهر می توانند باقیات و صالحاتی از خود به جای بگذارند و بر حسب وظایف نمایندگی ، با همراهی شهرداری و راهنمایی و رانندگی از طرق مختلف نسبت به آموزش و ارتقا سطح فرهنگ عمومی رانندگی شهروندان که یک" مشکل کشوری است " برنامه ریزی لازم داشته باشند.

در بعضی چهار راه های شهرکرمانشاه مثل میدان کارگر ، به خاطر کنترل ومدیریت ترافیک ، براساس ابتکار مهندسین پیمانکار ، چهار راه به کوچه باریکه ای تبدیل شده است که نه تنها موجب کم شدن بار ترافیکی منطقه نشده بلکه موجب اسراف در بیت المال و تحمیل هزینه های مالیاتی به مردم شده است ، آیا این اقدام ، یک کار مطالعه شده بود یا یک تصمیم فوری نظزی؟؟

۲ نظر:

  1. عجب ابتكاري!!!!
    فكر نميكنم نيازي به پرسيدن باشه
    معمولا اول طرحها اجرا ميشن بعد كارشناسي!!!!!

    پاسخحذف
  2. سلام به شما
    بله بنده مدیر سایت هستم
    برای معرفی سایت ها و وبلاگ ها هم به زودی بخش هایی برای تمامی استان های کشور در تالار گفتگو ایجاد می کنیم؛ که در آن جا امکان معرفی وجود خواهد داشت.
    وبلاگ بسیار خوب و پر محتوایی دارید.اگر مایل بودیدمطالبی را که مد نظر دارید برای ما ارسال نمایید تا با منبع خودتان در سایت درج شود. و در صورت همکاری بیشتر با سایت می توانید با یکی از ایمل های زیر یا در وبلاگ بنده در تماس باشید.
    payambidary@yahoo.com
    info@payambidary.com
    با تشکر از لطف شما
    www.payambidary.com

    پاسخحذف