دوم خرداد و آموزش وپرورش

دوم خرداد و آموزش وپرورش

حضور حماسی مردم در دوم خردادسال۷۶ که منجربه انتخاب سیدمحمد خاتمی به عنوان رئیس جمهور اسلامی ایران شد، در آموزش و پرورش ،تأثیر مثبت خود را به یادگار گذاشت که به بررسی چند مورد از آن ،به عنوان « یادکرد از گذشته » اشاره می کنیم :

1- تشکیل پارلمان دانش آموزی وبه تبع از آن حضور دانش آموزان در عرصه فعالیت های دانش آموزی و ایجاد رقابت مثبت در بین تشکل های دانش آموزی ، یادگار دوران مدیریت خاتمی است.

2- فرصت دادن به معلمان برای حضور در تشکیلات سازمان یافته معلمین تحت عناوین مختلف ؛ کانون صنفی ، جامعه اسلامی فرهنگیان و دیگر تشکل های فرهنگی بدون ایجادمزاحمت .

3- ایجاد فرصت، برای احقاق حق ، و فریاد برعلیه مدیریت وزارت خانه « بدون اینکه توهین و تهدیدی علیه کسی بشود » نتیجه اثربخش حضور مردم در حماسه دوم خرداد76 بود . نتیجه تأثیر مثبت آن ، تحول اندیشه های حق طلبانه معلمان بود ؛ و معلمان بدون لکنت زبان ، فرصت احقاق پیداکردند .

4- ارتقاء نسبی وضعیت معیشتی معلمان بدون سر دادن شعار و با عمل و اقدام ، و ونیز بهبود وضعیت نسبی حقوق معلمان .

5- وجود امنیت شغلی برای معترضان به سیاست های رئیس جمهور وقت .

6- فرصت طرح اندیشه های مختلف در عرصه فرهنگی برای تمام کسانی که حرفی برای طرح چه به غلط و چه به صداقت داشتند ایجاد شد به صورتی که برگزاری نشست ها و جلسات سیاسی و فرهنگی در آموزش وپرورش به عنوان یک موضوع عادی مطرح شد و روشنگری معلمان و دانش آموزان نقش مهمی به جای گذاشت.

آیا کسی ،در وضعیت فعلی می تواند نقدی بر ارکان مدیریتی این وزارت خانه داشته باشد و با آرامش به کار خود ادامه بدهد و برای او امنیت شغلی وجود داشته باشد ؟ آیا معلمان می توانند به راحتی به طرح مطالبات خود بپردازند و متهم به وابستگی به خارج نشوند ؟

چرا امروزه کسی نمی تواند بدون ترس و لکنت زبان حرف خود را بزند ؟

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر