جوسازی علیه رئیس مجلس خبرگان

در آستانه برگزاری هفتمین اجلاس مجلس خبرگان رهبری برخی خبرسازی ها و جوسازی ها علیه این اجلاس و رئیس خبرگان رهبری آغاز شده است.

به گزارش سرویس سیاسی«فردا» هفتمین اجلاس رسمی مجلس خبرگان در تاریخ چهارم و پنجم اسفند ماه در محل سابق مجلس شورای اسلامی با سخنرانی رییس مجلس خبرگان رهبری برگزار می‌شود.

در حالی که رهبر انقلاب بر پایان اختلافات و مناقشات بعد از انتخابات تاکید کرده و رسانه ها و جریان های سیاسی را بر پرهیز از جنجال و اتهام نسبت به یکدیگر و بخصوص مسئولان ارشد نظام توصیه کردند، برخی جریان ها همچنان بر تنش های سیاسی دامن می زنند.

بعد از آنکه یک روزنامه حامی دولت چندی پیش در گزارشی مدعی شد که برخی اعضای خبرگان رهبری برای اجلاس پیش رو برنامه های خاصی دارند و قصد اتمام حجت با هاشمی رفسنجانی را دارند، یک سایت حامی دولت نیز اخیرا همین ادعا را تکرار کرده است.

روزنامه وطن امروز در تاریخ 26 دی ماه صحبت از برکناری هاشمی رفسنجانی از ریاست مجلس خبرگان رهبری و البته مخالفت یک مسئول بلند پایه با چنین درخواستی را مطرح کرده و تاکید کرده بود که برخی اعضای خبرگان رهبری به صورتی صریح به هاشمی رفسنجانی در خصوص مواضع اخیرش هشدار خواهند داد.

حال با گذشت یک ماه از این خبر و در حالی که چند روز تا برگزاری اجلاس خبرگان باقی نمانده است، سایت حقیقت نیوز اطلاعیه ای منسوب به «ستاد مردمی سلسله نشست های بصیرت» را منتشر کرده که در آن تاکید شده: « با توجه به رفتار و عملکرد آقای هاشمی رفسنجانی حداقل در ماه های اخیر ایشان را برای ادامه تصدی ریاست مجلس خبرگان مناسب نمی داند.»

در بخشی از این اطلاعیه که در مسجد اهل بیت (ع) قم قرائت شده، آمده است: ما از نمایندگان مجلس خبرگان رهبری که در احلاس قبلی در برابر خط انحراف ایستاده اند، می خواهیم که در اجلاسیه 4 اسفند سال جاری نسبت به این مساله تصمیم گیری نمایند و در این راه برخی موانع آیین نامه ای داخلی و خارجی را در برابر اهمیت وجاهت ملی و اسلامی مجلس خبرگان چندان مهم نشمارند. پیرو سخنان مقام معظم رهبری ضمن قدردانی از عملکرد سابق آقای هاشمی و پرهیز از توهین و تهمت به ایشان، تنها از ایشان می خواهیم به سوالات جدی و روشن و بی جواب مردم در باره عملکرد خود از گذشته تاکنون جواب دهد.

اطلاعیه همچنین، از مسوولان قوه قضائیه خواسته است که با در نظر گرفتن زمان منطقی برای پیگیری پرونده سران و عناصر اصلی فتنه دچار مصلحت اندیشی نشود و شروع این کار می تواند با فعال شدن پرونده مهدی و فائزه هاشمی باشد. در این اطلاعیه آمده است: این دو پرونده آزمون بزرگی برای قوه قضائیه است و چه خوب است که بعد از 10 روز از اعلام خبر تشکیل پرونده این دو نفر، مسوولان گزارشی از میزان پیشرفت کار این دو پرونده ارایه دهند.

اطلاعیه افزوده است: یکی از مشکلات نظام در این فتنه نبود اجماع در میان مسوولان است و این مشکل از طرف گروهی از اردوگاه اصولگرایان که می توان آنها را فراکسیون اصحاب تردید نامید وجود دارد و لازم است این افراد پیام 9 دی ماه و سخنان مقام معظم رهبری را درست درک کنند. ما باید خود را برای فتنه پیچیده بعدی آمده کنیم و یقینا هدف فتنه بعدی اساس نظام و رکن رکین ولایت می باشد.


این در حالی است که پیش از این هم روزنامه وطن امروز از رسانه های حامی دولت در گزارشی نوشته بود «..بر اساس اطلاعات کسب شده، تعدادی از خبرگان سر شناس ملت اخیرا ضمن انتقاد از رفتار هاشمی رفسنجانی در قبال آشوب ها و هتاکی های اخیر حامیان موسوی، به یک مقام عالی رتبه اطلاع دادند، اکثریت قریب به اتفاق خبرگان ملت معتقدند رفتار حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی در قبال حوادث اخیر منطبق بر مشی انقلابی نبوده است و به همین خاطر درصددند تا موضوع انتخابات دوباره هیات رئیسه را در دستور کار قرار دهند. این مقام عالی رتبه در پاسخ به خبرگان ملت توصیه کرد که شان هاشمی باید حفظ شود. در همین راستا اعضای خبرگان ازدر دستورکار قرار دادن موضوع انتخاب هیات رئیسه مجلس خبرگان منصرف شده اما بر این موضوع تاکید و توافق کردند که در اجلاسیه هفتم انتقاد از رفتار هاشمی را صریح تر از گذشته مطرح کرده و در جلسات غیر علنی مجلس خبرگان با وی« اتمام حجت» کنند.

بیان چنین خبرهایی که بیشتر به پیشگویی‌های ‌اعجاب‌آور شباهت دارد تا تحلیل سیاسی، در حقیقت پیمودن راهی است که جهت آن، درست بر خلاف جهتی است که رهنمودها و توصیه های رهبر انقلاببه نخبگان سیاسی نشان داده است. ایشان به کرات به پرهیز از اتهام زدن و شایعه سازی و افزایش تنش ها تاکید کرده و اخیرا هم تصریح کردند که ماجرای انتخابات تمام شده و نیاز کشور آرامش است. حال باید از مسئولان این رسانه ها پرسید، انتشار چنین گزارش ها و خبرهایی، از جانب رسانه مدعی پیروی از ولایت، چگونه می تواند در راستای پایان تنش ها و کاستن از التهابات سیاسی با هزینه های فراوان ارزیابی شود؟

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر