آيت‌الله هاشمي رفسنجاني :علائمي از وفاق و همدلي در جامعه به چشم مي‌خورد


ايلنا:رئيس مجلس خبرگان رهبري با اشاره به حوادث بعد ازانتخابات و اتفاقاتي كه بين دو اجلاس اخير مجلس خبرگان در جامعه رخ داد،‌خواستار دلجويي از آسيب‌ديدگان حوادث اخير شد.
وي پيش از اين نيز در خطبه‌هاي نماز جمعه 26 تيرماه اين خواسته را اعلام كرده بود.
به گزارش خبرنگار ايلنا، آيت‌الله اكبر هاشمي رفسنجاني كه در افتتاحيه هفتمين اجلاس دوره چهارم مجلس خبرگان رهبري سخن مي‌گفت، با تسليت درگذشت آيت‌الله فاكر از نقش وي در مبارزات قبل از انقلاب تجليل كرد و او را هم‌سنگر خود در طول ساليان دراز دانست و گفت: ما در طول ساليان دراز به ايشان عادت كرده بوديم چه در زندان و چه در مجلس خبرگان.
وي هم‌چنين با تسليت شهادت امام يازدهم گفت:‌ بعد از شهادت ايشان امت اسلامي از امام راحل خود محروم شد، اگرچه امام غايب (حضرت مهدي عج) كه خداوند ايشان را ذخيره كرده بود براي امت‌اسلامي موجود است.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام تصريح كرد: حضرت مهدي مانند خورشيدي پشت ابرها هستند و در شرايط ضرورت از افاضات ايشان بهره مي‌گيريم.
هاشمي رفسنجاني بخش ديگري از سخنان خود را به تحولات جامعه اختصاص داد و با اشاره به حوادثي كه در فاصله بين دو اجلاس خبرگان كه وي آن را حوادث ناگوار در كشور ناميد، گفت: در فاصله دو اجلاس حوادث ناگواري در كشور رخ داد كه بي‌سابقه بود كه اين حوادث باعث اختلافات و احيانا كينه‌هايي در دل شد و حوادثي رخ داد كه هيچ دل مسلماني نمي‌تواند از آن راضي باشد. در اين ميان آسيب‌هايي به خانواده‌هاي معترضين و هم ماموران رسيد كه بايد نسبت به اين موضوع اظهار تاسف كرد و به آنها رسيدگي كرد.
وي اظهار اميدواري نمود كه در جامعه كه علائمي از وفاق و همدلي به چشم مي‌خورد به آن نقطه برسيم كه مطمئنا اين نقطه دور از دسترس نيست.
رئيس مجلس خبرگان رهبري با اشاره به حضور گسترده و معنادار مردم در نهم دي ماه و 22 بهمن اين حضور را نشانه‌اي از بهتر شدن وضع همدلي در كشور ناميد و در همين زمينه خاطر‌نشان كرد: در 22 بهمن انصافا نمايش خوبي از هوشياري مردم كه انقلاب متعلق به آنها است، نشان داده شد.
وي با بيان اينكه نقش مردم در انقلاب بيش از‌همه است، اظهار داشت:‌ البته امام راحل و شاگردان ايشان و عوامل الهي نيز دست‌اندركار انقلاب بودند ، ولي آنچه كه انقلاب را به ثمر رساند حضور مردم بود و آنچه به انقلاب تاكنون مصونيت بخشيده حضور مردم در صحنه است و خوشبختانه با حضور خوب مردم در 22 بهمن تبليغات سهمگين دشمن بي‌اثر شد.
رئيس مجلس خبرگان رهبري با تاكيد مجدد بر نقش اساسي مردم در حفاظت از انقلاب تاكيد كرد: 22 بهمن امسال با 22 بهمن سال‌هاي گذشته تفاوت داشت و مردم در شرايطي حضور معنادار خود را اعلام كردند كه جامعه و اسلام بيشترين نياز را به آنها داشت.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام به شرايط منطقه و موج سهمگين تهاجماتي عليه جمهوري اسلامي وجود دارد اشاره كرد و گفت: آمريكا حضور كم‌سابقه‌اي در منطقه براي فشار به جمهوري اسلامي دارد كه اين حضور سابقه نداشته است و اكنون آنها ادعا مي‌كنند ايران به سمت ديكتاتوري نظامي مي‌رود كه اين صحبت‌ها معنادار است.
وي ادامه داد: اگر حضور مردم نبود شايد بعضي از ساده‌ها باور مي‌كردند كه مردم نيستند، ولي مردم نشان دادند كه اين تبليغات، نادرست است.
هاشمي رفسنجاني به گزارش اخير مديركل جديد آژانس بين‌المللي انرژي هسته‌اي اشاره كرد و آن را گزارش بسيار تلخ و منفي دانست و گفت: ما سابقا از آقاي البرادعي گله‌مند بوديم كه چرا حقايق را به صورت شفاف نمي‌گويند، ولي مديركل جديد آژانس بين‌المللي انرژي هسته‌اي تمام ابهاماتي كه قبلا درباره ايران مطرح مي‌شد، اعلام كرد و بلافاصله بعد از انتشار گزارش دولت‌هاي غربي كه از قبل براي چنين گزارشي آماده بودند و از آن نيز باخبر بوده از اين گزارش استقبال كردند.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به تهديدهاي فوق‌العاده و اعلام تحريم‌هاي فلج‌كننده از سوي دول غربي گفت: سياسيون مي‌دانند معني تحريم‌هاي فلج‌كننده چيست، البته فضاحت اين گزارش تاكنون سابقه نداشته است. البته با ديدن موج حضور مردم تا حدودي تهديدها فروكش كرده، ولي نمي‌توانيم مطمئن باشيم اين فروكش كردن آرامش قبل از سوختن نباشد.
وي با اشاره به مسائلي در خصوص مذاكره آمريكا با ايران اين مذاكره را از سوي آمريكا بيشتر بر سر مبادله اورانيوم دانست و اين‌گونه مذاكره را بيشتر بر سر تسليم ايران قلمداد كرد.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به قانون هدفمند كردن يارانه‌ها گفت: در آستانه اقدام بزرگي هستيم و آن قانون هدفمند كردن يارانه‌ها است كه دولت از سال آينده اعلام كرده آن را اجرا مي‌كند كه البته اين يك جراحي بزرگ است كه عوارضي براي كشور خواهد داشت، هرچند اگر درست اجرا شود عوارض آن كوتاه‌مدت خواهد بود و اميدواريم نتايج اين طرح به شيريني تبديل شود.
به گزارش خبرنگار ايلنا،آيت‌الله اكبر هاشمي رفسنجاني در ادامه سخنان خود در افتتاحيه اجلاسيه مجلس خبرگان رهبري با اشاره به ناكامي آمريكايي‌ها در كشورهاي اطراف ايران خاطر‌نشان كرد: آخرين كار آنها در عراق تلاش براي وارد كردن بعثي‌ها به مجلس اين كشور بود كه براي آن پول زيادي خرج كردند و از كشورهاي عربي هم حمايت كردند ولي اصرار عراقي‌ها به خصوص شيعه‌ها اجازه نداد كه اين كار انجام شود و تبليغات جواب نداد.
وي افزود: آمريكايي‌ها گاهي حرف‌هاي تندي هم مي‌زنند كه انشاءالله خيال‌پردازي باشد و اميدواريم اين دستاورد بزرگ مردم عراق كه قانون، پارلمان و انتخابات خوبي به دست آورده‌اند، ادامه يابد.
رئيس مجلس خبرگان رهبري در ادامه با اشاره به تحولات غزه و لبنان گفت: در اين منطقه سرشان به سنگ خورد و هم‌اكنون بحث‌شان بر سر اين است كه چگونه جنايات رخ داده را از دامن اسرائيل پاك كنند زيرا گزارش گلدستون آنها را خيلي گير انداخت. همچنين از لبنان دوباره صداي جنگ مي‌آيد و حزب جنجالي مسيحي سخنان سيد حسن‌نصرالله كه حرف دل مسلمانان را زد درباره آن گفتند” او چه حقي دارد كه اين حرف‌ها را بزند و اسرائيل را تهديد به جنگ كند“ و اين در حالي است كه خود اسرائيل چنين تهديدي را مطرح كرده است و اگر هم شرارتي در لبنان شد (اسرائيلي‌ها) جواب سخت‌تري مي‌گيرند.
هاشمي‌‌رفسنجاني در ادامه با بيان اينكه آمريكايي‌ها در افغانستان شمشير را از رو بسته‌اند و مناطق مسكوني را هدف قرار مي‌دهند به تحولات اين كشور اشاره كرد و يادآور شد: در اين كشور اعتراضات بلند شده و رئيس سنا مي‌‌گويدكه نمي‌توانم كار خود را ادامه دهم.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام همچنين درباره آتش‌بس در يمن اظهار داشت: خيلي‌ها معتقدند اين آتش‌بس موقتي بوده و صرفا براي خطر القاعده است.
رئيس مجلس خبرگان رهبري در ادامه سخنان خود درباره حضور نيروهاي نظامي بيگانه در منطقه تصريح كرد: اين لشگركشي‌ها علائم ديگري است كه آنها مي‌خواهند ناكامي‌ها را به پاي ايران بريزند و به مردم آمريكا و اروپا بگويند كه ايران عامل آنها و حامي ترور است در حالي كه هيچ كشوري مانند ايران قرباني ترور نبوده و مظلوم‌ترين قرباني ترور را حامي ترور مي‌نامند.
وي با اشاره به ميدان دادن به منافقين از سوي آمريكا و حضور آنان در پارلمان اروپا گفت: گاهي اوقات آنها (منافقين) از حرف‌هاي نسنجيده ما استفاده مي‌كنند و سند مي‌آورند.
هاشمي‌رفسنجاني با بيان اينكه غربي‌ها نمي‌توانند روي مردم ايران حساب كنند كه تا چه اندازه از انقلاب دفاع مي‌كنند، اظهار داشت: ممكن است هر بار با دعوت رهبري مردم بيايند اما اين بار خودشان آمدند و از ابتدا حضور يافتند.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با تاكيد بر حفظ هوشياري با توجه به حضور نيروهاي چند مليتي در منطقه خاطر نشان كرد: مردم ما نشان دادند كه هوشيارند و ما نيز بايد آمادگي داشته و جواب تبليغات آنها را بدهيم و يكي از مهم‌ترين كارها اين است كه همدلي و وحدت را در مردم تقويت كنيم.
وي ادامه داد: نمي‌گويم همدلي در اكثريت مردم نيست اما يك جرياني هم وجود دارد و لذا بايد اين همدلي تقويت شود.
رئيس مجلس خبرگان رهبري يادآور شد: عده‌اي از اول مخالف اصل نظام بودند كه اكنون هم هستند و زاد و ولد كرده‌اند و عده‌اي هم شايد فريب خوردند و مسائلي پيش آمد ولي آنهايي كه اسلام، حاكميت آن و مكتب اهل‌بيت كه دستاورد انقلاب است و قانون اساسي كه يادگار علماي صدر انقلاب و سند محكم بين وفاداران نظام است، بايد اين قانون اساسي، اهل‌بيت، ولايت و رهبري را محور قرار دهند و كساني كه اينها را قبول ندارند بحث ديگري دارند كه اكثريت نيستند.
هاشمي‌رفسنجاني تاكيد كرد: براي ما مهم است كه اين مجموعه را در صحنه نگه داريم و كاري نكنيم تيرهايي كه نبايد به سمت رهبري و نظام برود، به آن سمت رفته و ايشان سيبل شود و من بيش از همه مي‌دانم كه رهبري مي‌خواهند صحنه خيلي داغ نشود و كسي آسيب نبيند همان‌طور كه بعد از حادثه كهريزك ايشان بيانيه زدند، درخواست دلجويي كردند و دستور مجازات عاملان آن را دادند.
هاشمي رفسنجاني تصريح كرد: رهبري الان هم مراقب هستند تا طغيان پيش نيايد و حرف‌هاي بيخودي زده نشود.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در ادامه سخنان خود با اشاره به فضاي سياسي در كشور گفت: بين وفاداران انقلاب و ساختارشكنان كه با قانون‌ اساسي يا رهبري مشكل دارند، مرز وجود دارد كه اين مرز جعلي نيست و نبايد اجازه دهيم مخدوش شود.
هاشمي‌رفسنجاني اكيد كرد:ترديد ندارم كساني كه اصول قانون اساسي را قبول دارند مي‌خواهند اين مرز را رعايت كنند.
رئيس مجلس خبرگان رهبري با اشاره به اينكه وظيفه اصلي اعضاي اين مجلس حفاظت از انقلاب است تصريح كرد: ما بايد بيش از ديگران حساس باشيم و براي وحدت ،متفرق نكردن و جلوگيري از افراط و تفريط و رفعت اسلامي همراه با حكمت اسلامي تلاش كنيم.
هاشمي رفسنجاني گفت: امروز كسي را بهتر از رهبري نمي‌شناسم كه محور اين وحدت باشد كه البته همه مي‌توانند موثر باشند واگر ايشان راه را بر عهده بگيرندكه گرفته‌اند از طريق راهنمايي ايشان خبرگان كه نفوذ زيادي در مردم دارند مي‌توان حركت كرد.
هاشمي رفسنجاني با ابراز تاسف از عدم حضور آيت‌الله يزدي نايب رئيس مجلس خبرگان براي دومين بار در اين اجلاسيه اظهار داشت: طبق اطلاع فرزند ايشان وي در بيمارستان بستري است.
مجمع تشخيص مصلحت نظام در پايان سخنان خود با تبريك به آب انداختن ناوشكن جماران و تبريك اين مناسبت به صنايع نيروي دريايي خاطرنشان كرد: 20 سال روي اين طرح بررسي شد واز سال 76 كار آن شروع شد تا خودمان ناوشكن داشته باشيم البته قرار بود در ابتدا يك ناوشكن در درياي خزر داشته باشيم كه در آن بخش هم كارهايي انجام مي‌شود و اميدواريم از اين نوع توفيقات زياد داشته باشيم.

۱ نظر:

  1. سلام دوست عزیز!
    اگه ممکنه خودتون رو معرفی بفرمایید تا بیشتر یاد قدیما برایمان لذت بخش باشد.در کلاس چندم با هم همکلاس بودیم و الان به چه کاری مشغولید؟
    متشکرم. یاعلی مدد

    پاسخحذف