شنا در مدارس اجبارى شد.

وزیر آموزش و پرورش از اجباری شدن ورزش شنا در شش سال اول تحصیلی دانش‌آموزان خبر داد و گفت: زنگ ورزش از سال آینده تحصیلی در مدارس سراسر کشور اجرا شده و تمامی دانش‌آموزان در ساعتی خاص برای ورزش کردن به حیاط مدرسه می‌آیند.

به گزارش کارمندنیوز ، حمیدرضا حاجی بابایی شنبه شب در نشست صمیمی با اصحاب رسانه با اشاره به این که تمام توان آموزش و پرورش را به کار خواهیم گرفت که ورزش را در مدارس احیا کنیم، گفت: برای نخستین بار در کشور معاونت تربیت بدنی آموزش و پرورش را به قائم مقام وزیر در امور تربیت بدنی و سلامت ارتقا دادیم. از سوی دیگر در طول سه ماه گذشته نیز ساخت بیش از یک هزار سالن ورزشی برای مدارس کشور آغاز شده است.

وی با اشاره به این که نقشه تمام مدارس بزرگ تغییر یافته و در آن‌ها سالن‌های 750 متر مربعی در حال احداث است، گفت: با برنامه‌ریزی صورت گرفته طی سه سال آینده، چهار هزار سالن ورزشی برای مدارس می‌سازیم.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر این که در دور جدید سفرهای رییس جمهوری تنها درخواست آموزش و پرورش دریافت مجوز ساخت سالن‌های ورزشی با مشارکت استانداری‌ها است، گفت: هم اکنون 18 هزار و 500 معلم ورزش داریم که اخیرا مجوز استخدام 20 هزار معلم ورزش جدید را از رییس جمهوری گرفته‌ایم که از سال آینده استخدام این معلمان در مقطع لیسانس به بالا در آموزش و پرورش آغاز خواهد شد.

به گفته وی با استخدام معلمان جدید ورزش مشکل معلمان ورزش در مقطع ابتدایی به طور کامل رفع می‌شود.

حاجی بابایی از آمادگی وزارت آموزش و پرورش برای ساخت مدرسه‌های ورزشی در استان‌های کشور خبر داد و گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده شنا در شش سال اول دوران تحصیلی اجباری می‌شود.

وی از پیشنهاد اختصاص 40 میلیارد تومان اعتبار برای ساخت سالن‌های ورزشی در مدارس کشور در سال آینده خبر داد و گفت: برای اولین بار در کشور در بودجه آموزش و پرورش ردیف ویژه‌ای برای ساخت سالن‌های ورزشی مدارس پیش‌بینی شده است که امیدواریم این امر در مجلس به تصویب برسد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به این که ساخت سالن‌های استخر شنا در کشور آغاز شده است، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در هر شهرستان یک سالن ورزشی ساخته خواهد شد.

وی با انتقاد از این که هنوز روزنامه‌های ورزشی به مقوله ورزش مدارس ورود نکرده‌اند، افزود: زنگ ورزش از سال آینده تحصیلی در مدارس سراسر کشور نواخته می‌شود و دانش‌آموزان در ساعتی خاص اقدام به ورزش کردن خواهند کرد.

وزیر آموزش و پرورش افزود: شورای ورزش در ساختار جدید آموزش و پرورش وارد شده است.

وی با اشاره به ضرورت راه‌اندازی فدراسیون ورزش دانش‌آموزی در کشور گفت: برای اولین بار در کشور مسابقات ورزش دانش‌آموزی بین ایران و ترکیه به زودی برگزار می‌شود.

حاجی‌بابایی با اشاره به سفر رییس جمهوری به استان خراسان جنوبی گفت: ‌در این سفر دکتر احمدی نژاد دستور دادند که سالن‌های ورزشی حتما باید در کنار مدرسه یا مسجد ساخته شود.

وی تاکید کرد: سالن‌های جدید ورزشی باید یک درشان در مدرسه و در دیگرشان در محله باز شود تا پس از پایان ساعت کار مدرسه بچه‌ها بتوانند از این سالن‌های ورزشی در محله خودشان استفاده کنند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: صد سالن ورزشی برای تهران در نظر گرفته شده است که ساخت پنج مورد آن آغاز شده است.

وی با اشاره به این که نباید تمام مدارس صاحب سالن ورزشی شوند، گفت: چند مدرسه به طول متمرکز می‌توانند از یک سالن ورزشی استفاده کنند.

وی در ادامه به موضوع نقد آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت:‌ اگر آموزش و پرورش را نقد کنید امواجی ایجاد می‌شود که خانواده‌ها در آن می‌سوزند، چرا که یک کلمه می‌تواند ناامنی گسترده در فضای آموزش و پرورش ایجاد کند.

حاجی‌بابایی با اشاره به این که مدرسه کانون تحول فرهنگی محله خواهد شد، گفت: بهترین نوع اداره سالن‌های ورزشی، اداره آن‌ها توسط مدارس است.

در این جلسه نمایندگانی از رسانه‌های مختلف ورزشی حضور یافته و به بیان دیدگاه‌های خود درباره ورزش دانش‌آموزی و راه کارهای توسعه آن پرداختند که وزیر آموزش و پرورش در زمان سخنرانی خود تاکید کرد: مسائل مطرح شده در این جلسه مدنظر مسوولان تصمیم‌گیر در وزارت آموزش و پرورش بوده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر