آوازحسن زیرک ، راحت بخش روان خسته معلمان

آوازحسن زیرک

راحت بخش روان خسته معلمان

رواج روحیه بی تفاوتی دربین معلمان و بی توجهی به مطالبات آنان موجب خسارت به آموزش وپرورش خواهد شد و این رفتار ،نوعی مباره منفی در مقابل مخاطبان و متولیان و مجریان امور فرهنگی کشور است .

این اواخر ، این بی اعتنایی به همه ارکان ؛ در آموزشگاه ها طبیعی وعادی شده است و بعضی افراد هم از فرصت این بی تفاوتی، به سود اغراض خود ، استفاده می برند و با پخش آوازهای غیر متعارف در محیط دفتر آموزشگاه، فضای آموزشی را بیش از حد آلوده می کنند. در همین مدارس ، پخش «هوره حسن زیرک» ( نوعی آواز محلی کرمانشاه وکردستان) از طریق تلفن همراه ، راحت بخش روان خسته معلمان ناامید شده است که با تمسخر به آن دامن زده می شود.

به راستی برای یادآوری اهداف فراموش شده آموزش وپرورش و باز گرداندن اعتمادشکسته معلمان ، تاکی باید از طرف متولیان ،خسارت به فرهنگ وآموزش وپرورش وارد شود وموضوع مشکلات معیشتی ، یک بار برای همیشه حل نمی شود؟

۳ نظر:

  1. ببخشید همکار عزیز من ! شما چگونه معلمی هستید که هنرمند بزرگی چون حسن زیرک را نا متعارف می دانید و از پخش آهنگ های تو در مدرسه ناراحت هستید ؟ علی الخصوص اینکه این آهنگ ها در گوشی معلمان بوده که مسئله ای که مسئله ای شخصی است . تمام بدبختیهای ما از روزی شروع شد که خشکه مقدسان و فسیل شده های فرهنگی بر نهادی بزرگ به نام آموزش و پرورش مسلط شدند .

    پاسخحذف
  2. با سلام و تشکر
    اولا بفرمایید کجای مطلب توهین آمیزاست؟
    ثانیا می دانید در عرف مبارزه منفی ،هیچ رفتاری نمی تواند بی دلیل باشد!!
    وقتی موضوع آموزش و پرورش فراموش می شود وقتی جایگاه معلم در تعارف وتمجیدهای دروغین وتکراری بی اهمیت می شود؛ راه فراری برای فراموشی مشکلات لازم است .
    می دانید که موضوع هنر و جایگاه آن در مراکز تعلیم وتربیت کنونی موضوه هدایت شده ای است و اگر می بینیم که استفاده تنوعی از هنر محلی و اس ام اس های آن چنانی در مدارس ، جای موضوع مهم تعلیم و تربیت را می گیرد ، نشان از فاصله های اجتماعی است و این موضوعی است که ما با این دید به آن پرداخته ایم نه توهین به کسی . والبته بنده نگاه خودم رادر مورد هنر دارم و در این جا به آن نپرداخته ام....
    این مطلب برای جناب بهرامی ارسال شده است.

    پاسخحذف
  3. با سلام دوست گرامی ام
    شاید بتوان گفت مکانهای آموزشی جایگاه مناسب و زیبنده ای برای استماع آوازهای فولکلورو به قول شما به قصد
    راحت بخشی روان خسته معلمان نمیباشد اما به یاد بیاوریم که به هر بهامه ای ازحذف و بایکوت موسیقی محلی
    تجربه خوشایندی بدست نیامد و جبران موضوع وبه شکل افراطی سراز موسیقیهای رپ و تغذیه از فرهنگهای نامؤنوس درآورد

    پاسخحذف