مشکلات پیش رو استاندار جدید


می توان گفت ؛ وحدت و اتحادنظر و هماهنگی چندین ساله اصولگرایان کرمانشاه ، که رمز موفقیت های سیاسی آنان بوده ، با انتخاب سید دادوش هاشمی به سمت استاندار جدید کرمانشاه پایان یافته است و فصل رقابت ها وشکاف و انشعابات داخلی این گروه یکه تاز در عرصه فعالیت استان ، آغاز شده است.


دادوش هاشمی چون در بین اصولگرایان، یک شخصیت کاریزمای سیاسی و یا فرهنگی و یا مذهبی نیست ؛ در نتیجه برای پیشبرد اهداف و برنامه های خود نیازمند حمایت جدی حامیان اولیه؛ یعنی آیت الله ممدوحی و... است از طرفی چون مخالفان مدعی هم دارد بیش از اجرای برنامه ها باید به پاسخ سخنان موافقان و مخالفان مزاحم خود ، بپردازد و این پاشنه آشیل و نقطه ضعف مدیریت استاندار جدید " و خدایی نکرده وامدار" خواهد بود. با چنین وضعیتی ، وی به سختی می تواند بدون دخالت های اجرایی و سیاسی در محدوده کار و فعالیت خود ، به نیازهای استان بپردازد والبته زمان بررسی درست این نگاه ، در اقدامات وفعالیت های آینده روشن خواهد شد.


انتخاب راه « مدارا با مخاطبین و دلهره در نقد و نگاه مخالفان » که گروه دوم ، از حمایت مخالفت امام جمعه شهر هم برخوردار هستند ، می تواند تمام تصمیم گیری های این مدیر تازه کار را تحت شعاع قرار دهد.و منجر به عقب ماندگی های سیاسی و اقتصادی بیشتر استان شود. شواهد نشان می دهد وی بیشتر می تواند " مجریی خوب و فرمانبری مطیع" برای اجرای دستورات و خواسته های صحنه گردانان دایره حمایتی خود باشد تا مدیر توانمندی برای مردم استان!!! سیر انتخاب استاندار جدید که از یک رقابت جدی بین موافقان وی به رهبری آیت الله ممدوحی و مخالفانش که از حمایت امام جمعه کرمانشاه برخوردار بود ؛ گواه این مدعا است و نیز بیانگر نفوذ کلام و تآثیرگذاری آیت الله ممدوحی در تصمیم گیریهای دولتی و استانی است.


چنان چه استاندار جدید تصمیم بر استقلال رأی و اجرای برنامه های خود داشته باشد و در مقابل دخالت ها و خواسته های غیر منطقی حامیان و مخالفان خود مقاومت کند . می تواند از حمایت های مردمی استان نیز برخودرا گردد و سنگ اندازیهای متوقعان به تدیج بی اثر خواهد بود ولی پاسخ به درخواست های افراد حاشیه ای ومزاحم ، می تواند توان مدیریت وی را تحلیل دهدو بر اراده در تصمیم گبری ها و رفتار وی تأثیر منفی بگذارد .همان دردی که بعضی مدیریتهای ناتوان ادارات استان از جمله آموزش وپرورش کرمانشاه، از آن رنج می برند و منجر به یک نواختی در برنامه و خسارات های متعدد بر اهداف مدیریتی و آموزشی استان شده است.



۱ نظر:

  1. سلام دوست عزیز
    فکر میکنم تا وقتی که اصول گرا ها روی کار باشن وضع همین طور باشه . اختلاف بین خود شون و رقابت شون برای گرفتن پست های بالاتر باعث ضعیف تر شدن عمل کرد شون میشه . هیچ امیدی به این مهره ها نیست . باید دید 4 سال آینده چی میشه



    با درود و سپاس فراوان : شهرام

    پاسخحذف