ذوق قدرت را ببین؛ چه ها می کند...؟

داستان جابجایی استاندار برای بیشتر مردم کرمانشاه و من اهمیت چندانی نداشت و ندارد تا در وبلاگم مطلبی راجع به این موضوع بنویسم ؛ چون این جابجایی تأثیری در زندگی سیاسی و فرهنگی و روزمره من و همشهریانم نخواهد داشت ، نه امکاناتی برای شهر به ارمغان می آورد و نه موجب تغییر مدیران نالایق می شود!! تنها به کام اطرافیان ایشان ، لذت بخش خواهد بود .به همین دلیل در این مدت فقط ، به خواندن اخبار در این باره بسنده می کردم و به جنگ « تقسیم قدرت و مسئولیت و امکانات» در بین اصولگرایان کرمانشاه توجه می کردم و لذت می بردم که آتش تفرقه و بدبینی در خرمن ناتوانان و وارثان قدرت افتاده است.

اما یک موضوع برایم خیلی اهمیت داشت و دارد و آن وارد شدن امام جمعه محترم به ظاهر غیر سیاسی و اخلاقی شهرمان در این دعوای قدرت بود ، تا به حال به ایشان به عنوان مردی اخلاقی و منصف و بدور از حب و بغض سیاست های بی بنیان نگاه می کردم . اما صف بندی و قدرت نمایی آقای ممدوحی نماینده مردم در مجلس خبرگان رهبری با ایشان ، نمایش زیبایی از حرص مدعیان اصولگرایی در توزیع قدرت و تلاش برای در دست دانشتن امکانات بیشتر استانی در مسیر اهداف خود بود. انتظار نبود امام جمعه محترم و آیت الله ممدوحی وجهه علمی خود را ،صرف نظارت بر تقسیم قدرت در استان نمایند بلکه بایستی به موضوع فرهنگ که عامل تمام ناگامی های رفتاری مدیران و شهروندان است ، می پرداختند.

از طرفی ، عدم حضور امام جمعه محترم استان و سردارکرمی راد نماینده مجلس در جلسه معارفه استاندار جدید ، نشان از آغاز دسته بندی جدید در فضای سیاسی کرمانشاه است. و فضای سیاسی کرمانشاه را از حالت یک نواختی تغییر خواهد داد.

امروزه ، اصلاج طلبان نه تنها از گردونه قدرت حذف شده اند که اکثراً باز نشسته هم شده اند ؛ پس ترسی برای بازگشت آنان به مدیریت استان نیست ، شکاف و دوری بین نماینده اصولگرای مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه شهر، برای فضای سیاسی استان لازم بود تا توزیع قدرت و به دلخواه یک گروه صورت نگیرد. و نیات و درون های افراد نیز ، زودتر برای مردم نمایان و برملا شود.

۲ نظر:

  1. سلام دوست من
    از کوزه همان برون تراود که در اوست .

    پاسخحذف
  2. مطلب قشنگی بود.
    احسنت بر شما

    پاسخحذف