گروه بندي شخصيت انسان ها

گروه بندي شخصيت انسان ها:

دسته اول ؛ آنانی که وقتی هستند هستند، وقتی که نیستند هم نیستند

عمده آدم‌ها حضورشان مبتنی به فیزیک است. تنها با لمس ابعاد جسمانی آن‌هاست که قابل فهم می‌شوند. بنابراین اینان تنها هویت جسمی دارند.

دسته دوم ؛ آنانی که وقتی هستند نیستند، وقتی که نیستند هم نیستند

مردگانی متحرک در جهان. خود فروختگانی که هویت شان را به ازای چیزی فانی واگذاشته‌اند. بی‌شخصیت‌اند و بی‌اعتبار. هرگز به چشم نمی‌آیند. مرده و زنده‌شان یکی است.

دسته سوم ؛ آنانی که وقتی هستند هستند، وقتی که نیستند هم هستند

آدم‌های معتبر و با شخصیت. کسانی که در بودنشان سرشار از حضورند و در نبودنشان هم تاثیرشان را می‌گذارند. کسانی که همواره به خاطر ما می‌مانند. دوستشان داریم و برایشان ارزش و احترام قائلیم.

دسته چهارم ؛ آنانی که وقتی هستند نیستند، وقتی که نیستند هستند

شگفت‌انگیزترین آدم‌ها در زمان بودشان چنان قدرتمند و با شکوه‌اند که ما نمی‌توانیم حضورشان را دریابیم، اما وقتی که از پیش ما می‌روند نرم نرم آهسته آهسته درک می‌کنیم. باز می‌شناسیم. می‌فهمیم که آنان چه بودند. چه می‌گفتند و چه می‌خواستند. ما همیشه عاشق این آدم‌ها هستیم. هزار حرف داریم برایشان. اما وقتی در برابرشان قرار می‌گیریم قفل بر زبانمان می‌زنند. اختیار از ما سلب می‌شود. سکوت می‌کنیم و غرقه در حضور آنان مست می‌شویم و درست در زمانی که می‌روند یادمان می‌آید که چه حرف‌ها داشتیم و نگفتیم. شاید تعداد این‌ها در زندگی هر کدام از ما به تعداد انگشتان دست هم نرسد.

منبع : مجموعه آثار شماره 13 با عنوان هبوط در کویر صفحات 512 تا 514

۲ نظر:

  1. AM

    راستي شما جزو كداميك از كتابها هستيد؟ بعضي از آدمها جلد زركوب دارند . بعضي جلد ضخيم و بعضي جلد نازك . بعضي ها اصلآ جلد ندارند بعضي از آدمها با كاغذ كاهي ونامرغوب چاپ مي شوند وبعضي با كاغذ خارجي بعضي آدمها ترجمه شده اند و بعضي آدمها تفسير مي شوند بعضي آدمها تجديد چاپ مي شوند و بعضي از آدمها فتوكپي آدمهاي ديگرند بعضي آدمها صفحات سياه و سفيد دارند و بعضي از آدمها صفحات رنگي وجذاب بعضي از آدمها تيتر دارند فهرست دارند و روي پيشاني بعضي از آدمها نوشته اند :حق هرگونه استفاده ممنوع ومحفوظ است بعضي از آدمها قيمت روي جلد دارند. بعضي از آدمها با چند درصد تخفيف به فروش ميرسند بعضي از آدمها بعداز فروش پس گرفته نمي شوند بعضي از آدمها را بايد جلد گرفت.بعضي از آدمها را مي شود توي جيب گذاشت وبعضي ها را توي كيف بعضي از آدمها نمايشنامه اند ودر چند پرده اجرا مي شوند.بعضي از آدمها فقط جدول سرگرمي وبعضيها معلومات عمومي بعضي از آدمها خط خوردگي و خط زدگي دارند وبعضي از آدمها غلط چاپي فراواني دارند از روي بعضي از آدمها بايد مشق نوشت و از روي بعضي از آدمها بايد جريمه نوشت بعضي از آدمها را بايد چند بار خواند تا معني آنها را بفهميم و بعضي از آدمها را بايد نخوانده دور انداخت

    پاسخحذف
  2. با سلام - سه چیز در زندگی هست که وقتی رفت.. دیگر قابل بازگشت نیست سخن...موقعیت...زمان سه چیز در زندگی هست که باعث میشه تو شخص بزرگی بشی سختکوشی..صداقت...موفقیت سه چیز در زندگی هست که شخصیت انسان را از بین میبرد حرص...غرور..خشم سه چیز در زندگی هست که هیچ زمان نباید از دست داد آرامش...امید...شرافت سه چیز در زندگی هست که همیشگی و قطعی نیست رویاهای انسان...موفقیت ...شانس – با ارادت محمد مردتنها hasty_110hbh@yahoo.com

    پاسخحذف