افطار ؛بی مناجات ربــنـّــا ، لذت بخش نیست !


مدت هاست ،اذان مؤذن زاده و ربنای موقع افطار شجریان ، تجلی بخش معنویت و زینت بخس سفر افطار ماه رمضان ایرانیان شده هست، مردم ،امسال اولین روز ماه رمضان را بدون ربنای شجریان افطار کردند (روزهای بعد صدای ربنا از سیما پخش شد)، بیش از سی سال است ،هر ایرانی که با روزه ماه رمضان آشنا و مأنوس شده ؛ همیشه با مشغول شدن به دعا و قران ، « شنیدن ربنا را نوعی خسته نباشید خدا به خود می داند»، پایان تحمل و خودداری از نخوردن و ننوشیدن و مراعات شنیداری ها, گفتارهای در طول روز. و با زمزمه این کلمات با خدای خود گفتگو می کند ، با شنیدن این صدای زیبا ؛ اجازه افطار می گیرد و... ولی امسال ، بعضی قصد داشتند ؛افطار روزه ماه رمضان ، به غرض سیاسی آلوده کنند و لذت افطار چندین ساله مردم را بدون ربنا و مناجات کم رنگ کنند در پخش آن تأخیر کردند وبا تأخیر به خواست مردم توجه کردند. خدا عقلشان بدهد!!

رَبَّنَا لَا تُزِغْ قُلُوبَنَا بَعْدَ إِذْ هَدَیْتَنَا وَهَبْ لَنَا مِنْ لَدُنْكَ رَحْمَةً ۚ إِنَّكَ أَنْتَ الْوَهَّابُ

باراِلها، دل‌های ما را به باطل میل مده پس از آنکه به حق هدایت فرمودی، و به ما از لطف خویش اجر کامل عطا فرما که همانا تویی بخشندهٔ بی‌منّت.

رَبَّنَا آمَنَّا فَاغْفِرْ لَنَا وَارْحَمْنَا وَأَنْتَ خَیْرُ الرَّاحِمِینَ

باراِلها ما به تو ایمان آوردیم، تو از گناهان ما درگذر و در حق ما لطف و مهربانی فرما که تو بهترین مهربانان هستی.

رَبَّنَا آتِنَا مِنْ لَدُنْكَ رَحْمَةً وَهَیِّئْ لَنَا مِنْ أَمْرِنَا رَشَدًا

باراِلها تو در حق ما به لطف خاص خود رحمتی عطا فرما و بر ما وسیلهٔ رشد و هدایتی کامل مهیا ساز.

رَبَّنَا أَفْرِغْ عَلَیْنَا صَبْرًا وَثَبِّتْ أَقْدَامَنَا وَانْصُرْنَا عَلَى الْقَوْمِ الْكَافِرِینَ

پروردگارا به ما صبر و استواری بخش و ما را ثابت قدم دار و ما را بر شکست کافران یاری فرما.

۲ نظر:

  1. با سلام وعرض خسته نباشید خدمت مدیر محترم وبلاگ تقریرات:
    از حضرتعالی تقاضامندم اگر امکان داشت خبر ذیل را در صفحه اصلی وبلاگ خود نمایش دهید.ممنونم
    ................
    رفع اتهام از کسانی که از آنها بعنوان عاملان توزیع شب نامه شکایت شده بود

    بر اساس اخبار رسیده به این پایگاه آنچه که عیان است و مستند می باشد این است در سال گذشته مبنی برا خبار بعضی از سایت ها در باره شخص و یا اشخاصی که از آنها بعنوان وروجک نامبرده شده و آنان را مسبب توزیع شب نامه در سطح شهر معرفی نموده بودن و این افراد کسانی نبودند جز انان که دلسوزان واقعی و فرزندان متعهد این دیار و آنان که در راه انقلاب از مال جان و خانواده خود نیز گذشته بودن و بنا بر رسالت خبری این پایگاه و به منظور اطلاع عموم همشهریان گرامی از احوال و مراحل قانونی آن جویا شدیم که خانواه اشخاص نامبرده با ارسال پیامی بشرح ذیل واقع را چنین توصیف کردند که: با توکل بر خدا و روشن شدن حق از باطل و خادم از خائن طی حکم قاضی شعبه 101 جزائی دادگستری کنگاور برائت آنان صادر و و حق اعاد حیثیت و تهمت و افترا برای دوستان ارزشی در محاکم قضائی محفوظ است

    بر اساس گفتگوی با متهمین این پروند که رفع اتهام شده اند اظهار گردید که در چند روز آینده اگر لازم باشد اسناد و مدارک مهم این برائت و چگونگی طی شدن این اتهام و اسامی افراد شاکی و متهمین و نحوه شکایت آنان را به صورت تصویری به اطلاع همگان خواهد رسید .

    طبق ماده۶۹۹ و۶۹۷قانون مجازات اسلامی هر کسی ارتکابى جرمى را به شخص دیگری نسبت دهد و نتواند صحت این انتساب را ثابت کند،پس از صدور منع تعقیب ویا اعلام برائت شخص، اگر مستوجب حد نباشد، ازشش ماه تا سه سال حبس و تا ۷۴ ضربه شلاق محکوم خواهد شد.

    پاسخحذف
  2. داداش بیدار شو!
    الان 2 شبه داره پخش میشه!
    از شبکه 1
    تازه مجری برنامه( درستکار) هم نمیدونی چه حالی میکنه

    پاسخحذف