غربت آموزش و پروش وغفلت نمایندگان

طی روزهای آینده وزیر پیشنهادی آموزش وپرورش به مجلس معرفی خواهدشد . و مطابق سابقه موجود ، وزیر حساس ترین ولی بی اهمیت ترین وزارت خانه کشور ؛ با نمره ارفاقی و ناپلئونی ، یعنی کمترین رای نمایندگان مجلس ، انتخاب خواهد شد.
التهابات موجودسیاسی کشور نقش نفوذ کلام تشکل های معلمان را کم رنگ کرده است و مطابق معمول ؛ رئیس دولت دهم ؛ اعتنایی به نظر و نگاه تشکل های موجود معلمان ؛ در امورجاری آموزش ندارد یعنی اهمیتی به دیدگاه منتقدین و یا تشکل های موجود نمی دهد.
آموزش و پرورش با این نوع برخورد ، در سال آینده باغفلت مسئولین ، دچار خسارت تأثیرگذاری فرهنگی در معادلات اجتماعی می شود و یا تحت تأثیر اعتراضات و حوادث سیاسی اجتماع و بحران های آینده ، در حیرت اتفاقات جامعه ؛ ناتوان در بازدهی آموزشی خواهدبود.
زمانی به جهت اهمیت این وزارت خانه ، بعضی افراد پیشنهاد می دادند به جای وزیر ؛ باید یکی ازمعاونین رئیس جمهور، عهده دار مسئولیت آموزش پرورش باشد تا بتواند با رایزنی و هماهنگی با وزارت خانه های ثروتمند و مجلس ، مشکلات این وزارت خانه بزرگ را برطرف نماید و امروز همه در غفلت انتخاب مدیر ارشد این نهاد فرهنگی، همه با بی اعتنایی به یکه تازی درتصمیم گیری ها، خسته و بی توجه شده اند. آیا نمایندگان مجلس به امور آموزشی کشور اهمیت خواهند داد و یا با غفلت و تحت تأثیر حوادث سیاسی موجود به بهانه حفظ آرامش در جامعه ، موضوع آموزش وپروش را به فراموشی خواهند سپرد؟

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر