بعد از آیت الله

بعد از انتخاب حجت الاسلام علما به جای آیت الله زرندی به امامت جمعه کرمانشاه ، روحانیت کرمانشاه دوره جدیدی، از حضور خود ،در صحنه های اجتماعی ومدیریتی استان تجربه می کند :

· حجت الاسلام علما : وی تاکنون صرفاً در نقش یک خطیب جمعه ،که صرفاً به بیان مسائل اخلاقی می پردازد ،نمایان شده است ، ظاهراً قصد دخالت در مدیریت های استان را ندارد وهر از چند گاهیحجت الاسلام علما هم ،جای خطابه را برای حضور بعضی از روحانیون، خالی می کند و خود به مسافرتی و انجام صله رحمی می پردازد. در غیاب ایشان، آقای عبداللهی به به ایراد خطبه می پردازند. اگر چه ایشان نتوانستند، مدیری قوی و توانمند به عنوان رئیس دفتر خود انتخاب بکنند ولی امیدواریم ، انتخاب فعلی بتواند ارتباط روحانیون کرمانشاه ومردم را استحکام بخشد .اگر چه بناست مسجد قدیمی حاج شهبازخان ، پذیرای امامت جماعت حجت الاسلام در نماز مغرب وعشا باشد ، ادامه فعالیت مرحوم حاح آخوندکرمانشاهی به ایشان محول خواهد.و چنانچه آیت الله زرندی هم به مسجد گوهرشاد خیابان شریعتی برگردند، ترکیب محلی قبل از انقلاب علمای کرمانشاه تکمیل خواهد شد.

· آیت الله ممدوحی: که عضو جامعه مدرسین ونماینده مردم کرمانشاه در خبرگان رهبری است ، با آیت الله ممدوحیغیبت آیت الله زرندی ، بیشترین فرصت حضور را ،در مراسمات سیاسی اجتماعی استان پیدا کرده است ،و متأسفانه اگر آنچه در خصوص رایزنی ایشان برای انتخاب مدیریت کرمانشاه در حوزه های مختلف گفته می شود صحیح باشد جایگاه خود را خدشه دار می کنند ؛ چون در این صورت، در مقام یکی از اعضای باندهای محفلی و تشکیلاتی استان ، ظاهر می شوند ، در صورتی که شأن عضویت در جامعه مدرسین ایشان ، اجل از این است که برای تعیین مصداق استاندار، با افرادی که باید از ایشان راهنمایی ومشورت بگیرند ؛ به مشورت ورایزنی بپردازد. بلکه ایشان ، باید به تعیین معیارها بپردازند نه مصداق ها . ایشان نباید خود را محدود به یک گروه خاص بنمایند ، اگر همان مرام آقای علما را پیش بگیرند به سود ایشان وجایگاه علمی حوزه ،خواهد بود.

· آیت الله زرندی بعد از برکناری ؛ تا به حال به عنوان مدیر حوزه علمیه کرمانشاه ، فعالیت داشته آیت الله زرندی  است و بجز در مراسم فاتحه یکی از علمای اهل سنت کرمانشاه، جضور دیگری در اجتماع پیدا نکرده است و معمولاً گروه های سیاسی اصلاح طلب استان، با حضور در نزد ایشان و انجام دیدارهای دوستانه ، به تقویت ایشان می پردازند.عدم حضور ایشان در هنگام مسافرت رئیس جمهور به کرمانشاه وافتتاح پالایشگاه پتروشیمی و حضور برجسته آیت الله ممدوحی ، نشان از گله مندی های همیشگی است.

· حجت الاسلام عبداللهی ، وی امام جماعت مسجد صباغ خیابان بهار و یکی از روحانیون قدیمی کرمانشاه است نام ایشان برای کرمانشاهیان ، بیگانه نیست اگر در زمان امامت جمعه آیت الله زرندی ، مدتی امام جمعه موقت بودند ، اما بعدها در نماز جمعه کمتر حضور پیدا می کرد ، وامروز در نقش امام جمعه موقت ، جایگاه گشته خود را باز یافته است .آیت الله نجومی

· حضرات آقایان معصومی « مسجد ترک ها »و نجومی «در مسجد نواب» ، کماکان پشتیبانان در سایه اصولگرایان هستند اگر چه در ظاهر در مناقشات سیاسی استان ، دخالتی نمی کنند ، ولی توصیه های آنان هیچگاه بی تأثیر نبوده است. آیت الله نجومی با تفسیر هفتگی قرآن خود ، و پخش آن توسط سیمای کرمانشاه ،توانسته حضور کمرنگی در صدا و سیما داشته باشد.

· حجت الاسلام دکتر رضا موسوی : همچنان در مسجد حاج دایی با سخنان نقادانه خود ، آنچه را که لازم است ، بیان می کند وگروه های اصلاح طلب استان هم ، هر ازچندگاهی با حضور در نزد ایشان به تحلیل اوضاع فعلی می پردازند. وی بعد از 30سال، هنوز تحریم صدا وسیما ورادیو است و یاد ندارم تصویری از ایشان در روز نامه ها و سایت ها منتشر شده باشد ، این هم استانی آیت الله منتظری که گویی ، احترام به او ، برایشان محفوظ است ، با بیان غرا وشیوا و مستدل خود همیشه مکتوم بوده است و احتمالاً هم مکتوم خواهد ماند.فقط در دوران اصلاحات ، مجامع علمی همچون دانشگاه ومدارس ، اندک زمانی از حضور معنوی وعلمی ایشان بهره بردند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر