توهینی به نام دفاع !

یک بار از دانش آموزان کلاسی امتحان گرفتم ، و معمولاً سالن امتحانات مدرسه تا شروع امتحانات رسمی آماده نمی شد و تعداد دانش آموزان هم بیش از میز و نیمکت های موجود در کلاس بودند نفرات اضافی هر ردیفی ، به پایین کلاس آمدند و بر روی زمین نشستند و امتحان دادند یکی از دانش آموزان کتابی را زیر خود گذاشت که خاکی نشود ؛ گفتم به چند دلیل نباید این کار بکنید اول از همه نام خدا در کتاب نوشته شده توهین به اعتقادات خودت است دوم این که این کار شما ،توهین به کتاب و آموزش و علم آموزی و .... است و نباید از کتاب به عنوان زیر انداز استفاده کنید وسوم .....

امروز می بینیم که متولیان ورزشی نه تنها بافته های فکری دانش آموزان را پنبه می کنند بلکه به نام دفاع از نام خلیج فارس بر در فلان فلان ورزش کار گذاشته اند و معلوم نیست تا پایان بازی چند بار در معرض باد های موسمی ایشان قرار می گیردو بر نام ایران ایرانی توهین می شود. و به تمام ایرانیان توهین می کنند . آیا این دفاع از ایران است یا توهین به ملت و باورهایش؟ اگر این کار را یک خارجی انجام می داد ؛ چه فریاد و فغانی برای دفاع از نام ایران بلند نمی شد .

البته ممکن است این قیاس مع الفارق باشد ولی چون نفس این کار و اقدام، ناشیانه و توهین آمیز است باید به متولیان ورزش کشور گوشزد شود که در رفتارها و تصمیمات خود دقت بیشتری داشته باشد.

۱ نظر:

  1. بنام خدا
    با سلام خدمت شما
    اينجانب نيز عمل زشت فدراسيون شنا را محكوم مي كنم اما نحوه آزمون گرفتن شما و نشستن اجباري دانش آموز بروي زمين سرد و خاكي و شكستن شئن و كرامت انساني اش را بدتر از كار فدراسيون شنا مي دانم.
    تعجب مي كنم شما توهين به كتاب رو برنمي تابي !!! اما چطور توهين به شخصيت دانش آموز را مي پذيريد!!!؟؟؟

    پاسخحذف