بانـــــگ نوش شادخواران یاد باد

روز وصـــــــل دوستـــداران یاد باد....... یاد باد آن روزگــــــــــاران یاد باد

کامم از تلخی غم چون زهر گشت....... از من ایشان را هزاران یاد باد

گـــــــر چه یاران فارغند از یاد من.......بانـــــگ نوش شادخواران یاد باد

به روزهای یادآور دفاع مقدس نزدیک می شویم ؛ برای نسلی که روزهای پرالتهاب انقلاب و جنگ را درک نکرده و ندیده است ؛ از انقلاب و جنگ گفتن سخت است . این نسل در فضایی متفاوت از آن روزگاران زیست کرده است ؛ فضایی آمیخته با دروغ و ریا و فضایی همراه با اعتراض و بدبینی و جنگ قدرت و قحطی وکمبود روحیه مروت و جوانمردی ، فضایی که درآن رقبیان، برای ماندن در قدرت ، به هتک حرمت هم می پردازند و به راحتی و بدون سند، تهمت می زنند ، در چنین فضایی، بی اعتمادی و نفرت رونق دارد و سخن گفتن از ایثار و دیگری را برخود ترجیح دادن و از شهادت و شهامت گفتن و از جان گذشتن سخت است...

در آن ایام که در بین سیل بی کران عاشقان دفاع از اسلام و ایران در یکی از مناطق جنگی بودیم ، شبی از شب ها بعداز انجام یک گشت شبانه برای آمادگی و تمرین، وقتی به محل استقرار برگشتیم ، یکی از افراد گروه که الان هم در کسوت روحانیت ملبس و اهل دل و معرفت و علم است ؛ آخر همه افراد ایستاد و بر جای پای افراد گروه بوسه می زد ، وقتی پرسیدیم چرا این کار انجام می دهی؟ گفت ؛ امام فرموده من بر دست ها و بازوان شما که دست ملائکه برآن است، بوسه می زنم و چون مقام امام بزرگ است، من به جای پای شما که مملو از معنویت و عرفان است بوسه می زنم .آن گروه بعد از خواندن نماز شب و دعا و مناجات شب را به صبح رساندند؛ از آن جمع معنوی چند نفر شهید شدند و به جوار رحمت خداوند هجرت کردند ، یادشان گرامی باد و بعضی جانباز و یادگاران آن روزگارانند .

امروز گفتن سخت و نگفتن سخت تر است برای دست و صادق بودن در زندگی در برزخی سخت قرار گرفته ایم و حق وباطل به هم آمیخته و محرمان ونامحرمان به هم تنیده شده اند، باید از خدا کمک گرفت تا از این مرجله زینب وار سرافراز بیرون آمدو شرمنده شهیدان نبود.امروز زندگی با انصاف و شهامت، هزینه ای بیشتر از شهادت می طلبد .

مبتلا گشتــــم در این بند و بـــلا.......کوشش آن حــــق گزاران یاد باد

گـــر چه صد رود است در چشمم مدام....... زنده رود باغ کاران یاد باد

راز حافــــظ بعــــــد از این ناگفتــه ماند.......ای دریغــــا رازداران یاد باد

**********

یاد تمام شهدای دفاع مقدس گرامی باد

و به روح همه آن ستارگان آسمان آزادی و معنویت درورد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر