در حاشیه توصیه های امام جمعه محترم

از زمان تشدیددرگیری و بروز اختلاف بین آیت الله ممدوحی و گروه حزب الله که منجر به برملاشدن این اختلافات شد ؛ مطالب زیادی نوشته و گفته شده است که آخرین این مطالب ، سخنان امام جمعه محترم کرمانشاه در حضور معاون سیاسی امنیتی وزارت کشور و استاندار و آیت الله ممدوحی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در خطبه های نماز عیدفطر کرمانشاه است.

اگرچه بهره برداری از سخنان اخلاقی حجت الاسلام علما در نماز جمعه برای مردم و این جانب همیشه مغتنم بوده و است و تا به در حال اذهان مردم کرمانشاه یک فرد سیاسی جلوه نکرده اند و همه از مطالب و تذکرات اخلاقی ایشان بهره می بریم ولی انتظار است افرادی که به وی مشاوره می دهند و اطلاع رسانی می کنند ، حداقل نکات پیش پا افتاده عمومی را یادآوری نمایند تا موقع تشریح یک مطلب عمومی ، حق موضوع و مطلب خوب ادا شود و جایگاه ارشادی ایشان را حفظ نمایند ؛ امام جمعه کرمانشاه در توصیه های خود به گروه های درگیر در کرمانشاه اعلام نمودند که گروه های سیاسی استان خوب است در رفتار خود قانون را مد نطر داشته باشند و تابع قانون باشند...

این توصیه به آیت الله ممدوحی توصیه ای بجا و درست است چون ایشان جدای از جایگاه و کسوت روحانیتی که دارند بیشتر یک چهره سیاسی جلوه می کنند تا علمی . واز طرفی همه می دانند که گروه حزب الله اصولا یک تشکل سیاسی نیست و همیشه در قالب یک هیئت و گروه مذهبی که اصولا کارکرد برگزاری مراسم های عزاداری دارد؛ خود را نشان داده است و نمی توان آن را یک تشکل سیاسی و حزبی به حساب آورد.

یک گروه سیاسی برای انجام هرکار اجتماعی و عمومی و حزبی نیاز به اجازه دارد ولی این گروه برای برنامه های خود اصولاً از جایی اجازه نمی گیرد و خود مبنای قانون و اجازه است! یک گروه سیاسی از حضور نیروهای نظامی و ... خالی است ولی کسانی که به عناوین مختلف در این گروه فعالیت دارند عنوان های نظامی هم، دارند. یک گروه سیاسی با تشکیلات مشخص و اصول و اساسنامه معین بعد از مجوز از وزارت کشور ، تابع مقررات حزبی است ولی تا به حال ثبت حزب الله کرمانشاه در خانه احزاب و وزارت کشور اعلام نشده است. یک گروه سیاسی به دنبال حذف رقیب از مجاری مشخص و معین حزبی است ، ولی آیا اقدامات این گروه می تواند این ادعا را تأیید کند.

اساسا در دولت نهم و دهم حزب و تشکیلات شأن و منزلتی نداشته و ندارد و احزاب اصولگرا و اصلاح طلب منتقد این نوع نگرش هستند و نمی توان آن را انکار کرد و لذا عنوان سیاسی دادن به بعضی گروه ها فقط برای استفاده از پرستیژ تحزب گرایی است.

امیدواریم تذکرات امام جمعه کرمانشاه در پای بندی افراد و گروه ها به قانون و قانونمندی ، به عنوان موهبت و فرصتی برای تمام احزاب کرمانشاه تلقی شود و آنان که در چارچوب قانون فعالیت دارند بتوانند به بازنشر اندیشه های حزبی خوب بپردازند .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر