یک آرزو ، یک توصیه و یک هشدار

اى کاش من هم یک پاسدار بودم

شما باید خدا را شکر کنید که این عملیات اسلامى به دست شما اجرا مى‏شود، هرکس توفیق این عمل را ندارد. امروز صبح بعد از ملاقات با تنى چند از پاسداران به این فکر افتادم که‏اى کاش من هم یک پاسدار بودم، اینها چه مى‏کنند و من چه کار. آنها مى‏روند با دشمن اسلام مى‏جنگند و من در اینجا هستم و نمى‏توانم. شما قدر خودتان را بدانید.خداوند به شما عنایت داشته است که شما را مهیا کرده تا قرآن کریم و اسلام عزیز و میهن اسلامى را حفظ کنید. نظام الهى مقرر کرده است تا شما براى خدمت به اسلام انتخاب شوید و این پیش خدا ثبت است و ملائکة اللَّه و خداوند پشتیبان شماست و دلتان قوى باشد. هر قدمى که براى اسلام برمى‏دارید قدمى است الهى که خدا براى شما پیش آورده است. شما روى تدبیر و فکر عمل کنید، دیگر نه از کشتن بترسید و نه از کشته شدن. عمده این است که قصدتان خالص باشد که بحمداللَّه هست. روحیه قوى این جوانان بیست ساله از امورى است که انسان را به تعجب وامى دارد. مقصد امروز ما این است که این کشور آفت زده، غربزده و سلطنت زده را به اسلام برگردانیم و غرضى غیر از این نداریم .

منبع: صحیفه امام، ج‏15، ص: 497

وصیت اکید: عدم دخول نظامیان در سیاست؛

وصیت اکید من به قواى مسلح آن است که همان‏طور که از مقررات نظام، عدم دخول نظامى در احزاب و گروهها و جبهه‏ها است به آن عمل نمایند؛ و قواى مسلح مطلقاً، چه نظامى و انتظامى و پاسدار و بسیج و غیر اینها، در هیچ حزب و گروهى وارد نشده و خود را از بازیهاى سیاسى دور نگه دارند. در این صورت مى‏توانند قدرت نظامى خود را حفظ و از اختلافات درون گروهى مصون باشند. و بر فرماندهان لازم است که افراد تحت فرمان خود را از ورود در احزاب منع نمایند. و چون انقلاب از همه ملت و حفظ آن بر همگان است، دولت و ملت و شوراى دفاع و مجلس شوراى اسلامى وظیفه شرعى و میهنى آنان است که اگر قواى مسلح، چه فرماندهان و طبقات بالا و چه طبقات بعد، برخلاف مصالح اسلام و کشور بخواهند عملى انجام دهند یا در احزاب وارد شوند که- بى اشکال به تباهى کشیده مى‏شوند- و یا در بازیهاى سیاسى وارد شوند، از قدم اول با آن مخالفت کنند. و بر رهبر و شوراى رهبرى است که با قاطعیت از این امر جلوگیرى نماید تا کشور از آسیب در امان باشد .

منبع:

صحیفه امام، ج‏21، ص: 433-

قسمتی از بند "ل"وصیتنامه سیاسی- الهی حضرت امام (س)

خطر سوء استفاده از قدرت؛

و اگر خداى نخواسته یک انحرافى حاصل بشود، یک تعدى از طرف آنهایى که‏ مى‏گویند ما پاسدار اسلام هستیم به برادرانشان بشود، حالایى که قدرتمند هستند و قوى هستند و آزاد هستند، از این قدرت و قوه و آزادى سوء استفاده کنند، به برادرهاى خودشان خداى نخواسته تعدى کنند، به منازل مردم تعدى خداى نخواسته بکنند، آن وقت نه اینکه یک آدم عادى این کار را کرده است- آن آدم عادى هم مجرم است- لکن یک جمعیتى که به اسم پاسدارهاى جمهورى اسلامى هستند و ملبس به لباس پاسداران جمهورى اسلامى هستند، اگر خداى نخواسته از پاسدارهاى جنود اسلامى، پاسدارهاى جمهورى اسلامى، یک اشتباه و خطایى حاصل بشود، این فرق دارد تا اینکه از یک آدم عادى حاصل بشود. براى اینکه اینها خودشان را معرفى مى‏کنند که ما جنود اسلام هستیم، ما پاسدار اسلام هستیم؛ و همه توقع از پاسدارهاى اسلام دارند که روى خط اسلام مشى کنند، کارهایشان کارهاى اسلامى باشد .

منبع: صحیفه امام، ج‏8، ص: 279


برگرفته از سایت جماران

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر