پاسخ آیت الله مکارم شیرازی به استفتاء کرمانشاه پست

در پی حادثه تلخ و فراقانونی گروهک خشونت طلب موسوم به انصار حزب الله در لغو غیر قانونی برنامه هنری گروه بیدل و استاد برجسته موسیقی اصیل ایرانی حسام الدین سراج در روز جمعه گذشته و انتشار یک بیانیه مجرمانه از سوی این گروهک که در آن با استناد به وصیت نامه سیاسی – الهی امام ( ره ) و توصیه های همیشگی مقام رهبری در دیدار با اقشار مختلف جامعه در صدد توجیه اقدامات خلاف قانون کنونی و آینده خود بر آمده کرمانشاه پست در راستای تنویر افکار عمومی دستان رسانه ای خود را بسوی مراجع عالیقدر شیعه دراز تا از این بزرگان عرصه دین و تقوی استفتاء نماید . در ادامه پاسخ صریح حضرت آیت الله مکارم شیرازی به استفتاء کرمانشاه پست می آید :

متن استفتاء بدین شرح است :

بسمه تعالی
مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (دامت بركاته )
با سلام ؛
- آیا برهم زدن خشونت آمیز و فراقانونی برنامه های موسیقی اصیل که مجوزهای اجرا را از مراجع قانونی دریافت نموده بنام مبارزه با مظاهر آشكار جرم و فساد جایز است ؟
- آیا با استناد به وصیت نامه سیاسی – الهی امام ( ره ) وتوصیه های رهبری در دیدارهای مختلف مردمی درباره جبهه فرهنگی ، اقدامات فراقانونی و خارج از مسئولیت مراجع مربوطه با عنوان مبارزه با مظاهر آشکار جرم و فساد جایز است ؟
سایت کرمانشاه پست

پاسخ صریح مرجع عالیقدر حضرت آیت الله مکارم شیرازی :

بسم الله الرحمن الرحيم

:: با اهداء سلام و تحيت؛

جواب : كليّه صداها و آهنگ هايى كه مناسب مجالس لهو و فساد است حرام، و غير آن حلال است. و تشخيص آن با مراجعه به اهل عرف، يعنى افراد فهميدۀ متديّن، خواهد بود و بدیهی است که هیچ کار فراقانونی و برخورد غیر اسلامی با افراد جایز نیست و همه باید طبق قوانین و مقررات حکومت اسلامی عمل کنند.

همیشه موفق باشید

دفتر آيت الله العظمی مکارم شيرازی: / بخش استفتاءات

منبع : سایت کرمانشاه پست

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر