اردشیرکشاورز

اردشیرکشاورز محققی بی ادعا و از سرمایه های ادبی کرمانشاه است ، با تسلطی که به تاریخ اقوام و قبایل کرمانشاهی دارد ، نام خود را در ردیف مورخان کرمانشاه شناس ایرانی معاصر به ثبت رسانده است . او معلم نیست ولی از جهت فکری به معلمان نزدیک است اگرچه روحیه معلمی همسرش در رفتار وی تأثیرگذار بوده است اما کارهای فرهنگی و روحیه پژوهش ، از او یک معلم تاریخ ساخته است.

در کتابخانه اش که در زیر زمین منزلش است مجموعه ای از عکس ها و کتاب های مرجع و تاریخی را می بینی که روح تورا در فضای تاریخ قبایل واقوام یکصدساله اخیر کرمانشاه به پرواز در می آورد . عکس های نصب شده بر دیوار کتابخانه هر کدام حکایتی دارند که باید داستان آن را از زبان این مورخ بی ادعا شنید .

اگر کسی بخواهد نام و مبارزات مردان سیاسی و علمی کرمانشاه را در یکصد ساله اخیر ورق بزند ؛ می تواند آن را با زبان ساده از اردشیر کشاورز بشوند... مرد بی ادعایی که صدایش در رادیو و حضورش در بعضی برنامه ها سیمای کرمانشاه برای مردم آشناست ....

سایت ادبی " بلوط " متلعق به شاعرکرمانشاهی گیلانغربی! جناب جلیل آهنگران که خود معلم ادبیات فارسی است با اردشیرکشاورز مصاحبه ای انجام داده است ، دوستان می توانند برای خواندن این گفتگو به آدرس ذیل مراجعه نمایند:

گفتگويي خواندني با

محقق نام آشناي كرمانشاهي اردشير كشاور

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر