غیبت نمایندگان کرمانشاه درلیست تذکر به احمدی نژاد

77 نماينده مجلس با امضاي متني، درباره سخنان محموداحمدي­ نژاد در تلويزيون درباره " مبارزه با بي بندوباري" رسما به رئيس جمهور تذكر قانوني دادند.

امضا کنندگان گفته اند : « بر اساس ماده 192 قانون آیین‌نامه داخلی مجلس به جنابعالی تذکر می‌دهیم که در امری که مسوولیت آن مستقیماً بر عهده دولت و شخص شماست، در انجام وظیفه قانونی اهتمام ورزید.»

نام هیچ یک نمایندگان کرمانشاه در لیست منتشره در سایت های خبری وجود ندارد . ظاهرا همه نمایندگان استان، موقعیت فرهنگی کشور را به اقبال می دانند و یا آن چنان به امور جاری مشغول هستند که متوجه قضایا فرهنگی موجود نیستند.

کرمــی راد نماینده پرسخن کرمانشاه که در هر موضوعی اظهار نظر دارد و در هرمجلس و محله ای حضور پیدا می کند تا اعلام وجود نماید ؛ جهانبخش امینــی که گویی ؛ در مرخصی دوره نمایندگی است و خبری از حضور وی ، در موضوعات استانی و کشوری نیست ، شعبانــی آن " دیر به آرزو رسیده ی کرسی نمایندگی " و همچنین دیگر نمایندگان استان که در موضعات عزل و تصب و تقسیم مسئولیت های استانی و محلی و سفارش مسائل مورد نیاز ، هر از چندگاهی به فراخور نیاز خویش و به لحاظ آینده نگری حضور بی تأثیری دارند ؛ همگی در این امر مهم خاموش و ساکت هستند. البته ما انتظار نداریم همگی و به اتفاق ؛ در این موضوع و یا موضعات دیگری ، به دلخواه ما عمل کنند . قصدما از بیان مطلب، بی خیالی آنان در امور مهم و دخالت در مسائل جزئی و یا بی نتیجه جامعه و کشور است.

اگر مجلس ، جایگاه قانون گذاری و نظارتی اصلی خود را بازیاید؛ و بتواند امور اجرایی دولت را با دقت وحساسیت قانونی ،نظارت و رصدکند، می توان امیدوار بود که در رأس امور کشوری قرار بگیرد ؛ والا نمابنده ای که هر سخنی را با نگاه تاجر مآبانه به زبان آورد وبه بررسی سود و زیان هر اظهار نظری بپردازد ؛ نمی تواند جایگاه نمایندگی که بر آن تکیه زده است را ، زنده کند و حق آن را ادا نماید.

۱ نظر:

  1. حرف احمدنژاد کاملا خلاف آنچه بود که اکنون در شرف وقوع است. و با این حرف به نوعی از زیر بار این مسوولیت شانه خالی می کند.

    پاسخحذف