سه مطلب از یاد داشت های خرداد88

روزهای التهاب و حساس

تا پایان هفته رقابت بین هواداران نامزدهای انتخاباتی بسیارشدید وهیجان انگیز است و جامعه ، بخصوص قشرجوان ؛ ملتهب و نگران و منتظر نتیجه فعالیت های انتخاباتی و بخصوص پیروزی و موفقیت کاندیدای خود هستند. انتخابات عصر روز جمعه پایان می یابد و در روزهای آتی ، رئیس جمهور منتخب، به عنوان دهمین رئیس جمهور کشور قسم یاد می کند که حافظ حقوق شهروندی مردم و... باشد.

تا روز جمعه؛ فضای جامعه رقابتی است و باید رقابتی هم باشد ولی باید هوشیار بود شیرینی التهاب و فعالیت های جوانان با رفتار غیر قابل قبول، هیچ هواداری به ناراحتی ودرگیری تبدیل نشود. شاید بهترین کار در شهرستان ها و مناطق کوچک ، هماهنگی مسئولین ستادهای انتخاباتی نامزدهای مختلف باشد تا بلکه بهانه ای به دست « جو سواراران و فرصت طلبان نا آگاه» ویا هواداران متعصب نیفتد و جامعه نگران و ملتهب نشود.

اگر چه حضور محسوس نیروی های نظامی برای برقراری نظم در خیابان های منتهی به ستادهای انتخاباتی لازم است ولی نباید برخوردها ، دوگانه و گزینشی باشد شاید مهمتراز هرکاری ، کمک گرفتن از اعضای ستادها برای برقراری نظم خیابان ها و تبلیغات باشد نه اینکه به عنوان نظم در ستادها ؛ در امور تبلیغی آنان دخالت شود.

آیا بهتر نیست در روزهای پایانی انتخابات، انتشار مطالب بی اساس متوقف وفضای جامعه رو به آرامش و اطلاع رسانی صادقانه پیش برود.

روزهای رقابت رو به پایان است و روزهای رفاقت در پیش ؛ برای اتحاد و همراهی هواداران و رقیبان امروز،"در بعد از انتخابات" باید دریچه ی محبت ورفاقتی باقی بماند!!

*************

مردم ؛ برنده انتخابات

بداخلاقان؛ بازنده تبلیغات

دیروز آخرین روز تبلیغات بود ، جمعه ، روزبرگزاری انتخابات و حضور ملیونی مردم برای تعیین مدیر ارشد کشور در چهار سال آینده و روز شنبه ؛ اعلام اسم هفتمین ریئس جمهوری ایران است. برای مردم روشن است بازنده تیلیغات انتخاباتی و برنده انتخابات ، چه کسانی هستند!

بازنده تبلیغات انتخابات کسانی هستند که نتوانستند حرمت مردم و بزرگان را نگه دارند و افکار عمومی را دچار تردید در اعتماد به مسئولین نمودند و چوب حراج به داشته ها و ذخیره های انقلاب زدند و موجب دو دستگی و دوگانگی بین مردم شدند و باعث تردید در اعتماد مردم نسبت به رهبران خود و چهره های ماندگار انقلاب شدند. «حتی اگر پیروز انتخابات باشند که بعید به نظر می آید.»

برنده اصلی انتخابات؛ مردم و نامزدهای اخلاق مدار هستند ؛ مردمی که نامهربانی و دروغ و ریا و زشتی و تهمت دیدند ،حرمت شکنی شنیدند ،بداخلاقی دیدند با این حال بر رفتار اینان، لبخند تمسخر زدند و بر افکار کوته بین مدعیان افسوس خوردند و برای ماندگاری نام و راه شهیدان انقلاب، صبرکردند و دشنام زشتگویان را شنیدند و به حرمت سکوت رهبری ،سکوت کردند ،آری مردم برنده اصلی انتخابات هستند.

مسند رئیس جمهوری ممکن است برای برخی از شیفتگان قدرت ، هدف باشد؛ اما مقام رئیس جمهوری برای مردم که صاحبان اصلی انقلاب هستند تقدّس خاصی ندارد که بعضی با تزویر ؛ برای رسیدن به آن تلاش می کنند.

دوره رقابت های عصبی به پایان آمد و فصل همدلی ها شروع شد. امیدواریم که مردم با حضور گسترده و مؤثر خود ، آن چه را خیر وصلاج ممکلت است پیش بگیرند و خداوند متعال ذهن مردم را در روز رأی، به سمت وسوی خیر هدایت نماید و جمعه را روز پایان تفرقه و دودستگی در جامعه قرار بدهد. ان شاء الله.

*********************

این نتیجه

غیر قابل پیش بینی بود!

انتخابات به پایان رسید و محمود احمدی نژاد ، برای چهار سال اینده به عنوان رئیس جمهوری اسلامی ایران برگزیده شد.

جمله « میزان رأی ملت است » صرفاً یک شعار تبلیغاتی نیست که در موقعیت خاصی از آن بهره برد، بلکه یک باور اجتماعی است که باید به آن، پای بند بود و به نظر اکثریت جامعه ، احترام گذاشت . احمدی نژاد ، اگر تا دیروز یک نامزد انتخاباتی بود ؛ امروز رئیس جمهوری منتخب مردم است .نتیجه انتخابات نتیجه خواست مردم است و چه خوب است که مبنای نتایج تحلیل های نوشته شده گذشته را تحلیل مجددی داشته باشیم وبررسی شود که ؛ چه عواملی منجر به آن چنان ،نییجه گیری ها شد؟ و چه عواملی در اجتماع ، مغفول بود و مورد توجه و دقت نظر نبود که این چنین نتیجه ای را در عرصه مدیریت ارشد کشور ورق زد. تحلیل این موضوعات ، انفعال در مقابل آن چه رخ داده نیست بلکه توجه به نقایص اطلاعاتی افراد و دقت در آسیب های موجود ، در دنیای نتیجه گیری است .

از طرفی رقبیبان انتخاباتی نباید پیروزی خود را ، وسیله نگرانی دیگران قرار بدهند و موجب کنارگیری اهل فکر در عالم اندیشه شوند. اگر چه نیتجه انتخابات همه را شوکه کرده است ؛ امّا امیدواریم کشور در مسیر آرامش و آسایش و ترقی و همدلی و وحدت پیش برود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر