امسال با بازنشستگي پيش از موعد فرهنگيان موافقت نمي‌شود

وزير آموزش و پرورش:
امسال با بازنشستگي پيش از موعد فرهنگيان موافقت نمي‌شود

خبرگزاري فارس: وزير آموزش و پرورش گفت: بازنشستگي پيش از موعد سال اخير 2 هزار ميليارد تومان بدهي به دستگاه تعليم و تربيت وارد كرد كه اين امر نشانگر آن است كه ديگر با بازنشستگي پيش از مورد فرهنگيان موافقت نمي‌شود.


به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبري فارس «توانا»، حميدرضا حاجي‌بابايي در همايش هم‌انديشي مقام عالي وزارت آموزش و پرورش با مسئولان ارشد حوزه ستادي و استان‌ها كه امروز در سالن سينماي اردوگاه شهيد باهنر برگزار شد با اشاره به طرح تحول بنيادين در نظام تعليم و تربيت اظهار داشت: ايجاد انگيزه در معلم، طرح بيمه طلايي و توجه به برنامه‌هاي ورزشي و فعاليتي دانش‌آموزان يكي از مصاديق تحول بنيادين است.
حاجي‌بابايي ادامه داد: از اقدامات تحول بنيادين در آموزش و پرورش مي‌توان نگاه به مدرسه با عنوان كانون فرهنگي، تربيتي، پرورشي و فكري اشاره كرد.
وي افزود: افزايش تعداد نيروهاي مشاوره، تربيت بدني و استخدام نيروهاي حق‌التدريس از عناوين تحول بنيادين در آموزش و پرورش است.

*مديران فضاي مدرسه را قرآني كنند

وزير آموزش و پرورش گفت: بارها تكرار كرده‌ام براي دانش‌آموزان دارالقرآن‌هايي ساخته شود اما منظور آن نيست كه ساختماني بنا شود كه در آن نوآموزي وجود نداشته باشد.
وي اضافه كرد: تمامي دانش‌آموزان سراسر كشور بايد بتوانند در دارالقرآن‌هاي مدارس شركت داشته و از خدمات آن بهره‌مند شوند همچنين مسئولان دارالقرآن‌ها و مديران مدارس ساعاتي از وقت دانش‌آموزان را به دعوت از قاريان برجسته قرآني قرار دهند.
حاجي‌بابايي ادامه داد: مسئولان آموزش و پرورش كارهاي نظام تعليم و تربيت را مكانيزه كنند و برنامه‌ريزي‌هاي دقيق را در جهت اهداف آموزشي پرورشي به انجام رسانند.
وي بيان كرد: مديران استان‌هاي كشور به اين نكته توجه بسيار داشته باشند كه در صورت داشتن و گرفتن اعتبار از نظام تعليم و تربيت به بازنشستگي پيش از موعد بپردازند.
حاجي‌بابايي ادامه داد: استان‌هايي كه به بازنشستگي پيش از موعد مي‌پردازند نبايد ديگر از كمبود نيروي انساني و معلم صحبت كنند زيرا اگر استاني به معلم نيازمند باشد با بازنشستگي پيش از موعد او موافقت نمي‌كنند.
وي اضافه كرد: بازنشستگي پيش از موعد سال اخير 2 هزار ميليارد تومان بدهي به دستگاه تعليم و تربيت وارد كرد كه اين امر نشانگر آن است كه ديگر تا با بازنشستگي پيش از مورد فرهنگيان موافقت نمي‌شود.
حاجي‌بابايي با بيان اينكه وزارت آموزش و پرورش تنها زماني با بازنشستگي پيش از موعد موافقت مي‌كند كه فرهنگي مورد نظر از لحاظ جسمي يا بيماري صعب‌العلاج رنج ببرد، افزود: تا معلمي از لحاظ فيزيكي داراي مشكل اساسي نباشد وزارت آموزش و پرورش با بازنشستگي پيش از موعد او موافقت نخواهد كرد.

*تقويت هسته‌ مشاوره يكي از عناوين تحولات بنيادين است

وزير آموزش و پرورش با بيان اينكه استان‌هاي محروم با بازنشستگي پيش از موعد معلمان خود در سال اخير موافقت كرده‌اند، ادامه داد: متأسفانه در سال گذشته استان‌هاي محروم كشور با بازنشستگي پيش از موعد معلمان خود موافقت كردند اين در حالي است كه برخي از روستاهاي محروم از عدم داشتن معلم رنج مي‌بردند.
وي با بيان اينكه تغيير نظام آموزشي كشور به دو دوره شش ساله ربطي به تحول بنيادين ندارد، بيان كرد: همه كارشناسان و به خصوص رسانه‌ها تصور مي‌كنند كه تغيير نظام آموزشي تحول بنيادين است اما اين تغيير جزيي از اين طرح بوده است.
حاجي‌بابايي ادامه داد: منظور تحول بنيادين در آموزش و پرورش تجهيز مدارس، احياي ورزش، تقويت هسته مشاوره، ساماندهي نيروي انساني، ساماندهي فضاي ورزشي و شناسنامه دار كردن مدارس است.

*امسال هيچ مدرسه‌اي نبايد كپري باقي بماند

وزير آموزش و پرورش با بيان اينكه در سال جاري هيچ مدرسه‌اي در استاني نبايد كپري باقي بماند، گفت: سازمان نوسازي مدارس بايد به اين نكته توجه داشته باشد كه روستاهاي محروم كشور هم بايد از داشتن مدارس بهره‌مند شوند تا هيچ مدرسه‌اي كپري در كشور وجود نداشته باشد.
وي با بيان اينكه هر مدرسه بايد از يك سرايدار با تعيين كار قرارداد معين بهره‌مند باشد،‌ ادامه داد: مدارس بايد سرايداران خود را توجيه كنند كه آنها پس از گذراندن دو و سه سال فعاليت استخدام نمي‌شوند بلكه به عنوان نيروي قرارداد معين در اين دستگاه خدمت خواهند كرد.
حاجي‌بابايي بيان كرد: تمامي دانش‌آموزان دوره ابتدايي بايد يك نوع ورزش شنا و ورزش ژيمناستيك را در هنگام تحصيل در طول يك سال تحصيلي بياموزند.

*تمام پروژه‌هاي نيمه‌كاره مدارس امسال تكميل مي‌شوند

وزير آموزش و پرورش گفت: استان‌هايي كه فاقد سالن ورزشي هستند، بايد سالني را براي دانش‌آموزان و فرهنگيان اجاره و مديريت كنند تا دانش‌آموزان نيز از ورزش بهر‌ه‌مند شوند.
وي بيان كرد: بيش از شش هزار و 500 پروژه تكميل نشده در سازمان نوسازي مدارس كشور وجود دارد كه در سال جاري آنها را به اتمام خواهيم رساند.
حاجي‌بابايي بيان كرد: هم‌اكنون اعلام مي‌كنيم كه وزارت آموزش و پرورش براي سال آينده نيازمند اعتباري معادل 2 برابر اعتبار سال جاري است.

۱ نظر:

  1. سلام و خسته نباشيد : آدرس جديد راه مينو را به شرح زير به اطلاع ميرسانم.
    ( http://raheminoo3.blogspot.com )

    پاسخحذف