وزير آموزش و پرورش اعلام کرد: اضافه کار و حق مديريت مديران نسبت به سال گذشته افزايش يافت. به گزارش سرويس اجتماعي ايسنا، حميدرضا حاجي بابايي در اردوگاه شهيد باهنر افزود: پيش از اين امتياز مديران از 500 تا يک هزار و 200 امتياز که ضريب آن 600 بود محاسبه مي شد، اما اين امتياز از 500 تا دو هزار و 400 افزايش يافت. وي با اشاره به اينکه به تازگي 70 درصد از مديران بيش از دو هزار امتياز به عنوان حق مديريت دريافت کرده اند، افزود: اضافه کار مديران سال گذشته ساعتي يک هزار و 300 تومان بود که امسال اين رقم به دو هزار و 300 تومان افزايش يافت. وزير آموزش و پرورش با بيان اينکه بايد ساختار آموزش و پرورش اصلاح شود، گفت: تا ساختار اصلاح نشود محتوا تغيير نخواهد کرد برخي مي گويند محتواي آموزش و پرورش را تغيير دهيد در حالي که ابتدا بايد ساختار تغيير کند. وي افزود: اصلاح ساختار به معناي تغيير افراد نيست بلکه به اين معنا است که با توجه به نياز سند تحول بنيادين آموزش و پرورش جايگاه ها تعريف و اجرايي شود. حاجي بابايي گفت: ساختارآموزش و پرورش در استان ها تغيير يافته واجرايي شده است و در راستاي اين تغيير، ساختار ادارات شهرستان ها نيز بزودي تغيير مي بايد. وي با اشاره به ارايه آمار دقيق در حوزه آموزش و پرروش گفت: آمار ارايه شده در استان ها بايد مثل آيينه باشد، بر اين اساس در استان ها، شهرستان ها و حتي مدارسي بايد سيستمي مبني بر آمار مدارس و مناطق به صورت آنلاين نصب شود به گونهاي که اگر در يک استان 10 نفر دانش آموز ترک تحصيل کردند فرداي آن روز وزير آموزش و پرورش مطلع شود. حاجي بابايي در بخش ديگري از سخنانش گفت: طي سه سال آينده چهار هزار سالن ورزشي، دو هزار نمازخانه و کتابخانه احداث و 20 هزار معلم ورزش استخدام خواهند شد. حاجي بابايي ادامه داد: هفت هزار و 500 مدرسه در کشور در دست ساخت است که از اين تعداد يک هزار و 500 مدرسه ساخته شده و يک هزار و 300 مدرسه در حال ساخت قابليت احداث سالن ورزشي و کتابخانه را دارد. وزير آموزش و پرورش افزود: سازمان نوسازي، تجهيز و مقاوم سازي مدارس نيز بايد مدارس را تجهيز کند نه اينکه هزينه پرورشي مدارس صرف خريد موکت شود. به گفته وي سال آينده سال تجهيز مدارس بخصوص مدارس فني و حرفه اي است و اين روند تا سال هاي آينده نيز ادامه خواهد داشت. حاجي بابايي گفت: گاه در يک شهرستان 20 روستا در کنار هم قرار گرفته اند و يک يا دو معلم در اين مدرسه، مديريت و تحصيل مي کنند. اين مدارس در قالب مجتمع فعال مي شوند و مديران نيز از اين پس با عنوان مديران مجتمع به کار خود ادامه خواهند داد و از اين طريق، ديگر مدارس زير يکصد نفر نخواهيم داشت. وي با بيان اينکه هم اکنون در مدارسي که کمتر از يکصد نفر دانش آموز دارند، مديران به عنوان مديران آموزگار شناخته مي شوند، گفت: از اين پس، اين افراد به عنوان معاونان آموزگار در مدارس فعال هستند و زير نظر مدير مجتمع فعاليت مي کنند و امتيازاتي که شامل مدير مي شود به آنها نيز تعلق مي گيرد. حاجي بابايي با اشاره به ارتقاي پست دفترداري مدارس، گفت: از اين پس دفتر داران مدارس به عنوان معاونان اجرايي فعاليت مي کنند. وي تصريح کرد: تبديل مدارس پراکنده شهرستان ها به يک مجتمع، کار سختي نيست و نيازمند تصويب مجلس شوراي اسلامي نخواهد بود و از طرفي کسي جلوي اين کار را نخواهد گرفت، بلکه لازمه اين تغيير و تحول، فکر است. وزير آموزش و پرورش با اشاره به اينکه بزرگترين کار در اين وزارتخانه ، مديريت است، اظهار داشت:حدود يکصد مورد را براي تغيير و تحول در آموزش و پرورش مد نظر دارم که تاکنون 20 مورد از آن موارد بررسي شده و در حال اجراست. براساس گزارش پايگاه اطلاع رساني دولت، وي ادامه داد: آموزش و پرورش بايد مدرسه را به سمت و سويي هدايت کند که نتيجه آن تربيت دانش آموزان ايثارگر، استقلال طلب ، دين مدار، ولايت مدار، اهل زندگي، تفکر و انديشه باشد. حاجي بابايي افزود: آموزش و پرورش از روش سنتي و حافظه گرايي بايد به سمت تفکر و انديشه روي آورد تا جايي که در مدارس ابتدايي، فلسفه را وارد کنيم. وي تصريح کرد: البته نه آن فلسفه اي که در ذهن بزرگسالان تداعي مي شود بلکه فلسفه اي که در درون کتب و ظرفيت ذهني دانش آموزان شکل بگيرد. |
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر