هاشمی رفسنجانی: دربرابر موج فتنه ذره ای کوتاه نمی آئیم

به گزارش واحد مرکزی خبر ، آیت الله هاشمی رفسنجانی در مراسم ادای احترام نمایندگان مجلس خبرگان رهبری به ساحت مقدس حضرت امام خمینی (ره) در مرقد مطهر امام راحل و تجدید پیمان با آرمان های بنیانگذار جمهوری اسلامی افزود :‌ متاسفانه تبلیغات به گونه ای است که نسل جدید متوجه نمی شود که امام چه کار بزرگ و معجزه ای را با کمک مردم آفریدند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری به دوران مبارزات پیش از انقلاب اشاره کرد و گفت: در آن موقع که ما طلبه جوانی بودیم و با مسائل سیاسی و اجتماعی آشنایی داشتیم و خود بنده کار مطبوعاتی و نشر مکتب تشیع را به همراه رفقا دنبال می کردم عمیق ترین خفقان را می دیدیم .

وی افزود: در آن زمان فکر می کردیم چیزی نیست که این خفقان را بشکند و امیدی برای کسی نمانده بود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: همه احزاب، گروه‌ها، شخصیت ها و هر که حرف مردم را می زد، سرکوب می شدند.

وی ادامه داد: در آن زمان یک قبرستان واقعی در کشور به وجود آمده و یاس مطلق بر همه حاکم بود، به طوری که وقتی امام (ره)نهضت را آغاز کردند، طلبه ها به تعبیری می‌گفتند «امام مشت بر سندان می کوبد» و یا برخی می گفتند «امام مشت در درفش می زند».

آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: ما فکر می کردیم که باید کار طلبگی خود را انجام دهیم و حکومت نیز کار خود را انجام دهد؛ واقعا شرایط این گونه بود و استثنایی هم وجود نداشت.

وی افزود: در آن زمان شخصیت هایی مثل آیت الله کاشانی از میدان سیاست و افکار عمومی مردم حذف شدند و حرکت امام (ره) سرکوب شد، اما در سال های بعد با همت، درایت و شجاعت امام و حضور یاران ایشان که مثل اصحاب امام زمان (عج) ذخیره شده بودند حرکت آغاز شد و این موج هر روز بلند و بلندتر شد، تا به ساحل رسید.

رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: در دوران طولانی تبعید، ارتباط ما با امام مستقیم نبود و مردم نیز ارتباط مستقیم با امام نداشتند و از طریق پیام های ایشان دلگرم می شدیم.

وی با بیان اینکه عمر مبارزه کوتاه بود، افزود: از سال 1342 تا 1357 مردم ما آگاه شدند و ما شاهد بودیم که مردم به میدان آمدند و همه چیز به هدف نزدیک تر شد.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه کلمات امام (ره) چه قبل از پیروزی انقلاب و چه بعد از آن، مهم‌ترین سرمایه ماست تصریح کرد: متاسفانه امروز به جای اینکه نسل نو را که هیچ از آن دوران خبر خوبی ندارد - جز آنچه از رسانه ها یا کتاب‌ها شنیده است - آشنا کنیم، به فکر افتاده اند دوباره امام (ره)‌ را از ذهن ها حذف کنند.

وی افزود: طبیعی است کشورهای استکباری که ضربه سنگینی از امام خورده اند انتقام بگیرند، ضمن اینکه بعدها در کشورهای دیگر مثل فلسطین و لبنان از تفکرات حضرت امام راه جدیدی پیدا شد.

آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: افکار نورانی امام (ره) به همه جا رفت و بالاخره این نهضت به تدریج جهانی شد و حالا امواج آن به همه جا رسیده است و الان هم که استکبار خارجی این را می بیند در صدد است انتقام بگیرد.

وی ادامه داد: هر مسئله ای که فعلا در ایران اتفاق می افتد آن را به طریقی به گذشته ربط می دهند؛ آنها می گویند که گذشته، امام، روحانیت و تفکرات شیعی نیز این گونه بوده است.

رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: استکبار می خواهد از همه چیز انتقام بگیرد؛ آنها می دانند از کجا ضربه خورده اند و نگران این بودند که این ضربه کاری تر نشود.

وی افزود: تاسف بیشتر این است که در داخل کشور افراد ناآگاهی شاید با حسن نیت، به آنها کمک، و افکار حضرت امام را مطرود و مخدوش می کنند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: ما نباید اجازه دهیم یک اشتباه تاریخی و داستان مشروطه احیا شود؛ البته دشمنان خارجی خیلی حرفه ای کار می کنند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: گاهی کشورهای دیگر با کارشناسان کارکشته ای که عمدتا از ایران هستند حرف‌هایی را مطرح می کنند که می خواهند انتقام بگیرند.

وی افزود: دشمنان ما از کسانی که از ایران فرار کردند و از تیپ های فرهنگی، اطلاعاتی و نظامی بودند و با ایران آشنایی دارند استفاده می کنند و آنها با توجه به آشنایی که با ایران دارند و ارتباطاتی که برقرار می کنند تحلیل معکوس می کنند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: البته آنها در تحلیل های خود از ضعف های سیاسی و اقتصادی کمک می گیرند و از این سرمایه به گذشته نقد می زنند.

وی افزود: من فکر می کنم بقایای نیروهای پیشتاز به همراه نسل جدید که همان تفکر ما را دارند و یا به واسطه حضور در فضای انقلاب، بهتر هستند، وظیفه سنگینی داریم.

رئیس مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: البته خود اسلام، امام زمان (عج)، ولایت و تشیع برای ما سرمایه فکری هستند اما حضرت امام (ره) یک نماد و یک نمونه بودند که نباید از آن غفلت کنیم.

وی افزود: درست مثل کسانی که از میوه های یک درخت پربار استفاده می کنند اما آهسته آهسته آن درخت را از بیخ می زنند و این اشتباه بزرگی است که دارد اتفاق می افتد.

رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: ان شاء الله که هوشیار باشیم و بدانیم مسیری که آمده ایم مسیر درستی است و این مسیر به صورت دیگری تعبیر نشود و افراد نورسیده نخواهند کار جدیدی را شکل دهند که از عهده آن بر نمی آیند.

وی افزود: البته ممکن است کار آنها با حسن نیت باشد اما بنای تازه ای را روی بنایی که تخریب می کنند می سازند و اشتباه می کنند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: ان شاء الله با آگاهی بیشتر و به‌خصوص ما خبرگان که شاگردان مستقیم یا با فاصله کمتر غیرمستقیم امام راحل هستیم وظیفه سنگین خود را انجام دهیم.

وی افزود:‌ خوشبختانه کسی را مثل مقام رهبری در کشور داریم که ایشان خیلی بیشتر از همه درباره امام می دانند که تاثیر امام چه بوده و همیشه در کلمات روی آن تکیه دارند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: دشمن، حرفه ای کار می کند و ما هم باید میدان را با حرفه اطلاع رسانی درست تقویت کنیم.

آیت الله هاشمی رفسنجانی اضافه کرد: ان شاء الله این وظیفه ای که بر عهده ماست درست انجام دهیم و از این موقعیت استفاده کنیم و از مسئولیت سنگینی که داریم شانه خالی نکنیم که اگر این گونه شود نمی دانیم که پیش خداوند چه جوابی بدهیم، اگر این میراث را درست به نسل بعد نسپاریم.

نمایندگان مجلس خبرگان رهبری پس از حضور در مرقد مطهر امام راحل و قرائت فاتحه بر مزار همسر و فرزند ایشان، بر سر مزار شهدای هفتاد و دو تن حاضر شدند و با قرائت فاتحه، یاد آنان را گرامی داشتند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر