اجراي ارزشيابي توصيفي براي همه دانش‌آموزان پايه دوم و 30درصد پايه سوم از سال آينده


معاون آموزش ابتدايي وزارت آموزش و پرورش از ريشه‌كن شدن بي‌سوادي تا دو سال آينده در سراسر كشور خبر داد و گفت: اميدواريم به زودي جشن پايان بي‌سوادي را برگزار كنيم.

فاطمه قربان در گفت‌وگو با خبرنگار«آموزش و پرورش» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، درباره ورود پيش‌دبستاني به دوره‌هاي رسمي نظام آموزشي گفت: تغيير ساختار نظام آموزشي به دو دوره شش ساله و حذف پيش‌دانشگاهي قطعي است و شكي در آن نيست، اما هنوز برنامه‌هاي مدون اين تغيير ساختار و زمان اجراي آن مشخص نيست.

وي با بيان اين كه هنوز مشخص نشده كه دوره پيش‌دبستاني از چه سالي اجباري مي‌شود، يادآور شد: در حال حاضر آموزش و پرورش 50 درصد دوره پيش‌دبستاني را تحت پوشش خود قرار داده است.

معاون آموزش ابتدايي وزارت آموزش و پرورش تصريح كرد: هر زماني كه آموزش و پرورش بتواند امكانات، فضاي آموزشي و اعتبارات لازم را فراهم كند، مسلما اين دوره‌ها نيز طبق برنامه‌هاي خاص خود اجرا خواهد شد، اما با توجه به اين كه هنوز قانوني براي آن تصويب نشده است، لذا در حال حاضر اجباري براي ورود كودكان پنج ساله به دوره پيش‌دبستاني وجود ندارد.

وي تصريح كرد: برنامه‌هاي مدون تغيير ساختار كه ورود پيش‌دبستاني به نظام آموزش رسمي يكي از موارد مهم آن است، در حال حاضر در سازمان پژوهش در دست بررسي است و مواردي از قبيل تامين اعتبارات، فضاي آموزشي، نيروي انساني، محتوا و كيفيت برنامه‌هاي درسي در دست بررسي است.

قربان درباره ارزشيابي تحصيلي دانش‌آموزان مقطع ابتدايي خاطر نشان كرد: ارزشيابي توصيفي در 100 درصد پايه اول و 30 درصد پايه دوم در حال اجراست و از سال آينده در 100 درصد پايه دوم و 30 درصد پايه سوم اجرا خواهد شد و به اين ترتيب در آينده در تمامي مقاطع ارزشيابي توصيفي به 100 درصد خواهد رسيد.

وي درباره پوشش تحصيلي لازم‌التعليمان كشور نيز عنوان كرد: در حال حاضر 2/98 لازم التعليمان كشور تحت پوشش آموزش و پرورش قرار دارد كه آمار بسيار خوبي است، به طوري كه در دورافتاده‌ترين مناطق روستاهاي كشور نيز هر كجا دو دانش‌آموز وجود داشته باشد، يك معلم براي تعليم آن‌ها اعزام مي‌شود.

وي همچنين تاكيد كرد: بر اساس تفاهمنامه‌اي كه بين بسيج و آموزش و پرورش صورت گرفته است، با اعزام نيرو به دورترين نقاط كشور اميدواريم حداكثر تا دو سال آينده بي‌سوادي در كشور ريشه‌كن شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر