پاسخ علی مطهری به توهین‌های روزنامه بذرپاش

کلمه:در پی انتشار مطلبی کنایه‌آمیز و سخیف در روزنامه «وطن امروز» علیه علی مطهری، این نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی جوابیه‌ای برای این روزنامه ارسال کرده است.

متن کامل این جوابیه که در خود روزنامه نیز منتشر شده است، به این شرح است:

جناب آقای علی اکبر بهشتی

با اهداء سلام، مقاله جناب عالی را تحت عنوان «آقای مطهری! حیف روزخند» در شماره دوشنبه ۱۹ بهمن آن روزنامه خواندم. اهانتهایی که به اینجانب کرده‌اید نشان می‌دهد که مقاله را از روی عصبانیت نوشته‌اید. فقط چند نکته را تذکر می‌دهم:

۱٫ نوشته‌اید در دوره اصلاحات اینجانب فقط درباره خرافی بودن چهارشنبه سوری و سیزده بدر نوشته‌ام و توجهی به حملات برخی اصلاح‌طلبان به اصل اسلام نداشته‌ام. مقالات من در آن دوره در کتابی به نام «اصلاح طلبی» منتشر شده و نشان می‌دهد کمتر کسی به اندازه این بنده به مبانی فکری آنها پرداخته است. ترویج برخی سنت‌های خرافی ایران باستان در آن دوره یکی از انحرافات آنها بوده، همچنان که امروز نیز این انحراف وجود دارد و مقاله شما نیز به عنوان یکی از حامیان متعصب دولت نشان می‌دهد که این امور را مهم نمی‌دانید.

۲٫ نوشته‌اید «در این دوره نیز از این همه شبیخون، تمام دغدغه شما صیغه دختران دبیرستانی و دفاع از فرزندان هاشمی است». باز مقالات و مصاحبه‌ها و اظهارنظرهای اینجانب در قبل و بعد از انتخابات اخیر نشان می‌دهد که این گونه نیست و حضرت عالی برای فریب دادن خوانندگان روزنامه حقیقت را کتمان کرده‌اید. به علاوه آنچه من درباره ازدواج موقت گفته‌ام کجا و آنچه شما با عنوان «صیغه دختران دبیرستانی» آورده‌اید و حاکی از مکنون قلبی شماست کجا؟ انکار ازدواج موقت یا تعدد زوجات در اسلام که البته باید در جای خود انجام شود، نشانه غربزدگی و به معنی جواز فساد و فحشا است.

اما دفاع از جناب آقای هاشمی در بحران اخیر، دفاع از مظلوم است، دفاع از کسی است که خانواده‌اش توسط رئیس جمهور کشور در حضور بیش از پنجاه میلیون بیننده تلویزیون به اختلاس و غارت بیت‌المال متهم شده و وقتی در خواست چند دقیقه فرصت برای دفاع از خود می‌کند از او دریغ می‌شود. دفاع از آقای هاشمی در این بحران به معنی مبارزه با ابزار واقع شدن عدالت خواهی برای افزایش آرا در انتخابات است، و الا رئیس‌جمهور می‌توانست در چهار سال دوره اول ریاست جمهوری خود با نامه‌ای به قوه قضائیه خواستار رسیدگی به پرونده این افراد شود، همچنان که می‌توانست دستور رسیدگی به پرونده برخی شخصیت‌های حامی خود و فرزندان آنها را صادر کند. مطرح کردن این امور در شب انتخابات نشان می‌دهد که این کار برای خدا نیست و اهداف سیاسی در کار است.

۳٫ نوشته‌اید «چگونه احمدی نژاد را لیبرال می‌خوانید؟» پاسخ روشن است، کافی است پرده تعصب را که مایه کوردلی است و انصاف را زایل می‌کند از جلوی چشم خود کنار بزنید، آنگاه به روشنی درمی‌یابید که رئیس جمهور محترم از نظر فرهنگی لیبرال است. به عنوان نمونه، آیا برگزاری جشنواره تورهای نوروزی توسط سازمان میراث فرهنگی که رئیس آن معاون رئیس جمهور است و این جشنواره بیشتر شبیه محلی برای عرضه بانوان و جذب مشتری سفرهای نوروزی به وسیله جاذبه‌های جنسی بود، نشانه‌ای از لیبرال بودن آقای احمدی‌نژاد از نظر فرهنگی نیست؟ اگر چنین جشنواره‌ای با ده درصد از این وقاحت در دوره اصلاحات برگزار می‌شد، امثال جناب عالی چه فریادها که می‌زدید و کفن‌پوشان تظاهرات می‌کردند که اسلام از دست رفت؛ اما امروز هیچ اتفاقی نمی‌افتد، چرا؟ به خاطر عشق کور و تعصب نسبت به یک فرد یا گروه، که عشق به یک شیء انسان را کور و کر می‌کند.

۴٫ از شهید آیت‌الله مطهری دم زده‌اید و اینکه اینجانب از اندیشه آن شهید بد برداشت می‌کنم. این سخن ناشی از شناخت نادرست جناب‌عالی از آن بزرگوار است. جمله‌ای دارد استاد مطهری درباره علی (علیه‌السلام) به این مضمون که اگر واقعیت امیرالمؤمنین برای مردم آشکار شود بسیاری از مدعیان دوستی و پیروی از آن امام در صف دشمنان او قرار می‌گیرند. این جمله درباره خود استاد مطهری نیز صادق است. اگر امروز آن شهید حضور داشت امثال شما در صف دشمنان ایشان قرار داشتید.

بقیه سخنان شما در آن مقاله آنقدر سست و بی‌پایه است که نیازی به پاسخ ندارد.

علی مطهری

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر