دیدار رئیس و اعضای مجلس خبرگان با رهبر معظم انقلاب

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار رئیس و اعضای مجلس خبرگان، در سخنان مهمی، نظام اسلامی را نظامی مبتنی بر اطاعت از پروردگار و «نقشه و هندسه» الهی خواندند و با اشاره به فتنه پس از انتخابات تأکید کردند: مسئله اساسی، حفظ هویت نظام و مرزها و شاخص های آن است و کسانیکه هندسه و هویت نظام را که در قانون اساسی و حکمیت و داوری قانون متبلور شده است قبول دارند جزو مجموعه نظام بشمار می آیند اما افرادی که با حرف و عمل و تحریک، این مبانی را زیر پا می گذارند به دست خودشان صلاحیت حضور در مجموعه عظیم نظام را از دست می دهند.
رهبر انقلاب اسلامی، آیه شریفه «اطیعوا الله و اطیعوا الرسول» را اساس و مبنای نظام اسلامی دانستند و افزودند: اطاعت از" خط و نقشه پروردگار برای سعادت جوامع انسانی"، مرتبه ای بالاتر از اطاعت در مسائل و عبادات فردی دارد و تحقق آن نیازمند تلاش جمعی یک ملت است و «جمهوری اسلامی ایران» نیز نتیجه و تبلور اطاعت از راه و هندسه الهی است.
ایشان، در تبیین اهمیت حیاتی اطاعت از راه و برنامه پروردگار در سرنوشت یک ملت خاطرنشان کردند: در نظامهای اجتماعی غلط و غیرالهی، اقدامات فردی نمی تواند کشور و جامعه را به سعادت برساند اما در نظامهای متکی بر نقشه الهی، تخلفات فردی قابل اصلاح و مشکلات و نقائص قابل رفع است و این واقعیت، اهمیت بی نظیر تشکیل نظام مبتنی بر نقشه الهی را در سعادت ملتها اثبات می کند.
حضرت آیت الله خامنه ای حفظ اصل نظام و مرزهای هویتی آن را، چالش واقعی و اصلی ملت ایران با زورگویان جهانی در سی ویک سال اخیربرشمردند و افزودند: وجود نظام اسلامی و آثار پربرکت آن در بیداری و تحرک دنیای اسلام، منافع مستکبران عالم را به خطر انداخته و همه ظالمان و مستبدان جهان را به همدستی و معارضه شدید با جمهوری اسلامی کشانده است لذا همه باید در حفظ وتحکیم نظام و ارکان آن، تمام تلاش خود را به کار گیرند.
ایشان با تأکید بر «توحید» به عنوان پایه اصلی نظام، عدالت و «کرامت انسان و خواسته ها و آرای مردم» را پایه های دیگر نظام اسلامی خواندند و افزودند: در پرتو این نگاه اسلامی، نقش و حضور مردم و مظهر مهم آن یعنی انتخابات ،از مسائل اصلی جامعه و کشور به شمار می آید و به همین علت انتخابات در جمهوری اسلامی، امری واقعی است نه صوری و تقلیدی.
رهبر انقلاب اسلامی، با اشاره به فرمان امام علی (ع) به مالک اشتر درباره ترجیح دادن رضایت عامه بر خواست خواص افزودند: اساس انتخابات، حضور مردم و دخالت دادن آرای عامه در مسائل کشور است که این مسئله آثار پربرکتی از جمله ناامیدی روزافزون دشمن از مقابله با نظام را به همراه می اورد.
رهبر انقلاب اسلامی اساس فتنه پس از انتخابات را، نفی آرای مردم، خدشه وارد آوردن به حضور ملت و اتهام و تهمت به نظام برشمردند و تأکید کردند: افرادی با ارتکاب این گناه بزرگ حاضر نشدند در مقابل قانون، " داور و شیوه داوری که قانون تعیین کرده است"، تسلیم شوند.
ایشان در تشریح آثار مثبت انتخابات در نظام اسلامی ،آرای مردم در انتخابات را نتیجه تشخیص خود آنها دانستند و افزودند: در نظام اسلامی برخلاف غالب کشورهای مدعی دمکراسی، باندهای قدرت و ثروت تعیین کننده آرای مردم نیستند و ملت به تشخیص خود تصمیم می گیرد البته ممکن است این تشخیص در موردی غلط باشد اما بهرحال تصمیم مردم است و باید در مقابل آن تسلیم بود.
ایشان، رقابت سالم، افزایش نشاط جامعه، قدرت بیشتر نظام و تحول در مدیریت را از دیگر برکات حضور مردم در انتخابات نظام اسلامی برشمردند و افزودند: بهترین شکل استمرار یک نظام اجتماعی تحول در عین ثبات است و بر همین اساس در جمهوری اسلامی ضمن حفظ ثبات و هندسه اصلی، رقابتهای انتخاباتی و تحولات ناشی از آن در چارچوب نظام صورت می گیرد و طبعاً اگر کسی در اقدامی غلط ،با شکستن این چارچوب وارد رقابتهای انتخاباتی شود از قواعد صحیح انتخاباتی خارج شده است .
حضرت آیت الله خامنه ای، مرزبندی شفاف و صریح با دشمنان نظام را از دیگر ضروریات حضور در رقابتهای انتخاباتی خواندند و افزودند: کمرنگ کردن مرزها خطایی فاحش است و باعث سردرگمی مردم می شود بنابراین باید از مخالفان نظام اعلام برائت شود و مرزها کاملاً روشن باشد.
ایشان در همین زمینه خاطرنشان کردند: اگر مرزها شفاف نشود عده ای می توانند با قصد خیانت و بدون اینکه شناخته شوند وارد چارچوب شوند ضمن اینکه عده ای دیگر نیز بدون آنکه متوجه باشند از مرزها خارج می شوند بنابراین عدم مرزبندی اشتباهی بزرگ است.
حضرت آیت الله خامنه ای ترجیح مصالح و منافع ملی بر منافع شخصی و حزبی را از دیگر ضروریات برگزاری انتخابات سالم برشمردند و تأکید کردند: انتخاباتی که با این ویژگیها انجام شود بدون شک موجب رضایت و نشاط مردم و پیشرفت کشور خواهد بود.
ایشان موقعیت کنونی نظام را در موارد فراوانی، به مراتب بهتر از گذشته خواندند و خاطرنشان کردند: امروز نفس گرم امام راحل عظیم الشأن در میان ما نیست و حادثه ای مانند دفاع مقدس نیز که موجب غیرت و جوشش مردم و جوانان می شد، وجود ندارد اما 31 سال پس از پیروزی انقلاب ،مردم و بویژه جوانان در کمال پاکی و آراستگی روحی، حماسه بی نظیر 22 بهمن امسال را بوجود می آورند و روز بزرگ و فراموش نشدنی نهم دی را می آفرینند.
ایشان با تجلیل از احساس مسئولیت، بصیرت تحسین برانگیز، غیرت، همت و آمادگی ملت بخصوص جوانان در دانشگاهها و در جامعه افزودند: مردم امسال گرمتر و متراکم تر از هر زمان به میدان شتافتند چرا که احساس خطر کردند و فهمیدند کسانی به بهانه انتخابات و مسائل بعد از آن، بر چهره نظام پنجه می کشند و افرادی که گاهی نام امام و انقلاب و نظام اسلامی را هم می آورند با حرف و عمل و تحریک، درست نقطه مقابل اهداف نظام ایستاده اند.
رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر لزوم قدرشناسی مسئولان از مردم افزودند: باید مبنای این حضور تعیین کننده ملت یعنی دینداری و اطاعت از خدا را درک کنیم و با خدمت و جدیت بیشتر آن را قدر بشناسیم.
حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به جبهه گسترده دشمنان ملت ایران افزودند: مراکزی که عمدتاً به دست صهیونیستها و کمپانیهای بین المللی کنترل می شود با همه امکانات به مقابله با نظام اسلامی ادامه می دهند و در داخل هم کسانی با تکرار حرفهای آنان، مورد اعتماد دشمنان قرار می گیرند و زمینه ضربه به نظام اسلامی را برای آنان فراهم می کنند اما بیداری عظیم و شوق آفرین ملت، ایمان آنان و علاقه مندی و پایبندی مردم به مبانی نظام، پشتیبانی پروردگار را به همراه آورده است و ملت و کشور در زمینه های مختلف به پیش رفته اند.
ایشان با تأکید مجدد بر مرزبندی با دشمنان نظام اسلامی، در مسائل اصلی و هویتی، اختلاف نظر در مسائل فرعی را حتی موجب پیشرفت دانستند و افزودند: هر حرفی و هر اقدامی ابتدا باید با وظیفه اصلی یعنی حفظ و تقویت نظام اسلامی سنجیده و سپس بیان یا انجام شود.
رهبر انقلاب اسلامی در تشریح علت تکرار مکرر ضرورت بصیرت خواص به غفلت برخی خواص در دوران مشروطه اشاره کردند و افزودند: در آن هنگام ماهیت حقیقی توطئه های غربزده ها کشف نشد و آن انحراف اساسی بوجود آمد اما این اشتباه نباید تکرار شود.
حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به حساسیت امام خمینی و برخورد بسیار قاطع ایشان در مقابله با جریانهای مخالف قانون قصاص اسلامی افزودند: امام جامع الاطراف ما، ماهیت حقیقی آن مسئله را درک کرد و به همین علت آن گونه برخورد نمود.
رهبر انقلاب اسلامی، حساسیت برروی کلیت نظام را اصل شمردند و با تاکید بر لزوم تفکیک مسائل درجه دو با مسائل اصلی افزودند : در مسائل فرعی اختلاف نظر مهم نیست و قابل حل است اما باید با مرزبندی روشن در مسائل اصلی، صف کسانی که پایبند هویت نظام هستند با کسانی که مخالف دینداری مردمند و با قانون معارضه می کنند مشخص شود .
ایشان نظام اسلامی را کشتی نجات خواندند و با تأکید بر دعوت از همه افراد و عناصر برای حضور در چارچوب نظام افزودند: افرادی که حاضر نیستند قانون و رأی اکثریت را قبول کنند و نقطه قوتی همچون انتخابات افتخارآفرین چهل میلیونی را تبدیل به نقطه ضعف می کنند عملاً خود را از این کشتی نجات خارج می کنند و صلاحیت حضور در چارچوب نظام اسلامی را از دست می دهند که از دست داده اند.
حضرت آیت الله خامنه ای در بخش دیگری از سخنانشان، مسئله مجلس خبرگان را بسیار مهم و استثنایی خواندند و افزودند: خبرگان مجموعه علمای صاحب نام و مورد اعتماد مردم در همه قضایا به ویژه مسئله بسیار مهم انتخاب رهبری و مسائل مربوط به آن هستند.
رهبر انقلاب اسلامی همچنین با تشکر از اعضای خبرگان و رئیس محترم آن ابراز امیدواری کردند تلاشهای آنان مورد رضای پروردگار قرار گیرد.
در ابتدای این دیدار آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس خبرگان گفت: این اجلاسیه خبرگان تحت تأثیر حضور گسترده مردمی در راهپیمایی 9 دی و 22 بهمن، از نشاط و آمادگی بیشتری برخوردار بود و جلسات طولانی مجلس خبرگان در فضایی آرام و توأم با انگیزه بالا برگزار شد.
آیت الله هاشمی رفسنجانی افزود: علاوه بر اعضای مجلس خبرگان، دو میهمان، اوضاع داخلی و سیاست خارجی را تشریح کردند.
آیت الله هاشمی شاهرودی نایب رئیس مجلس خبرگان در گزارشی از دو روز اجلاس خبرگان گفت: هفتمین اجلاسیه دوره چهارم مجلس خبرگان با سخنان ریاست مجلس آغاز شد و در ادامه چند تن از اعضای مجلس خبرگان به طرح دیدگاههای خود پرداختند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر