هفت هزار سريدار از طريق شركت در آزمون استخدام مي‌شوند

به گزارش خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، حميدرضا حاجي بابايي در نشست صميمانه با خبرنگاران كه شب گذشته در اردوگاه باهنر برگزار شد، با بيان اين كه ساماندهي امور مالي يكي از سياست‌ها و برنامه‌هاي من است، گفت: وزارتخانه بر اساس اين سياست بدون هيچ گونه دريافت بودجه از دولت و تنها با ساماندهي امور مالي، بيمه طلايي معلمان را انجام داده است و اعلام كرديم هر شركتي كه بتواند بهترين خدمات را به فرهنگيان ارائه دهد با آن شركت قرار داد خواهيم بست.

وي تصريح كرد: كارهاي اوليه بيمه طلايي فرهنگيان انجام شده و سعي مي‌كنيم در ايام دهه فجر كار را شروع كنيم.

وزير آموزش و پرورش با بيان اين كه برخي از واژه‌ها از جمله معيشت فرهنگيان بايد بازتعريف شود، خاطرنشان كرد: تصدي‌گري آموزش و پرورش بايد منوط به معلم شود و هر گونه اعتباري كه در اختيار وزارتخانه قرار بگيرد بايد براي معلم به كار گرفته شود و پيش‌بيني ما اين است كه ما مي‌توانيم شان معلم را در حد و سعمان رعايت كنيم.

وزير آموزش و پرورش گفت: مديريت‌ها را در مدارس به گونه‌اي تعريف خواهيم كرد كه نبايد براي استخدام نيروي جديد به كمتر از ليسانس فكر كنيم، چون ديگر جايي هم براي پذيرش غير از ليسانس نخواهيم داشت و تنها جايي كه مي‌توان از نيروهاي با تحصيلات پايين‌تر از ليسانس فكر كرد، بخش سريداري مدارس است.

وي ادامه داد: در حال حاضر با مشكل كمبود سريدار مدارس مواجهيم كه كارهايي صورت گرفته كه حدود هفت هزار سرايدار را از طريق آزمون وارد آموزش و پرورش مي‌كنيم، چون اين افراد بايد امين مدرسه باشند كه بتوانند از اموال مدارس نگهداري كنند.

وزير آموزش و پرورش درباه اعلام نكردن آمار دانش‌آموزان معتاد از سوي وزارتخانه همچنين تصريح كرد: اعتياد معضلي است كه همه جامعه را تهديد مي‌كند و آموزش و پرورش هم جزيي از اين جامعه است. گاهي وقت‌ها ممكن است از خانواده‌اي در آن مادر و يا پدر و مادر معتاد باشد، دانش‌آموزي هم در مدارسي باشد هيچ كس منكر اين مساله نيست.

وي ادامه داد: يك نگاه منفي به آموزش و پرورش آن‌قدر تاثيرگذار است كه به راحتي نمي‌توانيم تحت هيچ شرايطي آن را جبران كنيم. اگر دانش‌آموز معتادي هم وجود دارد از نگاه ما، وي بيمار است و بايد درمان شود.

حاجي بابايي با اشاره به تعاملات آموزش و پرورش با ستاد مبارزه با مواد مخدر و مراکز توانبخشي براي درمان دانش‌آموزان معتاد تعاملاتي داريم، گفت: چه کسي مي‌گويد دانش‌آموز معتاد بايد در کلاس درس بنشيند، اگر آموزش و پرورش بپذيرد، والدين نخواهند پذيرفت، اما در عين حال راه‌هايي که براي ترک دانش‌آموز معتاد لازم باشد، انجام خواهد شد.

وي در ادامه با اشاره به اين كه براي مبارزه با اعتياد دانش‌آموزان و جلوگيري از اين معضل در واحد پرورشي اين وزارت، بخشي با عنوان سلامت و پيشگيري شکل گرفته است، گفت: اقدامات لازم درباره اعتياد دانش‌آموزان در اين بخش انجام مي‌شود.

وزير آموزش و پرورش در بخش ديگري از سخنان خود گفت: ساختار آموزش و پرورش بر اساس قانون و در چارچوب تحول بنيادين آموزش و پرورش متحول خواهد شد كه روابط عمومي از جمله اين تغييرات است.

وي اذعان كرد: به اعتقاد من آموزش و پرورش به علت گستردگي بالا و ضريب تاثيرگذاري آن نيازمند معاونت اطلاع‌رساني است اما به دليل محدوديت‌هاي قانوني، تاكنون اين معاونت شکل نگرفته و مرکز روابط عمومي با سه اداره کل در اين وزارت تشکيل شده است.

حاجي بابايي همچنين با اشاره به راه‌اندازي مرکز آمار نيروي انساني و فناوري، افزود: فعاليت اين مرکز که ارايه آمار تحليلي است با معاونت اداري و مالي آموزش و پرورش متفاوت است. در اين مرکز آمار تحليلي دانش‌آموزي، فضاي آموزشي و نيروي انساني ارايه مي‌شود.

وي در پايان خاطرنشان كرد: اداره کل فناوري نيز در زمينه سخت افزارها فعاليت دارد و تمام مشخصات و امکانات مدارس به تفکيک استان و شهرها در اين فناوري وجود دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر