به بهانه فیلتر وبلاگ سخن معلم

وبلاگ « سخن معلم » فیلتر شد ، ضمن تأسف از ناتوانی مدیران در شنیدن سخن منتقدان ، یاداشت همکار عزیر آقای سلیمان پور درباره فیلتر شدن این وبلاگ به خواندگان عزیز عرضه می گردد.

آخرین مطلبم را روز پنج شنبه دوازدهم آذر با عنوان باز هم داستان کهنه و تکراری " تغییر ساختار " از سوی وزیر جدید ! در دومین آدرس " http://smieduir.blogspot.com/ به روز کردم .تعطیلات را به همراه خانواده به شهر تاریخی " اصفهان " رفتم ( گزارشی را در این مورد آماده کرده ام که آن را بزودی منتشر می کنم ) مطابق معمول ، امروز وقتی برای نوشتن مطلب به آدرس بالا مراجعه کردم در کمال ناباوری مشاهده کردم که " سخن معلم " را فیلتر کرده اند ! هرچند آدرس قبلی " سخن معلم " ( http://smiedu.blogfa.com ) از بیست و نهم مهر ماه سال جاری به روز نمی شد اما آن را هم فیلتر کرده بودند !

آن چه که هضم این مساله را کاملا مشکل می کند این است که با کمک دوستان سعی کرده ایم که کم تر به مطالب سیاسی بپردازیم و بیشتر روی مطالب و موضوعات " صنفی " آموزش و پرورش " متمرکز شویم . به نظر می رسد برای این آقایان فرقی نمی کند ! مهم نویسنده مطالب است و نه محتوا و یا موضوعات ... آیا با این گونه اقدامات مساله حل نمی شود ! شاید مشکل این دوستان فرآیند " آگاه سازی و نقادی " باشد که به هیچ وجه آن را بر نمی تابند و الا چه نیازی است که وبلاگ یک معلم آن هم به صورت ناگهانی فیلتر شود !

سوال این است که آیا با فیلترینگ " سخن معلم " و نظایر آن مشکلات آموزش و پرورش و نیز جامعه حل می شود ؟

آیا مسئولان فکر نمی کنند با این گونه اقدامات به " درجه تنفر " شهروندان افزوده می شود ...

حداقل بهتر بود مسئولان فیلترینگ علت این اقدام را برای من توضیح می دادند ...

البته رسالت ما با این گونه اعمال پایان نمی یابد و ما را در پیگیری اهداف مصمم تر خواهد کرد ....

آخرین مطلبم را روز پنج شنبه دوازدهم آذر با عنوان " باز هم داستان کهنه و تکراری باز هم داستان کهنه و تکراری " تغییر ساختار " از سوی وزیر جدید !


۱ نظر:

  1. سلام
    دوست من
    از اطلاع رسانی شما سپاسگزارم.
    سبز و پیروز و پایدار باشید.

    پاسخحذف