نامه ی سرگشاده ی دانشجویان دانشگاه رازی به امام جمعه ی کرمانشاه



کرمانشاه پست – جمعی از دانشجویان دانشگاه رازی در نامه ی سرگشاده ای به امام جمعه کرمانشاه اعتراض شدید خود را به وقایع پیش آمده که بنابر متن آن منجر به احضار و احکام سنگین برای بیش از 100 دانشجو ی آن دانشگاه شده اعلام کردند . متن کامل این نامه که در اختیار تارنمای " کرمانشاه پست " قرار گرفته بدین شرح است :


به نام خداوند اندیشه و فکر


"حمد خدایی که به قدرت خود برتر است و پیروز، به فضل و بخشایش خود بر همگان نزدیک، بخشنده ی هر فایدتی است و دفع کننده ی هر سختی و بلایی. (خطبه 82 نهج البلاغه)


حضرت آیت الله علما، امام جمعه محترم مردم کرمانشاه


با سلام و احترام


بی گمان دورادور از اخبار کلی دانشگاه رازی مطلعید اما بی شک در جریان بسیاری از امور اسفناکی که اینروزها در این محیط پاک و مکان مقدس در حال وقوع است بی اطلاعید.


روزهای سختی بر دانشگاه و دانشجویان می گذرد؛ تلخ و سخت از آن جا که دانشگاهی که باید محل تعلیم و تربیت باشد را به محیطی خشن و مالامال از کینه و بغض و نفرت تبدیل کرده اند، روزهای سختی که دانشجویان ملجأ و پناهگاه دیگری جز روی همیشه گشاده مراجع و روحانیون نمی یابند برای فروخفتن فریاد تظلمی که از اعماق وجودشان برخاسته، فریادی ناشی از جفاهای ریز و درشتی که این روزها به ناحق و به بهانه جو ناآرام پیکرشان را منقوش به زخم های عمیقی کرده، زخم هایی بدون مرهم و نوشدارویی برای تسکین.


هوای مه آلودی که این روزها فضای دانشگاه را فراگرفته و تمییز سره از ناسره را برای بسیاری دشوار ساخته بستری ایجاد کرده تا برخی به اصطلاح متولیان امور به برخورد گسترده، خشن و از همه بدتر خلاف هر گونه عدالت و انصافی با دانشجویان بپردازند آن چه ناگواری این اقدامات را دوچندان می کند این است که در جریان این برخوردها به دانشجویان بی گناهی که دغدغه ای جز رعایت قانون و عدالت نداشته اند به ناروا اتهام قانون شکنی زده شده و دردناکتر آنکه به همین اتهام ناروا محکوم نیز گشته اند به نحوی که حتی در مواردی احکام پیش از احضار و یا خواندن دفاعیات دانشجو صورت گرفته است که این کمل بی عدلتی را می رساند.


آن چه وادارمان کرد به نوشتن این نامه و داد سر دادن از بیدادی که در حق مان روا داشته شده پایمال شدن حقوق بیش از 100 تن از دانشجویان دانشگاه رازی و محرومیت از تحصیل (1 یا 2 ترم) برای بیش از 80 نفر بوده. محرومیت ها و محکومیت هایی که حکایت از حرکتی شتابزده، خارج از قانون و خلاف شرع و اخلاق دارد حرکتی از سوی کسانی که تاب تحمل احدی غیر از خود را ندارند و هر کسی با اندک تفاوت و اختلاف سلیقه ای، آن هم نه در اصول و مبانی بلکه فقط در زاویه دید را دشمن و سزاوار هلاک می دانند.


و کجاست کسی که فریاد برآورد این کلام مقدس را که:


"یا ایها الذین امنو کونو قوامین لله شهداء بلقسط و لایجر منکم شنان قوم علی الا تعدلوا اعدلوا هو اقرب للتقوی و اتقو الله ان الله خبیر بما تعملون" (سوره ی مبارکه ی مائده، آیه ی هشتم)


"ای اهل ایمان، برای خدا پایدار و استوار بوده و به عدالت و راستی و درستی گواه باشید، البته شما را نباید عداوت گروهی بر آن دارد که از راه عدل بیرون روید، عدالت کنید که به تقوا نزدیکتر است، و از خدا بترسید، که البته خدا به هر چه می کنید آگاه است."


مع الاسف اینکه در تمام این قضایا عده ای بی گناه به گناه ناکرده محکوم شده اند و به سبب این پایمال شدن حق و محکومیت های ناروا متحمل هزینه هایی شده اند که بی شک تاثیری منفی بر آینده آنان خواهد داشت. پایمال شدن حق از آن جهت که در اکثریت موارد اتهامی به دانشجویان، جرایم و اتهاماتی به چشم می خورد که یا اصولا حرکت خلاف محسوب نمی شود یا با اجازه دفاع به دانشجویان و ارائه دلیل و مدرک از جانب آنان و مورد توجه قرار گرفتن از جانب اولیای امر خلاف واقع بودنشان به راحتی اثبات می شود افسوس که تا کنون چنین حقی به دانشجویان داده نشده همان طوری که صدور احکام ناعادلانه بعد از دفاعیات مفصل نشانی از مورد توجه قرار نگرفتن دفاعیات دانشجویان بود چرا که انتظار می رفت دفاعیات صورت گرفته از حیث تکیه بر راستی و صداقت هر قاضی بی طرفی را اقناع کند.


آیا این اقدامات در راستای جذب حداکثری مردم و دانشجویان می باشد؟ بی شک ادامه ی این روند ناعادلانه و غیر منصفانه که تضییع حقوق بسیاری را به دنبال داشته منجر به نتایج تلخ و ناگواری خواهد شد که مطلوب هیچکس نیست چنان که به تعبیر حضرت امیر(ع) باید عدالت را به کار بست و از ستم و بیداد پرهیز کرد چرا که بیدادگری شمشیر را فرامی خواند. ضمن اینکه عمیقاً معتقدیم هر کجا حرکت خلاف قانونی صورت گرفته و فاعل آن به استناد مدارک و شواهد و مستندات محکم و غیر قابل انکار مجرم تشخیص داده شود باید مطابق قوانین و آئین نامه انضباطی با آن برخورد شود.


اتهامات بی پایه و اساس، محکومیت های بدون توجه به دفاعیات، محرومیت های خارج از قانون، همه و همه مصیبت های ریز و درشتی است که روزهای سخت دانشگاه را رقم زده است عمیقاً معتقدیم احکام صادره در کمال بی انصافی و بی عدالتی صورت گرفته است و برای اثبات این مدعا خواهان حضور در جلسه ای با حضور حضرتعالی و اولیای دانشگاه هستیم تا چونان قاضی عادلی به داوری بنشینید باشد که حضورتان از عمق جراحات وارده بکاهد.


روزهای سخت همواره به مثابه ی آزمونی خطیر بوده، آزمونی که در عین حال که سنگ محک است نتیجه ی آن در تاریخ ثبت خواهد شد و آیندگان و بالاتر از همه حضرت حق هر اهمال و قصوری را نظاره گرانی خواهند بود منصف.


با تشکر-جمعی از دانشجویان دانشگاه رازی


توضیحات : اسامی تعدادی از دانشجویان حکم خورده بدین شرح است :


هیوا احمدی - رضوان ممی زاده - سجاد کائیدی - سجاد حیاتی - سمانه فضلعلی - روناک محمدی - بهاءالدین نوری - محمد صفی زاده - آرش کرامت - قدرت الله میرزایی - علی نقدی - محسن بابیی - روح الله امینی - مینا افضلی - فرشته اربابی - عبدالسلام محمدی - محسن علیمرادی - شفیع علیرضایی - آبتین پگاه - سجاد فرخی - حسین فرجی - اشکان مسیبیان - سیامن غیاثی - میلاد غلامی - آرمان میرزایی - سعید خوانچه زر - ایمان سرمدی - شهاب الدین عبدللهی - هامون رجبی - آریا یونسی - جبار محمودیان - احسان مطهری - نعمت مشعوفی - کامران سلطانی - شکوه احمدی - روشنک امیریان - خالد رحیمی - شهاب الدین فرج اللهی - ارشاد توفیقی - اکبر نوری - کیوان کمانگر - کاوه کمانگر - محمد مهدی شادرام - علی گمار - علی مرادی - حشمت الله مطاعی دانشجوی کارشناسی ارشد (دانشجوی دانشکده علوم ) - حشمت الله مطاعی دانشجوی دانشکده کشاورزی - احسان حیاتی - الهام هاشمی - سجاد کرامتی - مراد تیموری - محمد محمودی - محمد علی جعفری - مسعود تورنگ - مسعود کاکا آذر - شاهو منصوری - کامران والایی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر