انتخابات شوراهاي دانش آموزي

دانش آموزان امروز؛ متخلفان و متوليان فردا! ؟؟

در حاشيه برگزاري بي انگيزه انتخابات شوراهاي دانش آموزي مدارس

از جمله كارهاي ماندگار دوره رياست جمهوري سيدمحمد خاتمي، مجلس دانش آموزي و شوراهاي دانش آموزي مدارس است كه حقيقتاً در روشنگري و تحرك اجتماعي دانش آموزان ،‌ موثر بود. برگزاري جلسات پرسش وپاسخ در مدارس ؛ خود نوعي تربيت فرهنگي ، براي آموزش انتقاد و پاسخ به انتقاد بود .

از آن سال به بعد هر ساله ، در پنج شنبه آخر مهرماه ؛ انتخابات دانش آموزي برگزار مي شود. اما جند سالی است که از برگزاری انتخابات شورای دانش آموزی به عنوان يك كار اداري صرف، توجه دارند و فقط به حفظ ظاهر آن پرداخته می شود نه کسانی که آن را اجرا می کنند به آن باور دارند و نه سیاست گذاران تربیت اجتماعی دانش ۀموزان به آن دل خوشی نه نشان می دهند!

دانش آموزان امروز؛ هم متخلفان و هم متوليان جامعه فردا هستند ! ؟
در آموزش های ناقص در تدریس و یا کار جمعی که به آنان ارائه می شود ، وارد و متبحر و دقيق و نکته سنج هستند. لذا به راحتی رفتار متولیان در برگزاری اجباری این کار اداری را صرفا تهیه گزارش برای بیلان فعالیت های فرهنگی مدارس می دانند.

وقتي برگزاري ؛ كار مهم و ارزشمند انتخابات دانش آموزي را؛ كه نمود و نمونه برگزاري انتخابات سرنوشت ساز سياسي و اجتماعي در جامعه است ، با سهل انگاري وبي هدفي متولیان دنبال ميشود؛ دانش آموز هم ياد مي گيرد ؛ كه برگزاري انتخابات مهم در جامعه، نوعی ادعای دموکراسی داشتن و ظاهرسازي انتخابات است!!

بعداز برگزاري انتخابات هم ، چون به دانش‌ آموزان ، بهاء و ارزشي براي تبادل نظر و گفتگو در مسائل گوناگون مدرسه داده نمي شود و حقوق طبيعي دانش آموز پايمال مي شود ؛ عملاً و نظراً مي آموزد وياد مي گيرد ؛ كه همه اتفاقات در جامعه ما كشك است و بي خودي اين همه، براي اجراي آن، هزينه مي كنيم.

۱ نظر:

  1. با سلام و احترام

    از اینکه یکی از بینندگان وبلاگ شما هستم بسیار خوشحالم و امیدوارم همیشه موفق و پیروز باشید.

    این گل [گل] تقدیم به شما و تمام بینندگان وبلاگ شما

    شاد شاد شاد باشید

    به ما هم سر بزنید ، منتظرم ... ... ... ... ... Kangavar.tk

    ***********************************
    چرا یادمون میره تنها خدا حقیقت مطلقه و بس؟

    ***********************************

    پاسخحذف