سرانجام بد اخلاقی در خانواده

به مناسبت

هفته انجمن اولیا و مربیان مدارس

*****

سعدبن معاذ از اصحاب خاص ونیک رسول الله (ص) بود وپیامبر در باره ایشان توصیفات ارزنده ای دارد...به پیامبر خبر دادند که « سعدبن معاذ » از دنیا رفت ، رسول خدا با اصحاب خود ، کنار جنازه سعد آمدند ، حضرت دستور داد تا جنازه ی سعد را غسل بدهند وخودش نزدیک در ایستاد ، پس از مراسم غسل و کفن ، جنازه را برداشتند تا به قبرستان ببرند، رسول خدا با پای برهنه جنازه سعد را تشیع کرد ، در حین تشیع گاهی طرف راست تابوت را می گرفت وگاهی طرف چپ آن را ، تا به قبر رسیدند، حضرت شخصاً داخل قبر شد ، لَحدقبر را می ساخت وی فرمود : سنگ به من بدهید ، خاک تر به من برسانیدتا بین خشت ها را بگیرم، پس از آن که خاک ها را ریختند پیامبر(ص) فرمود:

اِنّــی لَــأعلَمُ سَیُبــلی ویَــصِــلُ البَلی وَ لکِــنَّ اللهَ عَــزَّ وَ جَــلَّ یُـحِـبُّ عَبداً اِذا عَمِـلَ عَمَلاً فَأحکَمَهُ ؛می دانم که به زودی این خشت وگل کهنه می شوند ولی خدا وند دوست دارد هرکاری را که بنده انجام می دهد ، آن را محکم کند.

در این هنگام مادر سعد که در کنار قبر بود گفت :

« یا سَعدُ هَنیئاً لَکَ الجَنَّــّةُ : ای سعد! بهشت برتو گوارا باد.»

رسول خدا به مادر سعد فرمود : این چنین به طور قطع و یقین از طرف خداوند سخن نگو ، اینک سعد بر اثر فشار قبر رنجیده و آزرده شد .

رسول خدا با مردم از کنار قبر مراجعت کردند ، در حین مراجعت ، بعضی به حضرت عرض کردند : « عملی که با سعد انجام دادی هرگز ندیدیم درباره دیگری انجام داده باشی، جنازه او را با پای برهنه وبی ردا تشیع کردی؟»

حضرت فرمود : دیدم فرشتگان بدون ردا و با پای برهنه جنازه سعد را تشیع می کنند ، از آنها پیروی کردم .

عرض کردند: گاهی طرف راست و گاهی طرف چپ جنازه را می گرفتی؟

فرمود : دستم در دست جبرئیل بود هر طرف را که او می گرفت من هم می گرفتم.

عرض کردند ، خودت دستور فرمودی ، بدن سعد را غسل دادند، خودت بر جنازه اش نماز خواندی وقبرش را پوشاندی ، باز فرمودی ؛ سعد را آزار وفشار قبر فرا گرفت ؟!

حضرت فرمود : « نَـعَـم اَنَّــهُ کانَ فی خُــلــقِــهِ مَــعَ اَهـلِــهِ سُـــوءً : آری سعد کمی با خانواده اش بد اخلاق می کرد، این فشار قبر از آن جهت بود.»

۲ نظر:

  1. با سلام

    با تشکر از اینکه ما در در لینک های کرمانشاه قرارداده اید. با توجه به بازتاب خبرهای تیم فوتبال شیرین فراز کرمانشاه و حمایت شما دوستان گرامی از این تیم خواهشمند است کمافی السابق در صورت امکان لینک ما را در منوی سایت خود در قسمت (وبلاگ های کرمانشاه) قرار دهید. از حسن نظرتان سپاسگزاریم.

    ضمنا ما لوگویی از سایت شما را در پایگاه خود قرار داده ایم.
    با تشکر - درفشی

    پاسخحذف
  2. My compliments for your blog and pictures included,I encourage you to photoblog,

    http://photosphera01.spaces.live.com

    Greetings from Italy,


    Marlow

    پاسخحذف