چـــــــــرا فقـط در مـدارس دختـرانـه! ؟

اگر برنامه های آموزش وپرورش را مرور کنید ؛ می بینید که اغلب ابن برنامه با حضور مسئولین مرد، در مدارس دخترانه بخصوص در مدارس ابتدایی برگزار می گردد. مثبلاً همین برگزاری جشن آغاز سال تحصیلی جدید، در چند مدرسه متوسطه پسرانه با حضور مسئولان برگزار شد؟ شاید این موضوع عادی شده است و از فرط تکرار ، کار مثبتی هم به حساب می آید و آقایان در مدارس دخترانه راحت تر حرف بزنند و دانش آموزان و معلمان "زن" را ارشاد نمایند و بار ارزشی هم پیدا کرده باشد .ما با این کار مخالف نیستیم و قبول داریم که جنس دوم جامعه ، یعنی زنان ، باید در مدیریت و هدایت امور اجتماعی حضور داشته باشند و و جامعه از توانایی های آنان بهره ببرد و متأثرباشد.

اما ، غفلت از مدارس پسرانه ، باعث عدم حضور این قشر عظیم و توانا و باذوق ، در تعاملات اجتماعی می شود و نتیجه این بی توجهی ، بی اعتنایی آنان را به تمام برنامه های سیاسی اجتماعی و فرهنگی و ....جامعه به دنبال خواهدداشت . آثار این بی توجهی، امروزه در فرهنگ و رفتار اجتماعی اغلب جوانان پسر، هویداست.

شاید لازم باشد در این خصوص یک بررسی جامع و لازمی انجام بگیرد تا آموزش تعاملات اجتماعی ، به پسران فراموشی سپرده نشود.

در اجرای برنامه ها ، معمولاً گروه های هنری (حاملان قران،خوش آمدگویان به مسئولین بخصوص در فرودگاه ، دکلمه گویان برنامه هاو...)دختران و زنان؛ هستند و "با عرض پوزش از خانم ها " آنان مجلس گردان مجلس گرم کن جلسات آقایان شده اند و ظاهراً جمال و جلای صورت و صوت( همان سیرت و صورت ) به کام متولیان مهربان تر و لذت بخش تر باشد و دیدن جهره عبوس پسران ، ممکن است مجلس آنان دچار تکدر نماید.

در گذشته ، برای این که به میزبان خوش بگذرد و ذوق و اشتهای او در مجالس بزم باقی بماند ، در اداره مجلس از افرادی به نام «ساقی» که مردان و یا زنان خوش چهره بودند استفاده می کردند،شاید این سنت هم از گذشته باقی مانده است؟؟ بی توجهی به پسران ، نشان از ناتوانی مدیران در اداره مجالس ومحافل رسمی است .

۱ نظر:

  1. معلمان و کارگران از محرومترین و ستمدیده ترین اقشار جامعه هستند که همیشه مورد سو’ استفاده بوده اند اینبار هم توسط دو جناح سیاسی جمهوری اسلامی اعم از اصلاح طلب و اصولگرا مورد هجوم تبلیغاتی قرار گرفته اند تا شاید بتوانند قدرت و توانایی اجنماعی و صنفی آنها را در اختیار بگیرند در واقع دو جناح سیاسی رزیم چون می دانند مردم خاموش را در اختیار ندارند و به هیچ وجه نمی توانند مردم معمولی را در اختیار بگیرند سعی بر این دارند که با تبلیغات بسیار موزیانه تفکر و استنباط آنها را به نفع خودشان تغییر ماهیت دهند .. در این میان خط سومی هم هست که حقانیت و سادگی و روشن بینی قابل قبولی دارد من در اینباره با تحقیق بسیار خط سوم راجسته ام و در باره سو’استفادههای این دو جناح برای دستیابی به قدرت آگاهم پیشنهاد می کنم خط سوم را با تفکر و از روی منطق و استدلال بررسی کنید و خود قضاوت کنید !! منتظر قدوم پر مهر هم وطنانی که با من همفکرند هستم (لازم به توضیح اینکه همه ی کسانی که به نوعی دارای تفکر پویا هستند و دچار انجماد فکری نباشند همفکران ما محسوب می شوند حال توفیری ندارد به چه چیزی یا چه کسی معتقد باشند .. ما همفکران به راحتی می توانیم عقاید و تفکرات همدیگر را تکمیل و به سرعت در اعتقادات و اندیشه هایمان همسو و متحد شویم .)
    گفته های خط سوم در بلاگ تشنه آزادی ___در ضمن هر هفته لیست بسیار ارزشمندی از کتابهای ممنوعه برای دانلود رایگان در اختیار هم وطنان جویای حقیقت گذاشته خواهد شد http://2559500.blogspot.com

    پاسخحذف