آنقدرمی مانم تابا زور بیرونم بیاندازند!

وزیرآموزش و پرورش :آنقدرمی مانم تابا زور بیرونم بیاندازند!

مركز آمار و فناوری وزارت آموزش و پرورش اعلام كرده بود كه 100 هزار نفر از فرهنگیان این وزارتخانه دارای مدرك دیپلم و زیر دیپلم هستند.خبرنگاری وقتی این آمار را به وزیر آموزش و پرورش ارائه داده است، دكتر حاجی بابایی به سرعت و با صراحت آن را تكذیب كرده و گفته است:" این آمار غیرواقعی است."بد نیست آقای وزیر از رئیس مركز آمار خود بخواهد آماری را كه در اختیار رسانه ها قرار داده در اختیار وی هم قرار دهد.

مهر نوشت:سخنرانی دو ساعته آقای وزیر در مراسم روز امور تربیتی، تكذیب آمار معلمان دیپلم و زیر دیپلم، تكذیب وجود دانش آموزان بزهكار، اجرای نظام 6-3-3 از سال آینده، تصویب تعطیلی مدارس ابتدایی در روز پنجشنبه و... بخشی از عناوین مهم اخبار آموزش و پرورش در این هفته بود.

برنامه های تكراری در روز امور تربیتی

امسال نیز همچون سالهای گذشته در روز امور تربیتی مصادف با هشتم اسفند ماه، مراسمی به مناسبت این روز برگزار شد با این تفاوت كه امسال برخلاف سالهای گذشته كه یك مراسم متمركز در تهران با حضور معاونان و مربیان پرورشی برگزار می شد، چندین برنامه تكراری و روتین اجرا شد. به طور مثال، روز هشتم اسفند مراسمی در سالن حجاب با میزبانی آموزش و پرورش شهر تهران و سخنرانی وزیر آموزش و پرورش برگزار شد و روز نهم آموزش و پرورش شهرستانهای تهران مراسمی را با همین موضوع و همان مدعوین و سخنرانان در سالن وزارت كشور برگزار كرد.

نكته جالب در اینكه "زكریا یازرلو" معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش در این مراسم حضور نداشت و برای شركت در مراسم دیگری به همدان رفته بود.

ركورد سخنرانی وزیر آموزش و پرورش

در مراسم روز امور تربیتی كه در سالن حجاب برگزار شد، وزیر آموزش و پرورش پس از قرار گرفتن پشت تریبون، نزدیك به دو ساعت سخنرانی كرد كه در نوع خود جالب بود. این سخنرانی آنقدر طولانی شد كه برخی از مدعوین صندلی های خود را ترك كردند.

تكذیب آمار افروز توسط حاجی بابایی

وزیرآموزش و پرورش در این مراسم، از سخنان "دكتر غلامرضا افروز" رئیس سازمان نظام روانشناسی كشور كه عنوان كرده بود"بیش از 50 درصد بزهكاران كانو‌نهای اصلاح و تربیت شهرهای تهران، شیراز، اهواز، مشهد و زاهدان بازماندگان از تحصیل دوره راهنمایی و اخراج شدگان این دوره هستند" انتقاد و به شدت آن را تكذیب كرد.

حاجی بابایی با اعلام اینكه باید یك هفته مدارس را تعطیل كنیم تا همه جامعه قدر آموزش و پرورش را بدانند، گفت: چنین آماری دروغ است و اشاعه آن توسط رسانه ها آن هم در آستانه هفته امور تربیتی اشتباه است.

وی ادامه داد: چرا یكی از كارشناسان آموزشی از افتخارات هسته ای و المپیادهای علمی و عملكرد آموزش و پرورش طی 30 سال گذشته كه میلیونها معلم آن را رقم زدند، سخن نمی گوید و به یكباره همه اینها را كنار گذاشته و به آمار دانش آموزان بزهكار اشاره می كند.

تكذیب آمار وجود 100 هزار فرهنگی دیپلم و زیر دیپلم

تكذیبیه های آقای وزیر به سخنان دكتر افروز در هفته جاری ختم نشد و وی رسمی ترین آمار وزارتخانه خود را كه به گفته اسدی گرمارودی رئیس مركز آمار و فناوری آموزش و پرورش دقیق ترین آمار در طول تاریخ آموزش و پرورش است، نیز تكذیب كرد.

موضوع از این قرار بود كه هفته گذشته مركز آمار و فناوری وزارت آموزش و پرورش اعلام كرده بود كه 100 هزار نفر از فرهنگیان این وزارتخانه دارای مدرك دیپلم و زیر دیپلم هستند.

خبرنگاری وقتی این آمار را به وزیر آموزش و پرورش ارائه داده است، دكتر حاجی بابایی به سرعت و با صراحت آن را تكذیب كرده و گفته است:" این آمار غیرواقعی است."

بد نیست آقای وزیر از رئیس مركز آمار خود بخواهد آماری را كه در اختیار رسانه ها قرار داده در اختیار وی هم قرار دهد.

حاجی بابایی: از آموزش و پرورش به زور هم نمی روم

حاجی‌بابایی كه این هفته، روزهای پركاری را بایت سخنرانی داشت در همایش امور تربیتی آموزش و پرورش شهرستانهای تهران گفت: «آنقدر در آموزش و پرورش می‌مانم تا به زور مرا بیرون بیندازند و به هیچ چیز جز آموزش و پرورش فكر نمی‌كنم بنابراین همه به آموزش و پرورش كمك كنند تا به اهدافش برسد».

حاجی بابایی برای بار چندم در طول وزارت خود این تفال خود به حافظ را در زمانی كه پیشنهاد وزارت به او شده بود خواند كه" «یا كار به كام دل مجروح شود / یا مُلك تنم مَلِك بی‌روح شود/ امید من آن است به درگاه خدا / كه ابواب سعادت همه مفتوح شود».

مدارس 6-3-3

ماه اسفند گویا زمان تصویب طرح ها و برنامه های آموزش و پرورش است، پس از تصویب تعطیلی روزهای پنجشنبه مدارس ابتدایی در شورای عالی آموزش و پرورش، نظام آموزشی 6-3-3 نیز در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد و قرار است از سال تحصیلی آینده اجرا شود.

البته تا كنون هیچیك از مسئولان آموزش و پرورش درباره جزئیات اجرای آن سخنی نگفته اند.

http://ayandenews.com/news/26697/

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر