برگزاری دعای توسل برای مهار آتش چاه نفت شهر

آیین پرفیض دعای توسل برای سلامتی و آرزوی موفقیت مهارگران فوران چاه شماره 24 نفت شهر برگزار شد. به گزارش خبرنگار شانا از نفت شهر، در این آیین معنوی جمع زیادی از کارکنان و خانواده های آنان به ویژه جوانان حضور داشتند و خالصانه یکدل و یکصدا دست دعا به درگاه الهی بردند.

در این آیین رحیم بروایه، رئیس اداره حراست شرکت ملی حفاری ایران با بیان خاطراتی از دوران هشت سال دفاع مقدس گفت: حال و هوای این روزها در موقعیت چاه 24 نفت شهر همانند شور و دلاورمردی های رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس است.

وی افزود: اکنون که حفارمردان شجاع در خط مقدم سنگرهای تلاش با رشادت و پایمردی به جنگ شعله های سوزان و سر به آسمان کشیده چاه نفت شهر 24 رفته اند، کارکنان غیور صنعت نفت نیز به همراه خانواده های خود و به منظور پشتیبانی معنوی از مهارگران دست دعا و نیایش به سوی خداوند بزرگ بلند کرده اند تا پولاد مردان با توکل به ذات اقدس الهی هرچه زودتر بر آتش سوزان فائق آیند .

چاه شماره 24 نفت شهر به هنگام حفاری در بامداد شنبه 8 خردادماه گذشته به علت نشت نفت و گاز دچار آتش سوزی شد. و تا به حال این آتش سوزی ، مهار نشده است و صدها نفر از نیروهای تخصصی عملیاتی و پشتیبانی صنعت نفت از شرکت های ملی حفاری ایران، حفاری شمال، نفت مناطق مرکزی، مناطق نفت خیز جنوب، سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت با سرگرم مهار کنترل و فوران این چاه هستند

شانا _ گروه عکس: عملیات مهار چاه 24 نفت شهر از سطح (TOP KILL) با تخصص، تجربه و‌ شجاعت کارکنان صنعت نفت و با استفاده از امکانات داخلی در حال انجام است. اجرای این عملیات در چند مرحله برنامه ریزی شده که بر این اساس با استفاده از توان داخلی و بدون اتکا به شرکت‌های خارجی و بسیار زودتر از استانداردهای جهانی آتش این چاه مهار خواهد شد.

سد خاکی ایجاد شده برای جمع‌آوری نفت ناشی از فوران چاه 24

دومین مرحله عملیات Well-Capping و مهار موقت آتش در روز پنجشنبه 10 تیر

حمله مستقیم به آتش و کنترل آن با نصب دستگاه استینگر

عملیات cooling با پاشیدن 18 هزار لیتر آب در دقیقه برای ایجاد فضای کار برای مهارگران

شیر BOP چاه 24 و حضور مهارگران در چندمتری حرارت کشنده آتش

تاجرای تلاش مهارگران برای اجرای عملیات cooling

مهارگران خستگی ناپذیر در چندمتری آتش و گازهای سمی چاه 24

پشتیبانی با آب از مهارگران خط مقدم مهار آتش

جسارت مهارگران در نزدیک شدن به آتش مهیب چاه 24

تزریق گل حفاری در چاه 24 نفت‌شهر

کنترل آتش با دستگاه استینگر

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر