سال ملی آموزش وپرورش

«سال 89؛ سال ملی آموزش وپرورش نامگذار ی شود»

به نظر می رسد ، حالا که جناب وزیر آموزش وپرورش هر روز به بهانه حل مشکلی از انبوه مشکلات این وزارت خانه عریض و طویل مصاحبه تلوزیونی می نمایند ؛ برای مهم جلوه دادن امر آموزش و آموزش وپرورش کشور ؛به هیئت دولت پیشنهاد بدهند سال آینده سال ملی آموزش وپروش باشد !!

تا مشخص شـــــــــــود :

1 - دیدگاه نمایندگان فعلی مجلس ،با دیدگاه رئیس دولت در نحوه مدیریت آموزش وپرورش متفاوت است یا خیـــــر؟ وبرای این مهم باید دولت و مجلس به یک توافق مهم نظری برسند و اهداف تعیین شده ومشخصی را دنبال کنند واین مهم عملی نمی شود مگر این که موضوع مشکل و زخم مکرر برروح وپیکر معلمان و انتظار مجلسیان وتوانایی دولت ، برای حلّ آن در یک مسیر قرار بگیرد.

2-اگــر آموزش وپروش به عنوان یک موضوع ملی مورد توجه مسئولین و دولت و مجمع تشخیص مصلحت قرار بگیرد ؛ مجزا از سیاست های کلی نظام موردمطالعه و بررسی قرار نمی گیرد.

3 - انتخاب سال آینده به عنوان سال آموزش وپرورش می تواند ، توجه بیشتر اندیشمندان و مجریان را به این مهم ؛ برای برون رفت از این تونل طولانی و تنگنای وحشتناک ، هماهنگ نماید.

4 -تا وقتی موضوع معیشتی فرهنگیان حل نشود وتا وقتی آرامش وآسایش معلمان درکلاس درس تامین و برطرف نشود ؛ صرف شعار دادن ؛ مسئله ای از انبوه مشکلات موجود را حل نمی کند.

5 - مسئولین خوب است بدانند؛ سکوت معلمان ، نه رضایت از وضع موجود است و نه همراهی با نصیحت های بزرگان ومسئولین ؛ بلکه به سُخره گرفتن رفتار متولیان است و باید در این مهم درک متقابل معلمان و وزارتخانه از یکدیگر، یکسان شود.

وزارت خانه ی بزرگ وحسّاس کشور نیازمند بازنگری و وجود دیدگاه های مختلف برای رفع مشکلات آموزش و پرورش است ، وبا وجود اختلاف دیدگاه ، آشفتگی مدیریتی در این وزارت خانه باقی می ماند، لذا بیاییم موضوع آموزش وپرورش را یک موضوع ملی وکشوری مطرح کنیم .

۲ نظر:

  1. با سلام و خسته نباشيد . به باورهاي قلبي ما پيوستيد.سبز و پيروز و پايدار باشيد.[گل][گل][گل]

    پاسخحذف
  2. با سلام در صورت امكان مارا لينك كنيد. با تشكر اميدرسانhttp://omidresan.blogfa.com/

    پاسخحذف